• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta H0 prosba o pomoc wplanowaniu

OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
dziekuje bardzo za pomoc, niestety makieta z realizmem nie ma za duzo wspolnego, jednak tu wychodzi brak doswiadczenia i zmieniajaca sie koncepcja 150 razy tro che teraz zaluje ze tak wyszlo jednak juz nic nie poradze nastepna bedzie juz zrobiona wg innego w schematu
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Czekaj, czekaj...
Na poprzedniej stronie znalazłem info, że po lewej stronie miała być stacja (a po prawej mijanka).
Czy to zostało? Bo jak tak, to inczej te semafory trzeba ustawić...
 
P

Paweł Piotr

Gość
gbbsoft napisał(a):
Ponieważ makieta jest totalnie nieprawdziwa, więc trudno zrobić do niej prawdziwą sygnalizację.
Sygnalizacja kolejowa jest tematem bardzo rozległym i w rzeczywistości ma ścisły związek zarówno z układem torowym jak i zasadami ruchu, jaki odbywa się na określonych posterunkach ruchu. Wszystkie te pojęcia są na prawdziwej kolei ściśle zdefiniowane, zatem odwzorowanie sygnalizacji zgodnie z zasadami jest możliwe, jeśli sam model kolei zachowuje realia; w przypadku tzw. tortów najczęściej jest to nierealne, więc w takim przypadku najlepiej jest zastosować sygnalizację uproszczoną:
gbbsoft napisał(a):
Jeżeli takie wielokomorowe semafory są dla ciebie przesadą, to wystarczy w zasadzie zastosować wszędzie semafory dwukomorowe: czerwony+zielony (lub niebieski+biały).
Zadaniem takiej sygnalizacji będzie jedynie zabronienie jazdy (czerwone światło dla pociągów i niebieskie dla jazd manewrowych) lub zezwolenie na jazdę (zielone światło dla pociągów i białe dla jazd manewrowych).
Można też wprowadzić dwa rodzaje semaforów świetlnych: dwukomorowe (ze światłem zielonym i czerwonym) dla wyjazdów z tzw. prostego - jazda po zwrotnicach ustawionych z toru prostego, oraz trzykomorowe (światło zielone, czerwone i pomarańczowe) dla wyjazdów z tzw. krzywego - jazda po zwrotnicach ustawionych z tory zwrotnego.
Semafory te będą podawały tylko dwa sygnały:
sygnał zabraniający jazdy pociągowej (czerwone światło)
sygnał zezwalający na jazdę pociągową po prostym (zielone światło) lub zezwolenie na jazdę z krzywego (zielone światło u góry, pomarańxczowe u dołu).
A przy okazji zapraszam do poczytania:
http://www.modelarstwo.info/Sygnalizacj ... cja-na-PKP
Pozdrawiam
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Dla mnie to by bardziej pasowała sygnalizacja kształtowa, właśnie przez jej "prostotę", stąd było moje pytanie...
 
P

Paweł Piotr

Gość
Racja - to byłoby najlepsze wyjście (oczywiście wg mnie...) - w końcu sygnalizacja kształtowa do dzisiejszego dnia (epoka Vb...) jest w wielu miejscach, nie tylko w Polsce, z powodzeniem stosowana. Jest sygnalizacją bardzo atrakcyjną i widowiskową, szczególnie na makiecie, nie wymaga skomplikowanych układów elektrycznych i jest prosta w sterowaniu...
Pozdrawiam
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Panowie akurat w tematyce sygnalizacji jestem potwornie zielony przeczytalem caly artykulik sygnalizacja na pkp i w sumie dowiedzialem sie jakie sa typy,
Zdaje sie tu absolutnie na wasze doswiadczenie doradźcie tak aby bylo i efektowanie i chociazby zachaczające o realizm, i odpowiadalo jakims tam ogolnie przyjetym zasadą.
Moja epokaa to V a b kolej europejska nasi sasiedzi

poraz kolejny czytalem artykulik ale ilosc informacji jaka jest tam zawarta przerasta moje zdolnosci poznawcze
jeżeli mogłbym cos zasugerować wole jednak sygnalizacje swietlną ale to tak odemnie
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
A zatem jak wcześniej napisałem, najlepiej będzie zastosować sygnalizację uproszczoną, tak jak przedstawia poniższy rysunek (ustawienie semaforów oraz ich wygląd: z wysięgnikiem lub bez - do wyboru).
Zadaniem takiej sygnalizacji będzie jedynie zabronienie jazdy (czerwone światło dla pociągów i niebieskie dla jazd manewrowych) lub zezwolenie na jazdę (zielone światło dla pociągów i białe dla jazd manewrowych).
Można też wprowadzić dwa rodzaje semaforów świetlnych: dwukomorowe (ze światłem zielonym i czerwonym) dla wyjazdów z tzw. prostego - jazda po zwrotnicach ustawionych z toru prostego, oraz trzykomorowe (światło zielone, czerwone i pomarańczowe) dla wyjazdów z tzw. krzywego - jazda po zwrotnicach ustawionych z tory zwrotnego.
Semafory te będą podawały tylko dwa sygnały:
sygnał zabraniający jazdy pociągowej (czerwone światło)
sygnał zezwalający na jazdę pociągową po prostym (zielone światło) lub zezwolenie na jazdę z krzywego (zielone światło u góry, pomarańczowe u dołu).

Pozdrawiam
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Czyli moja wersja bez górnego pomarańczowego... :D

PS. A dlaczego ten pomarańczowy rysuje się jako zółty?
 
P

Paweł Piotr

Gość
gbbsoft napisał(a):
PS. A dlaczego ten pomarańczowy rysuje się jako zółty?
Oczywiście, że chodzi o kolor pomarańczowy - wyszedł żółty przy konwersji z formatu png na jpg ( w MS Paint w palecie jest żółty, który po zachowaniu w formacie jpg powinien troszkę ściemnieć, nie zawsze, jak widać, natomiast jak się dodaje własny kolor, to potem dobrany pomarańcz zamienia się w jakiś brąz) - to tylko techniczne niedociągnięcia - ma być pomarańczowy.
(M. in. dlatego na poprawnych schematach i planach nie stosuje się kolorów, tylko umowne graficzne symbole, określające kolor komory świetlnej sygnalizatora - by nie było dwuznaczności).
Pozdrawiam
 
OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Witam dzis troszeczke prace sie posunęły
Zrobiłem pierwszy w swoim życiu kozioł oporowy z szyn coprawda wyszel 2 mm za wysoki ale ....... za wszelkie uwagi bede wdzieczny
Powstała podstawa na ciek biegnacy wzdłóz torow oraz mlyn wzorowany na pomysle Marka, oraz kawalek jeziorka
 

Załączniki

OP
OP
LUKASZdiy

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Dzis pokaze ciek wodny ktory biegnie kolo torów
Bardzo prosil bym o wszelakie uwagi co porpawic, i wskazówki dotyczące wody

moj plan to rozcienczony klej polimerowy lany warstwami ze wzgledu na przejzystosc
Czy moze lepiej zastosowac zywice?
Za wszelakie wskazówki dotyczace lania z góry dziekuje
 

Załączniki

Podobne wątki