• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta do emerytury :)

OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
707 6 0
Kiedyś był wątek w którym można było zamieszczać linki do ciekawych filmów znalezionych na innych portalach, niestety jak pisałem był. W ostatnim czasie trafiłem na taki film instruktażowy, dzięki kolegom z KMK Ostrów Wielkopolski i chciałem go zamieścić w odpowiednim miejscu, ale takowego już nie ma, więc robię to tutaj i proszę mnie o to nie wyzywać ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
707 6 0
Po pierwsze, jest taki dział, a w nim nawet specjalny wątek "Cenne filmy dokumentalne". Po drugie, nawet, jeżeli nie tam, to jest dział "Koleje w Polsce", a tam wątek, gdzie raptem w piątek kolega @Pawelec PKP zamieścił link do tego samego filmu. Więc wpuszczanie tego tu wydaje się zbędne i trochę nie w temacie wątku.
Masz rację Andrzeju, za słabo szukałem, przepraszam za robienie zamieszania i zajmowanie miejsca na serwerze :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
No to "nowe" ma parę błędów. Po pierwsze, w torze głównym zasadniczym nie powinno się wstawiać kilku rozjazdów jeden za drugim. Powinno być jedno odejście na tory dodatkowe i z tego odejścia powinny się odgałęziać kolejne tory dodatkowe. Po drugie, na górnej stacji przejścia między torami głównymi (półtrapezy na łukach) powinny być odwrotnie. Górny tor stacyjny pełni raczej rolę toru komunikacyjnego i bocznego, a nie toru głównego dodatkowego, tory główne dodatkowe są na dole, więc półtrapezy powinny umożliwiać wjazd na na nie z obu kierunków, zarówno przy wjeździe na stację z lewej, jak i z prawej strony. Moje propozycje niżej.

Ta makieta jest znacznie krótsza od poprzedniej, pokazanej w grudniu, więc tory stacyjne mocno się skróciły. Proponuję je maksymalnie wydłużyć, skracając wstawki proste między łukami a pierwszymi rozjazdami, co też zrobiłem na górnej stacji po prawej stronie, a także na dole, gdzie można całkowicie zlikwidować wstawki, bo tam nie ma odwrotnych łuków.

projekt B.jpg
 
OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
707 6 0
No to "nowe" ma parę błędów. Po pierwsze, w torze głównym zasadniczym nie powinno się wstawiać kilku rozjazdów jeden za drugim. Powinno być jedno odejście na tory dodatkowe i z tego odejścia powinny się odgałęziać kolejne tory dodatkowe. Po drugie, na górnej stacji przejścia między torami głównymi (półtrapezy na łukach) powinny być odwrotnie. Górny tor stacyjny pełni raczej rolę toru komunikacyjnego i bocznego, a nie toru głównego dodatkowego, tory główne dodatkowe są na dole, więc półtrapezy powinny umożliwiać wjazd na na nie z obu kierunków, zarówno przy wjeździe na stację z lewej, jak i z prawej strony. Moje propozycje niżej.

Ta makieta jest znacznie krótsza od poprzedniej, pokazanej w grudniu, więc tory stacyjne mocno się skróciły. Proponuję je maksymalnie wydłużyć, skracając wstawki proste między łukami a pierwszymi rozjazdami, co też zrobiłem na górnej stacji po prawej stronie, a także na dole, gdzie można całkowicie zlikwidować wstawki, bo tam nie ma odwrotnych łuków.

Zobacz załącznik 964111
Tą budową stacji wzorowana jest na podstawie stacji Krobia na linii numer 14 ( Krotoszyn - Leszno).
Rozjazdy łukowe faktycznie po złych stronach zastosowałem, będzie to poprawione, układ jest już prawie rozłożony, reszta zostaje
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.660 519 30
w torze głównym zasadniczym nie powinno się wstawiać kilku rozjazdów jeden za drugim.
Tą budową stacji wzorowana jest na podstawie stacji Krobia
W Krobii rzeczywiście tak było, ale tylko z jednej strony. Jest to rozwiązanie nietypowe, którego w zasadzie należy unikać - nie wiem, jakie były szczególne powody, że tam tak zbudowano. Proszę zwrócić uwagę na to, że taki układ bardzo skraca użyteczną długość toru głównego zasadniczego, a także sąsiedniego toru dodatkowego. Moim zdaniem na makiecie nie bardzo ma to sens.
 

jestrabh

Znany użytkownik
Reakcje
2.819 40 1
Zauważone problemy z montażem napędów i całej kabelkologi, plecy powiedziały mi że nie zgadzają się na leżenie pod stołem ;)
He, he:) Plecy odmawiają leżenia, a co będzie jak zaczniesz szutrować , zazieleniać i zagospodarowywać te m2 na górze? Pisałem Ci o tym wcześniej, że moduł to właściwy kierunek, a nie tort. Bo to w końcu ma być przyjemność, a nie męczarnia;)
 

Scenika

Aktywny użytkownik
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
726 7 0
He, he:) Plecy odmawiają leżenia, a co będzie jak zaczniesz szutrować , zazieleniać i zagospodarowywać te m2 na górze? Pisałem Ci o tym wcześniej, że moduł to właściwy kierunek, a nie tort. Bo to w końcu ma być przyjemność, a nie męczarnia;)
No właśnie! Jak połączysz się @KrotVikinG z moimi Włoszakowicami ? :)
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.638 61 1
Właśnie dlaczego nie styropian? Pewnie dobrze wygłusza ale .....
Styropian, chociaż lepiej styrodur może być do wypełniania wolnej przestrzeni ale pod tory zawsze twarde podłoże które nie wypaczy się z czasem lub pod wpływem przypadkowego nacisku na tory. Chodzi o to aby tory pozostawały równo ułożone, bez zniekształceń.
 
OP
OP
KrotVikinG

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
707 6 0
Jeżeli to podłoże to styropian to wywal to i daj sklejkę, nie pożałujesz w przyszłości.
A niby co ma się stać że styropianem, posadzki w domach na nim kładą i tam są większe naciski, a na makiecie nikt leżał nie będzie. Boki zabezpieczyłem płytą MDF, całość w końcu będzie zakryta. Widziałem makietę na styropianie mająca paręnaście lat i nic się z tum nie działo. Przynajmniej montując napędy pod rozjazdami nie będę musiał kłaść się pod nią.
 

Podobne wątki