• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta 2,9mx1,5m + rozbudowa

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Przy sprzęgach typu oczkowego działa bez problemu w dowolnej konfiguracji i na dowolnych łukach (R2, R3 i R4).
Przy sprzęgach oczkowych to oczywiste, bo one się "łamią" na łukach. Ale jeżeli używa się sprzęgów oczkowych, to montowanie tych adapterów raczej nie ma sensu.

PS Napisałem na pw.
 

4Rings

Znany użytkownik
Reakcje
1.023 1 0
Sprzęgi Marklina niby są oczkowe ale mają dodatkowe pręty co trzymają je sztywnie i nie "łamią" się na zakrętach. Chyba że są dołączone do zwykłych jak Piko, to wtedy połączenie jest luźne. A nawet z takimi oczkowymi jest sens, bo to daje bardziej bliskie, prototypowe połączenie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Sprzęgi Marklina niby są oczkowe ale mają dodatkowe pręty co trzymają je sztywnie i nie "łamią" się na zakrętach.
Ja pisałem o zwykłych, standardowych sprzęgach oczkowych, bo o takich pisał kolega @marekm:
Przy sprzęgach typu oczkowego działa bez problemu w dowolnej konfiguracji i na dowolnych łukach (R2, R3 i R4).
Tylko przy takich sprzęgach wagony bez mechanizmu KKK mogą przejeżdżać dowolne łuki. Sprzęgi Märklina mają tę zaletę, że łączą funkcjonalność sprzęgów krótkich z kompatybilnością ze standardowymi sprzęgami oczkowymi, ale nie są to normalne sprzęgi oczkowe.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
462 37 0
Skoro mówicie o ulepszeniu starych wagonów, to czy nie lepiej (skoro już grzebiecie w wagonie) usunąć stary sprzęg i wkleić coś takiego (dla wagonów do 140mm, albo coś takiego (dla wagonów ponad 140mm)?

Szczerze? Poprzerabiałem tak wiele wagonów starszej konstrukcji Roco, Piko (jeszcze VEB...) czy Fleischmanna i problem trudności w przejezdności zniknął.

Pozdrawiam,
 

Podobne wątki