Tomku, dwa posty wyżej napisałem, że zastanawiam się jak tą zwrotnię wykonać, więc nie rozumiem skąd ta złośliwość
Natomiast prosiłbym Cię o opisanie bardziej przystępnym dla laika języku o co chodzi z tym "wyjazdem na jedno światło" no i na czym polega to, że
te pędnie są "wirtualne".
Natomiast prosiłbym Cię o opisanie bardziej przystępnym dla laika języku o co chodzi z tym "wyjazdem na jedno światło" no i na czym polega to, że
te pędnie są "wirtualne".
Rygiel to mechanizm chroniący przed samoczynnym lub nieumyślnym przestawieniem zwrotnicy pod jadącym pociągiem. To dodatkowe zabezpieczenie stosuje się przy torach głównych. Wygląda to jak dodatkowa (wąska) skrzynka do której doprowadzona jest dodatkowa para pędni. W środku jest bloczek napędzający rygiel, który blokuje położenie zwrotnicy. W Augustowie jest ciekawe rozwiązanie. Wszystkie zwrotnice są przestawiane przy gruncie podobnie jak i wykolejnice. Natomiast do jednej wykolejnicy przestawianej przy gruncie osłaniającej tor, na którym stały wagony socjalne był rygiel nastawiany z nastawni. Dłuuuga pędnia biegła tam tylko do rygla. Też ciekawe dlaczego tak wymyślono.
Pozdrawiam. Michał.
- 1
- 1
- Pokaż wszystkie