• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec Parowozowni w Wolsztynie

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.238 52 6
Czarne chmury nad Wolsztynem zbierały się powolnie od lat. Faktem jest, że żadna ogólnopolsko-mikolska inicjatywa nie została podjęta. Chyba nawet prób nie było. Wszyscy czekaliśmy, co będzie !
 
Reakcje
371 3 0
Czarne chmury nad Wolsztynem zbierały się powolnie od lat. Faktem jest, że żadna ogólnopolsko-mikolska inicjatywa nie została podjęta. Chyba nawet prób nie było. Wszyscy czekaliśmy, co będzie !
Ja mam trochę inną teorię, Sprawnie działające kilka skansenów w latach 1990. poprostu uśpiło czujność - skoro PKP tyle robi to jest OK. Niemcy czy Czesi tego komfortu na starcie nie mieli - wszak flagowa czeska Lużna u Rakovnika powstała jako muzeum NGO's i dopiero po kilku latach trafiła w ręce CD.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.168 277 41
Od tego są właściwe instytucje. Wskazywanie w tym przypadku na MK jest nieporozumieniem.
MK to co najwyżej doraźne działania mogące zakończyć się doraźnym sukcesem ale i to nie koniecznie.

Długotrwałej strategii nigdy nie było...nawet w par.W.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.168 277 41
Widzisz, problem w tym, że za granicą to głównie MK się zajmują ochroną dziedzictwa kolei, a nie tzw. instytucje...
W Niemczech jest zupełnie inna sytuacja materialna MK to raz a dwa tam jest inny czytaj wyższy poziom kultury społeczeństwa.
To są czynniki kulturowo finansowe. Także Czesi przewyższają nas poziomem kulturowym.
Dlatego tego rodzaju zagadnienia spoczywać muszą w naszym kraju o niskim poziomie kultury społeczeństwa na odpowiednich instytucjach.

Owszem piszesz prawdę Arielu ale nie podajesz głębszych przyczyn...
 
Reakcje
371 3 0
Dlatego tego rodzaju zagadnienia spoczywać muszą w naszym kraju o niskim poziomie kultury społeczeństwa na odpowiednich instytucjach.

Owszem piszesz prawdę Arielu ale nie podajesz przyczyn...
Problem tylko w tym, że te instytucje nie wydają efektywnie środków vide warszawski MuzKol coraz bardziej upodobniający się do tzw. skansenów społecznych. Tylko budżety jakby inne... Dlatego jednak będę się upierał przy swoim, że MK + środki publiczne da znacznie lepsze efekty niż ta sama kasa przejedzona przez urzędników...
Bo co do zasobności MK, czy ogólnie społeczeństwa, to w pełni zgoda...
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.559 60 3
Pytanie czy spółka prawa handlowego to dobre rozwiązanie. W moim odczuciu bezpieczniejszym i dającym większe pole do popisu pomysłem jest to co PKP Cargo obecnie lansuje - czyli powołanie instytucji kultury

Tak jak najbardziej chodziło mi o instytucją jak właśnie Parowozownia w Kościerzynie podlegająca pod Muzeum Ziemi Kościerskiej. Bo w spółce to tylko najpierw by patrzyli na zysk a dopiero potem na naprawę
 
Reakcje
371 3 0
Ze spółką jeszcze jest to ryzyko, że tabor de facto w przypadku jej upadłości nie podlegałby żadnej ochronie prawnej - w przypadku likwidacji muzeum zaś jego eksponaty z mocy prawa są automatycznie wpisywane do rejestru zabytków.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.168 277 41
Więc ustalmy : MK nie mają środków i ze względu na niski poziom kultury jest ich w społeczeństwie polskim stanowczo za mało.
Instytucje państwowe natomiast , są opanowane przez wygłodniałych wilków bądź to krótkowzrocznych kretynów wywodzących się z tego samego prymitywnego społeczeństwa.
Środki publiczne są pod kontrolą...instytucji w których patrz powyżej.
Koło się zamyka.
Co w takiej sytuacji ?
 
Reakcje
371 3 0
Walczyć, by umrzeć z honorem ;-) i próbować gryźć każdą możliwą kasę z wszystkich możliwych źródeł publicznych. Już dawno wiadomo, że jakieś liście figowe muszą być, by nie było zarzutów, że 100% środków trafia na jeden rodzaj zabytków...
A co do kwadratury koła, wiem - dochodzę do dość podobnych wniosków, a takich zaklętych kół mogę Ci pokazać więcej. Choćby to, że się nie opłaca w obiekcie zabytkowym prowadzić działalności gospodarczej... bo przychody mogą być znacznie mniejsze niż podatki lokalne. Polska to kraj paradoksów, dziwnych paradoksów gdzie kapitał społeczny trwoni się np. na walkę z idiotycznym prawem. Ale imho trzeba mimo wszystko próbować...
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.168 277 41
Tak Ty walczysz od lat , wiemy o tym. Pamiętam przypadkowe z Tobą spotkanie pod koniec lat 90-siątych w Skierniewicach, jak zostałem oprowadzony przez Ciebie po hali parowozowni.
Niestety inni czytaj miażdżąca większość MK nie ma na to czasu.
Masz ten przywilej...

Jednak mnie interesuje jeszcze jeden aspekt, ale nie czas na takie dywagacje zwłaszcza tu na forum gdzie nie brakuje teoretyków zza biurka jak ich określa Krzysztof Wiśniewski były Redaktor Nacz. KMiD.
Pozdrawiam.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
354 0 0
Wolsztyn 26.07.1991 r. oraz 04.01.1998 r. Warto zwrócić uwagę jak zmieniła się galeria zaparkowanych pojazdów. Najwyraźniej banknociki wciskane drużynom przez chętnych do przejazdu na parowozie nie poszły tylko na gorzałę.

1614.jpg
1853.jpg
 

Podobne wątki