• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
@FENIX
Może niech Pan już nie nęka p. Andrzeja (a już z całą pewnością nie "Andrzejka" ani "Her Haraska") wysyłaniem maili do Märklina.
Twierdzenie, że rzeczywistość musi być taka, bo przedstawia ją "renomowana" firma Märklin jest równie niedojrzałe jak stosowanie do kogokolwiek obraźliwych stwierdzeń.
Ja ciągle czekam na wyjaśnienie, twierdzenia, jakoby ustawienie przeciwkorby może być w różnych pozycjach bo można w ten sposób zmieniać dynamikę parowozów. To bardzo ciekawe, dowiedziałbym się chętnie więcej na ten temat.

Czy brak odpowiedzi w tym zakresie mogę uznać, że to jednak lipna teza?
Kto tu nęka forumowiczów , kiedy wypowiedź neguje jedynie słuszna opcję dziś obowiązującą , to ja nie chce palcem wskazywać .
Wielu z nich już opuściło forum.
O wstrzymaniu remontów dworców za nowego rozdania aż strach pisać.
Ja twoich prac się nie czepiam , nawet nie kojarzę.
Jak już pisałem , nie podważam rzeczywistości, jedynie wyrażam zdziwienie jak to możliwe , że renomowane firmy widzą i robią to tak nie inaczej ,
a szczególnie , że to jest nie do poprawy jako trwała zmiana w modelu ..
Temat o który pytasz , to jestem zdania po inżyniersku , że gdyby obrócić przeciwkorbę o kolejne jedno ustawienie na trzpieniu kwadratowym z obu stron tej osi to nastąpi zmiana , jest to możliwe, jedynie nasuwa się pytanie, czy minimalnie zmieniony kąt będzie maił wpływ i jaki na dynamikę zmian pracy tłoka.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.680 52 2
Kto tu nęka forumowiczów , kiedy wypowiedź neguje jedynie słuszna opcję dziś obowiązującą , to ja nie chce palcem wskazywać .
Wielu z nich już opuściło forum.
O wstrzymaniu remontów dworców za nowego rozdania aż strach pisać.
Ja twoich prac się nie czepiam , nawet nie kojarzę.
Jak już pisałem , nie podważam rzeczywistości, jedynie wyrażam zdziwienie jak to możliwe , że renomowane firmy widzą i robią to tak nie inaczej ,
a szczególnie , że to jest nie do poprawy jako trwała zmiana w modelu ..
Temat o który pytasz , to jestem zdania po inżyniersku , że gdyby obrócić przeciwkorbę o kolejne jedno ustawienie na trzpieniu kwadratowym z obu stron tej osi to nastąpi zmiana , jest to możliwe, jedynie nasuwa się pytanie, czy minimalnie zmieniony kąt będzie maił wpływ i jaki na dynamikę zmian pracy tłoka.
Co ma piernik do wiatraka?
Zadałem pytanie odnośnie położenia przeciwkorby - jako kiepski znawca uznałem, że może się czegoś nauczę - tego czepianiem bym nie nazwał.
Czepiłem się wyłącznie o zastosowane przez Pana obraźliwe zwroty wobec innego forumowicza. Może nie powinienem, ale uważam, że warto dbać o zachowanie szacunku na publicznym forum.

FENIX napisał(a):
A na zdjęciu Sławka D. widać wyraźnie ten sam układ przeciwkorby jak w omawianym modelu .
I co teraz ?
Z samego zdjęcia niewiele wynika, ale już z wypowiedzi Kolegi @SD tak. Położenie przeciwkorby zależy od zastosowanego typu stawidła. Dalej nie wiem czy to ma przełożenie na dynamikę parowozu ale jak widać z powyższej wypowiedzi sam Pan nie jest pewien.
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.525 2 0
Dalej nie wiem czy to ma przełożenie na dynamikę parowozu ale jak widać z powyższej wypowiedzi sam Pan nie jest pewien.
To może ja dopowiem dość ogólnie, ale po inżyniersku. Położenie przeciwkorby (czop przed czy za osią) jest powiązane z konstrukcją stawidła, którą zgrubnie opisałem w moim poście, ale w obu przypadkach można uzyskać zbliżoną czy taką samą charakterystykę maszyny parowej. Większy wpływ na tę charakterystykę będzie za to miała sama geometria i kinematyka układu rozrządu pary, czyli wszystkich elementów od przeciwkorby przez jarzmo stawidła aż po suwak sterujący dopływem pary do cylindrów, a celem jest sterowanie dopływem pary tak, aby zmaksymalizować wydajność maszyny parowej w całym zakresie obciążeń i prędkości. Na ten temat są długie rozdziały w podręcznikach budowy parowozów sprzed 100 i więcej lat. A na tym filmiku jest fajna animacja i trochę wyjaśnień o konstrukcji.

Budowa modelu parowozu Ol49 - część 2 - jak działa silnik parowy
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Dziękuję Panom za zwrócenie uwagi na ważne rozwiązania w parowozie. Niestety w modelach fabrycznych nie mam odwagi zmienić w kole mocowania przeciwkorby . Żadna przeróbka nie wytrzyma próby czasu. Miliony ruchów i duże obciążenia na przeciwkorbę.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 521
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki