• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywa z platformy Gama (Pesa)

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Bez przesady - Cargowskie SU46 wcześniej były z powodzeniem zatrudniane przy obsłudze pociągów IC, więcej .... jakoś mogą obsługiwać eszelony. Można też było wypożyczyć czeskie lokomotywy. Trzeba tylko było chcieć i mieć odwagę podjąć taką decyzję.
Były, tak samo jak były używane do EC Wawel. Obecnie pomysł wydłużenia EC Łużyce do Zgorzelca spalił na panewce - właśnie z powodu braku możliwości wypożyczenia SU46 ze sprawnym grzaniem od Cargo w tym rejonie. A jeszcze rok temu się dało. Ja nie mówię, że wszystkie SU46 mają grzanie niesprawne, ale coraz trudniej jest zebrać tyle maszyn ile potrzeba wraz z niezbędną rezerwą taborową.

Czy się to komuś podoba czy nie Gama jest maszyną ponadprzeciętnie wadliwą i dlatego zainteresowało się sprawą UTK. Owszem, wina IC jest w tym, że dali zbyt krótki termin realizacji zamówienia. Ale jeśli ktoś nie jest gotowy takiego terminu dotrzymać to w przetargu nie startuje, proste. A jeśli nie jest się pewnym swojego dzieła, to należy zapewnić tabor zastępczy i taki obowiązek ciąży na Pesie a nie na PKP IC. IC może to zrobić dobrowolnie w porozumieniu z Pesą, ale to producent ma obowiązek wywiązać się z zamówienia. To, że inni producenci w tym Siemens także wypuszczają nieraz buble to prawda i jak najbardziej w takim samym stopniu należą im się za to konsekwencje. Ja w żadnym razie nie jestem przeciwnikiem Pesy jako całości, bo np. szynobusy SA139 Link uważam za znakomite (jak na szynobusy oczywiście) i lubię nimi jeździć. U mnie jeździ 5 par dziennie i awarie zdarzają się bardzo rzadko. Ale to co zrobili z Gamą to jest poniżej wszelkiej krytyki i swojego zdania nie zmienię. W ostatnich dniach znów miała miejsca duża liczba odwołań pociągów do Zagórza, Zamościa oraz na linii Rzeszów - Lublin. Do tego kilka maszyn się zadymiło, a i inne problemy, dużo poważniejsze i bardziej niebezpieczne z tego co wiem miały miejsce, jednakże nie będę o nich pisał publicznie gdyż wiedzę tą posiadam nieoficjalnie.

Co do SP45 to słyszałem, że w nowości też były awaryjne. Tyle tylko, że wtedy nie było to tak wielkim problemem, bo o wiele łatwiej było o tabor zastępczy (zwłaszcza parowozy). Ale i sytuacja była inna - SP45 wchodząc wypierały parowozy które mogły jeszcze jeździć i można je było użyć w zastępstwie, natomiast obecne wdrażanie Gam następuje w okresie uruchamiania nowych pociągów TLK które w latach ubiegłych nie kursowały w związku z czym nie były wcześniej potrzebne inne lokomotywy spalinowe.
 

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
21 0 0
Szkoda że nie ma tu nikogo z PESY, albo nie jest podane do szerszej wiadomości co padło. Może pies jest pogrzebany w dostawcach podzespołów. A co ma zrobić PESA, skoro dostawca zapewnia, że jego podzespoły będą pracować w takich a takich warunkach? Z doświadczenia wiem, że przed zakupem/instalacją dostawcy są w stanie zapewnić wszystko. A jak potem coś się psuje to zdziwienie, że to był pierwszy raz, albo szukanie winy po stronie kupującego. Owszem, zdażają sie dostawcy którzy potrafią stanąć na wysokości zadania i szybko naprawić swój błąd, ale nie raz sie nie da i wtedy do producent ma problem.
 

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.158 7 0
Z okna mojej firmy widziałem dziś skład złożony z Sundecków i EU47 jadący na Olszynkę niestety zdjęcia nie mam. Czyżby problemy z którąś Gammą?
 
Ostatnio edytowane:

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Były, tak samo jak były używane do EC Wawel. Obecnie pomysł wydłużenia EC Łużyce do Zgorzelca spalił na panewce - właśnie z powodu braku możliwości wypożyczenia SU46 ze sprawnym grzaniem od Cargo w tym rejonie. A jeszcze rok temu się dało. Ja nie mówię, że wszystkie SU46 mają grzanie niesprawne, ale coraz trudniej jest zebrać tyle maszyn ile potrzeba wraz z niezbędną rezerwą taborową.
W zeszłym roku jeździły SU46 z pasażerskimi do Zgorzelca? Ciekawe... A lokomotyw tych nie ma, bo jeżdżących zostały cztery sztuki.

Co do SP45 to słyszałem, że w nowości też były awaryjne. Tyle tylko, że wtedy nie było to tak wielkim problemem, bo o wiele łatwiej było o tabor zastępczy (zwłaszcza parowozy). Ale i sytuacja była inna - SP45 wchodząc wypierały parowozy które mogły jeszcze jeździć i można je było użyć w zastępstwie, natomiast obecne wdrażanie Gam następuje w okresie uruchamiania nowych pociągów TLK które w latach ubiegłych nie kursowały w związku z czym nie były wcześniej potrzebne inne lokomotywy spalinowe.
No właśnie. Gdy przychodziły nowe SP45, innych lokomotyw była cała masa - pasażerskich czy towarowych. Teraz w przypadku defektu czegokolwiek trzeba ściągać drugą lokomotywę nawet kilkaset kilometrów.
[DOUBLEPOST=1454483633,1454483316][/DOUBLEPOST]
Husarze miały problemy pod 3kVDC, i z naciskiem na oś ( coś z tym ponoć zrobili), teraz zobaczymy co będzie z Vectronami..
Siemens ma taki nacisk, jaki zakładał producent - widziały gały, co brały... A popatrzcie (a, nie! bo nikt o tym przecież nie mówi głośno) jaką masę ma "Dart" - dużo za dużo, w stosunku do zamówienia. Vectron jak wchodził do produkcji, to była wersja maksymalnie odchudzona - nawet drzwiczek do szafek nie miał. Właśnie po to, żeby spełnić te zacofane 20t/oś. Przypuszczam, że obecnie jest tak samo.

O taborze moglibyśmy rozmawiać bez przerwy, choć teraz nie jestem tak na bieżąco w pewnych sprawach.
Zresztą co tu dużo gadać, jeśli na zarzuty że producent (pesa) się nie wyrabia z terminami, prezes odpowiada: "no i co nam zrobicie?" W takim przypadku, z taakim podejściem producenta, o jakości można zapomnieć...
 

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.158 7 0
Dla potwierdzenia tego o czym mówiłem
20160204_091328.jpg

Zdjęcie marne ale chyba coś widać. Całość jechała na Olszynkę a sterowniczy był z Pesy czyli wygląda na to, że wagony Sundeck mogą współpracować z EU47 Sytułacja miała miejsce o 9:15 rano Jutro może uda mi się zrobić lepszą fotkę bo wygląda to na przejad rozkładowy
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Bez przesady - Cargowskie SU46 wcześniej były z powodzeniem zatrudniane przy obsłudze pociągów IC, więcej .... jakoś mogą obsługiwać eszelony. Można też było wypożyczyć czeskie lokomotywy. Trzeba tylko było chcieć i mieć odwagę podjąć taką decyzję.
IC parę dni temu podjęło decyzję o wypożyczeniu lokomotyw zastępczych z PR i PKP Cargo. Okazało się, że zarówno PRy jak i Cargo są w stanie zaoferować tylko po jednej lokomotywie spalinowej wyposażonej w sprzęg ogrzewania 3kV. W przypadku PRów to rozumiem, że muszą zapewnić sobie odpowiednią rezerwę do obsługi zaszynobusów na trasie z Krzyża do Piły i Chojnic (a ostatnio także z Olsztyna do Piszu i Braniewa). Ale Cargo takiej rezerwy zapewniać nie musi, więc najpewniej więcej maszyn po prostu nie ma, a przynajmniej w Polsce wschodniej.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Kilka dni temu .... jak to mówią: Rychło w czas lub musztarda po obiedzie. :( A lokomotywy czeskie?
Bzdurne tłumaczenie....
Powtórzę - decydenci IC nie stanęli na wysokości zadania. Typowe polskie podejście - jakoś to będzie a poniewczasie podjęte półśrodeczki.
A Cargo moim zdaniem chyba jednak powinno mieć lokomotywy z ogrzewaniem ..... chyba, że kadrę oficerską przesadzą do krytych ogrzewanych piecykami.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Zgoda, że kilka dni temu to mocno późno, co nie zmienia faktu, że teraz jak i wtedy z lokomotywami spalinowymi ze sprzęgiem 3kV są problemy. Czeskie Nurki można by wziąć rzeczywiście, ale ostatnimi czasy i one prowadząc TLK Hańcza z Białegostoku do Suwałk padają jak muchy (choć oczywiście nie tak często jak Gamy).
Co do eszelonów to często je widują z ST43/ST44 także w zimie, a więc bez ogrzewania, np. tu:

albo tu, co prawda jest SU46 ale pudła pasażerskie na końcu składu:

.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Kilka dni temu SU160 z Krzyża (z tego co wiem wszystkie 3 sztuki) zostały odesłane do Rzeszowa celem wspomagania tam pracujących, natomiast TLK na trasie do Gorzowa i Piły prowadzone są przez PRowskie SU45.
 

Podobne wątki