• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
dzięki Zbychu,
ano , do 37-ki , znalazłem aż (cud ) dwie foty w necie obu stron ,co jest rzadkością w tym kraju.
Kidyś 7 lat temu , popełniłem na Trixie ,,112,, -kę
 

Załączniki

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.998 5 0
Ładnie wyszła maszyna!
ano , do 37-ki , znalazłem aż (cud ) dwie foty w necie obu stron ,co jest rzadkością w tym kraju.
Kiedyś 7 lat temu , popełniłem na Trixie ,,112,, -kę
Jedną fotę od strony maszynisty umieścił w necie już dawno temu Roelof Hamoen.
http://jareks.zonk.pl/rh/1978.htm#
Zabazowałem na niej, bo Ok-a była sfocona w Gorzowie.
To drugie zdjęcie od strony pomocnika jeśli je masz na myśli, to cudem jest dlatego, że autor zebrał się na jego opublikowanie :)
http://www.lokomotive-fachbuchhandlung.de/product_info.php?products_id=1769
Zdjęcie zobaczyło światło dzienne po moich ponad rocznych prośbach i przypominaniach Martinowi Stertz z Berlina. Wiedziałem, że ma zdjęcia z 37 bo pokazywał mi kiedyś swój katalog. Jednak jako zabiegany człowiek nigdy nie miał czasu aby je zeskanować i opublikować. Dodatkowo przy pomocy innego niemieckiego kolegi, który przypominał mu o tym co jakiś czas fotka wyszła poza kasetkę ze slajdami :) Jako ciekawostkę dodam, że lewą stronę swojego egzemplarza budowałem nie wiedząc o tym zdjęciu, stąd mam trochę inny przebieg rury biegnącej do zaworu kotłowego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.952 531 30
Szkoda tylko, że to zdjęcie Ok1-37 z lewej strony pokazuje sie tylko do połowy od góry.

A przy okazji, może ktoś ma fotki Ok1-51 z obu stron i mógłby je udostępnić?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
I nie ma dziwne. Nasza bogata literatura kolejowa i licznie wydane albumy fotograficzne pozwalają na wykonanie modelu obrazującego niemal dowolny numer...:rolleyes:

Zdjęcia lokomotywy nr 37 znajdziesz Andrzej Paszke "Parowozy serii Ok1".
DOKŁADNIE, cedzą zdjęcia, a albumy to rzadka rzadkość, o ile by było łatwiej ,a tym samym szybciej robić konwersje mając zdjęcia. Jest to oczywista bolączka w naszym kraju. Czekam z utęsknieniem tęskniącym na monografię Ty2/42
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.952 531 30
Jeszcze wrócę do tej fotki Ok1-37 ze strony, do której link podał kolega Flotoma. Czy Wam też się pokazuje tak?

Ok1-37.jpg

Jeżeli komuś udało się ściągnąć bez błędu, to czy mógłby udostępnić?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.952 531 30
Właśnie się zastanawiałem, co w zasadzie jest wystawione na sprzedaż? 80 centów nie wydatek, tylko jak to zapłacić? A poza tym, to inne zdjęcia się ładują normalnie, tylko z tym jednym jest problem.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Karolku , a spróbuj zrobić konwersje na Trixie, jest więcej fotografii,więc dużo łatwiej,
właśnie mi taka wpadła,szkoda ,ze bez wiatrownic ,ale to 4 godziny wiercenia w metalu otwory wzdłużne , o zgozo, i będą uszy.
I ten miód motorek.
 

Załączniki

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
Dobra, dobra, swoją droga, przydałby się jakiś zestaw konwersyjny na ten dach, bo zdjęć oryginałów bez nadbudówki z dwoma kołpakami jest więcej niż tych z nadbudówką.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
WITAJCIE,
trochę końca tygodnia minęło na zaszczepienie zestawu kół z Weinerta do BR44, kuuupa roboty, pierwsze to należało przerzucić tuleje teflonowe z fabrycznych osi rocowskich na Weinertowe, kolejnym elementem była przerzutka przeciwkowrby od BR52 , gdyż rocowska od BR44 jest plastyczana na wcisk nie pasująca ideowo do gwintowanych kół Weinerta. . A więc rozkuwanie trzpieni i ponowne skuwanie. Kolejnym elementem było nałożenie zębaki na oś Weinertową wiązaną nr4 . Chyba się udało, słyszę zza plecami jak jeszcze jeździ , co oznacza , że nie wypadła fraca z torowiska.
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
4 godziny wiercenia w metalu otwory wzdłużne
A nie można było nawiercić po 2 otworki okrągłe o średnicy grubości blach uszu i wmontować je wypustkami w te otwory? Na pewno o wiele łatwiej, na jakości też specjalnie nie stracisz.

PS. to drugie foto BR 44, chyba coś krzywo założony suwak masz....
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
oj ,dzięki belka krzyżulca wyszła z miękkiego plastyku ,już na miejscu,dzięki
w drugim temacie to było podobnie ,dwa otworki i brzeszczot od do otworku ,bez ingerencji z wiatrownice
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
witajcie, Od2-37 , bardzo zgrabna maszynka, niestety żaden głośnik nie wlazł do cieniutkiego kotła czy dymnicy,
jest pod dachem. Światłowody wymienione na ciepłe ledy ,,warm white,,. Barokowa biała lamóweczka na krawędziach pomostów dała trochę popalić.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 522
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki