Z tego, co ja czytałem, rozumiem, że E 19 nie weszły do normalnej służby przed wojną. Wszystkie cztery prototypy (E19 01, 02, 11 i 12) miały wejść do eksploatacji testowej w normalnym ruchu (z rozkładowymi pociągami) w rozkładzie jazdy 1939/40 (od początku lata 1939 do końca wiosny 1940), ale czy i dokładnie kiedy tak się stało, nie wiem. Jednak trudno to nazwać wejściem do normalnej służby. Mogę tylko przypuszczać, że lokomotywy wprowadzono do ruchu, ale testów nie wykonywano, zwłaszcza, że z powodu wybuchu wojny zrezygnowano z planów budowy większej liczby tych maszyn. Być może rozpoczęto testy, ale potem ich zaniechano i lokomotywy dalej eksploatowano już na zwykłych zasadach - ale jak to formalnie wyglądało, nie wiem. Jeśli chodzi o czerwone (wiśniowe) malowanie, to z tego, co wiem, tylko jeden egzemplarz, E 19 01 takie miał.