• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Tomku,masz racje chyba za wysoka o jakiś milimetr ,przynajmniej tak czytam z fotki ,w następnych to będzie niższa, rancik wywinięty jest , żebrowania jak na fotce w oryginale ,małe i duże ,dzięki za podpowiedź.
Z tym drugim zdjęciem to znowu mi brakuje 1mm,........... choć tego numeru nie odtwarzałem....
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- Fenix -ie proszę pokaż więcej tendra z budką kierownika - od razu po tej jednej fotce Fenix-ie razi zbyt gruby drut uzyty jako poręcze- ale mimo tej niedoskonałości jest to pierwszy przykład w modelach klimatów polskich - pierwszy przykład opowiedzenia o czymś zapomnianym- proszę pokaż ów tender z budką -dziękuję
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
JUŻ[DOUBLEPOST=1373097335,1373096303][/DOUBLEPOST]H0 'arcie,fajna nazwa ,kiedyś TRIX miał edycje ,,art' były to ładne cacuszka hybrydowe ,głownie z mosiądzu,w cenie kolo 10.000.Pamiętam jak macałem oczkami w katalogu BR 23 DRG, mniód, później ją widziałem naocznie jak zmierzała dla kolekcjonera do Krakowa, wieziona wówczas przez dystrybutora na Polskę -Dersi. To były czasy, modele inaczej pachniały. Co do druta na poręcze ,to nie moja bajka ,u mnie są barierki foto-trawione , taka technologia aby zachować perfekcyjnie jednakowy kształt i powtarzalność prawej strony z lewą, podobnie jak w kultowej SM/SP by Piko, a grubość ,to kwestia żywotności modelu i jego kondycji , można kliknąć na wektor szerokości i w trzy sekundy pocienić w programie ,ale trwałość -czyli odporność na paluchy użytkownika spada w lawinowym tempie. A do pudelka trzeba włożyć i czasami wyjąć, a nie każdy ma zegarmistrzowski chwyt.
Tak fotki , szczególnie dwie z parowozowni Praskiej W-wy '1958 goda - są pikne co cud ,aż skóra cierpnie jak się patrzy ,ale umowa z posiadaczem zdjęcia była konkretna , ,,zero w necie''Jak zobaczyłem ,,france'' od tylca to musiałem się krzesła mocno trzymać, myślałem ,ze mając kilka tysięcy kolejowych zdjęć w archiwum nic mnie nie zaskoczy ,ale to okazała się zadufaniem ,są zdjęcia ,o których nie wiemy , a które porażają prądem.
a ciepier kanikuly
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Fenix-ie czy Ty znasz zdjęcie z praskiej lokomotywowni , które kiedyś wkleił Kolega Piaskowy ze swojego archiwum , na którym wśród kilku Ty2 sfotografowanych wyrażnie widać tender z budką od tyłu jak dobrze pamiętam Kolega Piaskowy zrobił powiększenie , według mnie to najlepiej pokazana taka budka w dotychczas znalezionych fotkach - więc czy to może być jedno z tych zdjęć, które Ty posiadasz ?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
to "no" to tak czy nie?:podstepny:
-a tak w ogóle to moje spóznione ale zawsze gratulacje odnośnie tych tendrów Twojej produkcji , ja wcześniej kiedyś pisząc nie spojrzałem o stronę wcześniej i nie wiedziałem ,że obfita jest fotorelacja -kilka razy pooglądałem te zdjęcia i jeszcze raz gratuluję -super!!
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
Tomku,masz racje chyba za wysoka o jakiś milimetr ,przynajmniej tak czytam z fotki ,w następnych to będzie niższa, rancik wywinięty jest , żebrowania jak na fotce w oryginale ,małe i duże ,dzięki za podpowiedź.
Z tym drugim zdjęciem to znowu mi brakuje 1mm,........... choć tego numeru nie odtwarzałem....
Na początku nie zawsze wychodzi tak jak by się chciało, za to kolejne wytyczą nowe standardy konwersji Ty2 za co należy Ci się duży szacun (y)
Trzeba przyznać, że teraz będzie coraz więcej osób chętnych na Ty2 .... z budką ... bez piwa ;)
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
e ......tak nie można mówić ,początek to u mnie jakieś 30 lat temu,
na grudzień zbieram zamówienia na kabinową wersje teeigreka .
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
Witajcie po przerwie, mała prosta konwersyjka dla ,,początkujących '', najpierw śniadanie i do ro roboty. Na początek oksydowanie srebrzystych kół, także całego napędu osi wiązanych , a potem już z góreczki. Jako ze model z Fleischmanna należało dożyc jeden kołpak do kotła w temacie Tr6-39 i wymienić prawie cala armaturę włącznie z wymiana sprężarki trójcylindrowej na czterocylindrową .Wadą ,właściwie problemem jest brak miejsca w kotle ,z racji na jego krótkość ,kłopot z upchaniem dekodera i głośnika,niezła gimnastyka .Modele bardzo wdzięczne ,dobry silnik leżacy ze ślimakami .
Ściany budki z racje na pokaźna liczbę nitów , które to należy zachować a usunąć 5 sztuk wypukłych niemieckich tablic zostały wykute jak w realu z blaszaka .
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.562 253 31
cdn.....
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 522
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki