• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Lokomotywa z platformy Gama (Pesa)

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
137 3 0
#1
Na stronie producenta można przeczytać: "Obecnie PESA przygotowuje pierwszą z lokomotyw z platformy Gama. W skład tej rodziny pojazdów wejdą lokomotywy spalinowe o mocy 2.200 kW i prędkości 140 km/godz., lokomotywy elektryczne wielonapięciowe i zasilane napięciem 3 kV DC rozwijające prędkość 140 km/godz. w ruchu towarowym i 190 km/godz. w ruchu pasażerskim. Pierwsza lokomotywa platformy Gama ma się pojawić na torach już w przyszłym roku. Będzie to elektryczna lokomotywa 4-osiowa o mocy 5600 kW zasilana napięciem 3kV DC o oznaczeniu 111E. Będzie ona wyposażona w dodatkowy silnik spalinowy, dzięki któremu będzie mogła ona być wykorzystywana do prac manewrowych w trakcji spalinowej."
Osobiście mi ten lok nie podoba się :|
 

Załączniki

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
59 0 0
#3
Śmiem twierdzić, że to mały problem, zanim składy będą mogły u nas wyciągać te 190km/h na chociażby części tras, wtedy zacznie się problem - a do tego jeszcze daleko.. :p
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
escobar napisał(a):
Osobiście mi ten lok nie podoba się :|
A co tam jest do podobania się. Raczej do przyzwyczajenia. Przede wszystkim ma być wygodna w prowadzeniu i bezawaryjna. Design to nareszcie coś innego od Traxxów czy Eurosprinterów. Musiałby być też tańsza od kosztu modernizacji starych rupci żeby się opłacalo tamte na złom posłać.

190 Kmh/h? Dokładnie o tym samym pomyślałem. Rzeczywiście mało sie wydaje, gdyż większość wagonów będzie ciągnąć z dopuszczeniem 200 i tory też na 200 pewnie będą.
 
E

e-lektryk

Gość
#5
Bardzo interesujące zderzaki, wiem że ma to na celu utrzymanie składu w jednej linii podczas zderzenia, ciekawe jak to będzie współpracowało z drugą lokomotywą, szczególnie w kwestii przemieszczeń pionowych pudła oraz kiedy oba pudła wychylą się w przeciwne strony.
Dizajn ciekawy, nawiązujący do zmoderowanych kibli, no i te skrzynie pod kabiną ala SN61 :D
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Powiedziałbym że design jest zdecydowanie nowatorski. Czoła EN57-20XX przypominaja mi bardziej tarczę zegarka cyfrowego a tu jakby nawis czapy śnieżnej na Kasprowym. Ale Dragonem jakoś PKP CARGO nie było zainteresowane to skąd poweność że tego ktoś kupi?
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#16
Pod względem estetyki Newag zdecydowanie ładniejszy !
ja tez jestem za Griffinem, ale sam się zastanawiam - moze to przez tą zieleń, którą lubię? :) Pesowski rekinek tez coś w sobie ma, ale w wersji z Linka jest zdecydowanie atrakcyjniejszy ten ryjek. Oczywiście rozmawiamy o gustach, więc ....
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
#19
Tak, lecz tu nie chodzi o przynależność (tu chodzi o udziały w firmie) tylko o zakład wykonujący, a wykonawcą było ZNLE Gliwice.
 

Podobne wątki