• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec Parowozowni w Wolsztynie

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
#21
:eek:
Proponuję ostrzelać pierwszy napotkany oddział Bundeswehry i wypowiedzieć wojnę w imieniu Polski. ...
No nie, tak glupiej wypowiedzi dawno nie czytalem na tym forum !
Ariel, przemysl dwa razy nim cos takiego napiszesz ![DOUBLEPOST=1394224569,1394224165][/DOUBLEPOST]:eek:
Dobry pomysł, trzeba przegrać następną wojnę to autobahny będą jak ta lala, i sznylcugi pierwyj sort.
hugwa, podobnie jak Ariel, pomysl ..., i sie nie kompromituj !
Nie chcialbym cytowac tego, co mimo braku polskich slow, widnieje jednak w kolorze czerwonym ...
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.025 57 5
#23
Podobno uzbrojenie i mundury bez dystynkcji można kupić w przygranicznych sklepach w Putinówku:D:cenzura: Aż zal się robi czytając takie pierdy zamiast rzeczowej dyskusji.
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
364 3 0
#24
Ponieważ mogą być inne osoby, które podobnie jak Tadeusz mnie zrozumiały zbyt dosłownie - moim jedynym celem było sarkastyczne ukazanie do czego może prowadzić zbyt bezkrytyczne podejście i uwielbienie do określonej nacji - zapomnienia historii własnego kraju, gdzie uznani za jedyne panaceum dla polskiego taboru kolejowego Niemcy nie zawsze byli mile widzianymi gośćmi...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#26
Przed chwileczką usłyszałem w wiadomościach Trójki, że z dniem 1 kwietnia br parowozy nie będą prowadzić pociągów na linii Leszno-Wolsztyn. I to nie jest kawał prima-aprilisowy. :(
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#30
To było do przewidzenia, że taki moment przyjdzie. Zresztą Wolsztyn ostatnimi czasy to nawet nie cień Wolsztyna choćby jeszcze sprzed kilkunastu lat. To dno. Był taki czas, że obieg maszyn z Wolsztyna zakładał jazdę z Leszna do Wschowy, co stanowiło ostatnią w Polsce pracę parowozu na linii dwutorowej. I to oczywiście - na szczęście niezadrutowanej. Drugie zdjęcie było bardzo trudne do zrobienia nie tylko ze względu na przeciwne słońce, ale i na konieczność wdrapania się dość wysoko na ażurowy słup betonowy. Leszno, 25.03.1999 r.
P.S. Ciekaw jestem, czym się będzie teraz zajmował osławiony Howard Jones, czyli – jak ja go zwałem – król Wolsztyna.
1887.jpg
1888 (2).jpg
 
OP
OP
RafałM

RafałM

Znany użytkownik
Reakcje
23 3 0
#31
Artykuł który jasno określa dalszy los Parowozowni Wolsztyn .Niestety bardzo smutne.
PKP Cargo zachowuje się jak przysłowiowy pies ogrodnika „sam nie zje i drugiemu nie da”
http://epoznan.pl/news-news-47883-Wielkopolska_koniec_parowozow_na_regularnych_liniach
A co do Pana Howarda Jonesa to już od jakiegoś czasu działa na Węgrzech gdzie organizuje wspólnie z miejscowymi władzami kolejowe imprezy.Jeżeli dobrze pamiętam to dwa lata temu zorganizował zlot "Gagarinów".A w Wolsztynie tak się przyzwyczaili do jego obecności ze PKP myślało iż nie będzie musiało już za nic płacić .
Niestety facet dał sobie spokój.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#32
I pomyśleć, że tak mógł wyglądać Wolsztyn jeszcze praktycznie na przełomie lat 80-tych i 90-tych. Wystarczyło posiedzieć dosłownie kilka godzin w trochę deszczowy dzień 15 czerwca 1989 roku i zobaczyć:
  1. Najpierw Ty42-148 w kierunku Sulechowa, a na popychu dawała na maksa niesprzężona z pociągiem Ol49-70.
  2. Potem z drugiej strony węzła Ol49-105 z poc. do Nowej Soli.
  3. Powrót na stronę północno-zachodnią i Ok1-359 w normalnym planowym ruchu z poc. 4435 z Sulechowa.
  4. Ol49-22 z poc. do Sulechowa.
  5. Znów strona południowo-wschodnia i Ol49-81 z poc. z Nowej Soli.
  6. Ol49-2 z poc. do Grodziska
  7. oraz Ok22-31, tak samo Ok1 w normalnej jeszcze, regularnej pracy z poc. do Nowej Soli (na wiadukcie linii poznańskiej wisi zakaz fotografowania).
    101.jpg
    102.jpg
    103.jpg
    104.jpg
    105.jpg
    106.jpg
    107.jpg
    108.jpg
    109.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#36
Na samych stacjach właściwie nas nie było. Jeśli jakieś fotki są, to raczej tylko z przelotów. Nie wiem czy to ciekawe, ale jak się doszukam, to zamieszczę.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#37
Kolejne dwie maszyny, dla których Wolsztyn już dawno się skończył. Ty42-59 i Ol49-6, 28.07.1990 r. O ile Ol49-6 popracowała jeszcze jakiś czas w Jarocinie, o tyle nie wiem, co było dalej z Ty42-59. Pewnie zmarł w Wolsztynie.
807.jpg
805.jpg
806.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#40
W czerwcu 1993 r., czyli w tych czasach, kiedy Wolsztyn naprawdę jeszcze był Wolsztynem, Ok1-359 zdarzała się praca planowa. Tutaj z pociągiem relacji Wolsztyn-Grodzisk w okolicach Grodziska.
164.jpg
165 (2).jpg
167.jpg
 

Podobne wątki