• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec Parowozowni w Wolsztynie

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#82
NA drugiej fotografii widać żuraw do nawęglania inny - co się z nim stało ?? (czy kreatywne myślenie na PKP konczy się jak zwykle na złomowisku!?)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.968 122 22
#88
Pewno kupi jakiś obcokrajowiec ;) z za zachodniej granicy i zrobi na tym duże pieniądze .... wiadomo, nam się nie opłaca :(
I tak byłoby to lepsze niż zupełna likwidacja tego miejsca.
Inna zaś sprawa, że ciekawe czy przepisy w naszym kraju nie wykończyłyby takiej idei. W innych państwach takie coś działa, u nas pewnie by się okazało że nie. Ktoś by włożył w to kupę kasy, a po pewnym czasie z każdej strony by mu udowodniono że nie może czegoś takiego prowadzić.
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
151 1 0
#89
A moim skromnym zdaniem ten planowy ruch osobowy parowozami niestety ale wykończył kapitalnie owe maszyny. Widząc gołą ostoje Pt47 na naprawie w Chabówce potwierdzają się moje przypuszczenia, że w Wolsztynie od dawna morduje się maszyny pod przykrywką jedynej w Europie lub na Świecie parowozowni z czynnymi parowozami. Niestety aby non stop prowadzić taki ruch jak w Wolsztynie potrzebne są pieniądze na utrzymanie parowozów, fachowców i odpowiednie zaplecze techniczne. Niestety tego u nas nie ma i trudno aby parowóz mający lat naście w ciągłym ruchu naprawiany pobieżnie w sposób "partacki" dożył sędziwego wieku i do tego zachował swój blask i wygląd. A porównanie niemieckich maszyn oraz polskich to jak porównanie wody z ogniem. Większość niemieckich parowozów przeszła przez bramy "Meiningen" i zostały w większej części odbudowane od podstaw dlatego ich wygląd jest taki jaki jest.... Ot to takie moje prywatne zdanie na temat Wolsztyna ....
 

Maverick

Znany użytkownik
Reakcje
397 37 5
#90
Zgodnie z obietnicą wrzucam parę fotek i filmików z wyprawy do Wolsztyna na ostatni kurs parowozu :)

P3311818.JPG

P3311820.JPG

P3311821.JPG

P3311823.JPG

P3311824.JPG

P3311828.JPG

P3311851.JPG

P3311852.JPG

P3311855.JPG

P3311861.JPG

A tu kilka filmików tam zrobionych w tym też z powrotu z Leszna parowozem a dokładniej w parowozie do Wolsztyna. Na razie wrzuciłem tylko te filmiki na swojego YT ale jak znajdę dłuższą chwilkę to wrzucę jeszcze kilka z jazdy parowozem :) (Filmy są w Full HD !!)





Jeszcze raz powiem, że warto było tam pojechać i cieszę się, że udało mi się "wykonać plan" i to nawet ponad normę :)

P.S. Oczywiście bohaterem pierwszego planu na tych zdjęciach jest mój syn Kuba dla którego w sumie był ten wyjazd ;)

Pozdrawiam
Maverick
 
Ostatnio edytowane:

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#94
Może dlatego, że w Kościerzynie jest Muzeum Kolejnictwa, a Wolsztyn działa na innych zasadach i są jakieś przeszkody prawne by otrzymać dotację.
 
Reakcje
364 3 0
#95
podgrzeje troche atmosfere , szukam sobie od czasu do czasu po taniości parowozownie do sklejania w H0 i w alledrogo wklepałem "parowozownia" i mały szok http://allegro.pl/dzialka-inwestycyjna-wolsztyn-i4096189036.html naszczęście to tylko tereny obok ale daje do myślenia co???
Tereny po Wolsztyńskich Fabrykach Mebli więc imho dawanie do myślenia jest zwykłą próbą manipulacji.

Pewno kupi jakiś obcokrajowiec ;) z za zachodniej granicy i zrobi na tym duże pieniądze .... wiadomo, nam się nie opłaca :(
Oczywiście, już Niemcy grzeją silniki by robić super biznes w Wolsztynie. Tylko poco im kilka rozpadających się ze starości parowozów w Polsce, skoro u siebie mają kilkadziesiąt podobnych placówek muzealnych, wymagających zwykle mniejszych nakładów. Panowie, to jest działalność do której w polskich warunkach się dokłada i dokładać się będzie długie lata... Gdyby to był taki biznes to dawno każdy w Skierniewicach by jeździł nowiutkim Maybachem...

I to mnie własnie zastanawia, dlaczego Wolsztyńska Parowozownia nigdy nie otrzymała żadnych środków z EU.
Bo nikt o nie występował. Podobnie jak o środki MKiDN.

Bo nikt nie był na tyle gramotny żeby o nie wystąpić?
Raczej nikomu się nie chciało... JKoszty poszły w eksplotację, a czy to był ciężko pracujący ET22, czy też Ol49 przez długie lata nikt nie kontrolował...

Może dlatego, że w Kościerzynie jest Muzeum Kolejnictwa, a Wolsztyn działa na innych zasadach i są jakieś przeszkody prawne by otrzymać dotację.
Wszelkie inicjatywy powołania podmiotów mogących się ubiegac o takie środki kończyły się fiaskiem. Przykładem jest Fundacja Era Parowozów, która ponad bańkę przejadła na pensje pracowników i rady nadzorczej...
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
581 16 0
#96
Oczywiście, już Niemcy grzeją silniki by robić super biznes w Wolsztynie. Tylko poco im kilka rozpadających się ze starości parowozów w Polsce, skoro u siebie mają kilkadziesiąt podobnych placówek muzealnych, wymagających zwykle mniejszych nakładów. Panowie, to jest działalność do której w polskich warunkach się dokłada i dokładać się będzie długie lata... Gdyby to był taki biznes to dawno każdy w Skierniewicach by jeździł nowiutkim Maybachem...
Mają. Bo dbają i nie narzekają. Im się opłaca wszystko. Nam nic. U nas opłacalne jest zamknięcie i niszczenie. Weź na ten przykład polskie kopalnie które jeszcze kilkanaście lat temu zamykano, bo się nie opłaca. Zamykano nowo wybudowane szyby, nowo udostępnione pokłady wybudowane kosztem wielu milionów złotych. A teraz słyszymy o otwieraniu, budowie nowych kopalń, a nawet gdzieś ostatnio czytałem o chęci otwarcia zlikwidowanej kopalni Dębieńsko w Czerwionce. Nasi czescy sąsiedzi już o ile się dobrze orientuje ponownie otworzyli jedną z naszych zamkniętych kopalń. I wszystkim się opłaca bo przejrzeli na oczy. A nam się opłaca tylko w danej chwili jak jest z tego dużo kasy. Piszesz o małym nakładzie środków na ich placówki muzealne, a wiesz dlaczego taki jest? Bo zawsze dbali o to co mają i robili wszystko by był jak najniższy. A my wkładam kupę kasy w coś co wymaga generalnych remontów -na zardzewiałe loki, rozwalone lokomotywownie, zniszczone stacje. Ale spróbuj coś załatwić w urzędach i instytucjach chcąc włożyć w to swoje prywatne pieniądze... co się wtedy dzieje to napisałem już tutaj w poście #64.
 

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
581 16 0
#98
Ja już zakasałem kilka razy i straciłem jakiekolwiek nadzieje ze w tym kraju można cokolwiek uratować. Teraz pozostawiam pole do popisu innym. Powodzenia i dużo cierpliwości i czasu ... oby go nie zabrakło :niepewny:
 
Reakcje
364 3 0
Jakby w końcu powstała Spółka Parowozownia Wolsztyn to by mogła wystąpić o środki z UE. Bo ludziom z PKP Cargo najzwyczajniej się nie chce a i CARGO mogło by o dofinansowanie wystąpić tylko chęci chęci ...
Pytanie czy spółka prawa handlowego to dobre rozwiązanie. W moim odczuciu bezpieczniejszym i dającym większe pole do popisu pomysłem jest to co PKP Cargo obecnie lansuje - czyli powołanie instytucji kultury.[DOUBLEPOST=1396888931][/DOUBLEPOST]Drogi Draculo możesz przyznać mi i 1000 minusów, ale to i tak nie zmieni rzeczywistości, że aktywność polskich miłośników kolei na tle Czech czy Niemiec wypada niestety bardzo blado. I z tym faktem trudno dyskutować niestety...
 

Podobne wątki