• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywa z platformy Gama (Pesa)

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Spotykałem raczej cieknące i rozerwane amortyzatory choć starych typów, ale sworznie zawsze były na swoim miejscu.
Czym się w kolejnictwie różni amortyzator starego typu od nowego?
W motoryzacji to w zasadzie dopracowanie konstrukcji ma znaczenie. Olejowe, gazowe (właściwa nazwa olejowo-gazowe) i różne sposoby na ich charakterystykę, no i wytrzymałość.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.892 29 2
Czym się w kolejnictwie różni amortyzator starego typu od nowego?
W motoryzacji to w zasadzie dopracowanie konstrukcji ma znaczenie. Olejowe, gazowe (właściwa nazwa olejowo-gazowe) i różne sposoby na ich charakterystykę, no i wytrzymałość.
Przede wszystkim sposobem zamocowania, bo ta część zawiodła. Sworznie w mniejszych amortyzatorach starszych lokomotyw zawsze posiadały większy przekrój poprzeczny. Inaczej też mocuje się taki amortyzator na sworzniu, albo przez poduszki jak np. w belce bujakowej EU07 - choć te często rozrywa, ale to z powodu niewłaściwej regulacji. Obecnie często z zaskoczeniem patrzę na nowe rozwiązania, które zaskakują swoją delikatnością przy ciągłym śrubowaniu przebiegów. Nie trzeba daleko szukać, bo kolejna kwestia, to prowadniki. Na lokomotywach starych typów wszędzie mamy wykroje, które w zasadzie trzymają sworzeń prowadnika, a śruba jedynie utrzymuje sworzeń w wykroju. Obecnie sworzeń przykręca się bezpośrednio do ramy... dość zaskakujące, jak przekroje sworzni w uszkodzonym amortyzatorze Gamy.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Przede wszystkim sposobem zamocowania, bo ta część zawiodła. Sworznie w mniejszych amortyzatorach starszych lokomotyw zawsze posiadały większy przekrój poprzeczny. Inaczej też mocuje się taki amortyzator na sworzniu, albo przez poduszki jak np. w belce bujakowej EU07 - choć te często rozrywa, ale to z powodu niewłaściwej regulacji. Obecnie często z zaskoczeniem patrzę na nowe rozwiązania, które zaskakują swoją delikatnością przy ciągłym śrubowaniu przebiegów. Nie trzeba daleko szukać, bo kolejna kwestia, to prowadniki. Na lokomotywach starych typów wszędzie mamy wykroje, które w zasadzie trzymają sworzeń prowadnika, a śruba jedynie utrzymuje sworzeń w wykroju. Obecnie sworzeń przykręca się bezpośrednio do ramy... dość zaskakujące, jak przekroje sworzni w uszkodzonym amortyzatorze Gamy.
Dzięki za wyczerpujący opis. Niby detale a jednak istotne. Z tego co napisałeś wynika że eksperymentuje się z "odchudzaniem" konstrukcji i może stosowaniem innych stopów metali użytych do zrobienia uchwytu mocującego sworzeń (lżejsze, a zarazem tak wytrzymałe jak wykrój - w teorii oczywiście)
[DOUBLEPOST=1460797263][/DOUBLEPOST]
Panie Reszka dlaczego uważa Pan że wpis Krzyśka jest słaby, czy kieruje Panem osobista niechęć do wspomnianego czy chroniczny brak poczucia humoru.
Czy możemy nie ściągać dyskusji na niepotrzebne tematy? To zazwyczaj powoduje że wątek rozwija się w kierunku innym niż jego temat.
 
OP
OP
E

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
197 7 0
Pesa utworzy pool taborowy z państwowym funduszem
Pesa Bydgoszcz i zarządzany przez Polski Fundusz Rozwoju fundusz Inwestycji Infrastrukturalnych ... podpisały umowę wspólników, która przewiduje zasilenie spółki Rail Capital Partners (RCP), w latach 2016–2020, kwotą 200 mln zł. Pesa i FIIK obejmą odpowiednio 51 proc. i 49 proc. udziałów w RCP. Zgodnie z przyjętym biznesplanem spółka RCP będzie dysponować do 2020 r. flotą co najmniej kilkunastu nowoczesnych lokomotyw serii Gama.
Uruchomiona siłami Pesy i PFR spółka RCP oferować będzie na początek lokomotywy elektryczne Gama Marathon z dodatkowym agregatem spalinowym zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Potencjalni klienci RCP to działający na polskim rynku przewoźnicy z sektora publicznego jak i prywatnego. W przyszłości RCP planuje rozszerzenie oferty o lokomotywy spalinowe i lokomotywy elektryczne wielosystemowe.
więcej na: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pesa-utworzy-pool-taborowy-z-panstwowym-funduszem-76608.html
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
Gama rozkładową stówą pędzi przez rejon dawnego podg. Furmany. W prawo odchodzi linia 78 (Sandomierz-Grębów). Upalne popołudnie w niedzielę 22 maja.
DSC_0059.JPG
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
Gama z zewnątrz i od środka :) jest lodówka i czajnik ale toalety brak...pulpit jest tak zrobiony, że na postoju nie można odpocząć (czytaj złożyć foteli), podnóżek maszynisty jest podgrzewany a rolety p/słoneczne są regulowane elektrycznie. Dużo "bajerów" które, prędzej czy później się popsują...
DSC_1079.jpg
DSC_1083.jpg
DSC_1101.jpg
DSC_1105.jpg
DSC_1115.jpg
DSC_1116.jpg
DSC_1118.jpg
DSC_1121.jpg
DSC_1122.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.749 78 12
Niestety..., robione na totalwariata... dziś Mińsk Mazowiecki na przelocie... węglarki z "pol-miedź"
IMG_20161116_151231[1].jpg



Pozdrawiam z MMz:)


ps. wiem, jakość do @$$#%%, robione "kalkulatorem" na zasadzie a kuku...;)

ps2. parafrazując reklamę medykamentu- weź "Cerutin", bo jesteś nie wyraźna...
 

Podobne wątki