Na chwilę opuścimy USA i wrócimy do Europy, aby poznać odpowiadający najnowszym trendom, prototypowy pociąg ekologiczny.
Jak ogólnie wiemy planowany zakaz używania silników spalania
wewnętrznego w samochodach zaniepokoił także lobby kolejowe, które przewiduje możliwość podobnych ograniczeń w przypadku lokomotyw. To jest właśnie przyczyną, dla której pewien producent zaoferował kolejom niemieckim lokomotywę z silnikiem spalania
zewnętrznego , czyli parowóz. Naturalnie uwzględniono tu wymagania co do ochrony środowiska i redukcji emisji CO2 - w porozumieniu z przedstawicielem naszego krajowego przemysłu zawarto umowę na dostawę w pełni ekologicznego paliwa (tu widoczne w zbiorniku tendra). Pierwszy wagon jest przeznaczony dla pracowników SOK, chroniących zawartość tendra. Tu warto nadmienić, że podczas przeprowadzanych jeszcze w 2020 roku testów długodystansowych na terenie Rosji używano w tym miejscu dwukrotnie większego, czteroosiowego wagonu osobowego, w którym ichniejsi pracownicy służb ochrony kolei sami byli nadzorowani, co i tak nie wpłynęło na nieoczekiwane zmniejszanie zasięgu lokomotywy.
Kolejne wagony doczepiono w związku z wizytą w Polsce w tym szczególnym dniu. Znajdziemy na nich kolejno cysterny z wodą, wielką sikawkę oraz wagon strażaków obsługujących wspomniane wagony.
O znakomitej jakości prezentowanych modeli może świadczyć to, że zarówno w lokomotywie, jak i w wagonach pasażerskich zadbano o obecność załogi.