Pierwsza lokomotywa spalinowa BR 202 kolei zachodnioniemieckich została wyprodukowana w 1971 roku przez Henschel i BBC oraz zaprezentowana na targach w Hanowerze. Dodatkowe dwa spalinowozy wyprodukowano w 1973 roku. Lokomotywy były eksploatowane jako testowe i wszystkie są eksponatami zabytkowymi.
Pierwsza lokomotywa pomalowana na biało wraz z wagonem sterowniczym z zamontowanym pantografem była eksploatowana do przeprowadzania testów z zasilaniem trójfazowym. W 1977 roku została pomalowana na żółto wraz z wagonem i była eksploatowana tymczasowo w Holandia jako lokomotywa elektryczna
. Obecnie jest eksponatem w Werksmuseum w Kassel.
Druga lokomotywa pomalowana na czerwono of 1980 roku była eksploatowana do przeprowadzania testów z wysokimi prędkościami. W 1982 zamontowano opływową otulinę z przodu lokomotywy, która została zdemontowana w 1985 roku i przemalowano spalinowóz na niebiesko. Obecnie ponownie posiada opływową otulinę i jest eksponatem w Muzeum Transportu i Techniki w Berlinie.
Trzecia lokomotywa pomalowana na niebiesko w 1983 roku została wycofana z eksploatacji przez koleje zachodnioniemieckie z powodu uszkodzenia generatora. Wówczas została sprzedana przewoźnikowi Hersfelder Kreisbahn tak samo jak powyższa lokomotywa V 320 001. Również ta lokomotywa została zachowana i jest w Muzeum Techniki w Mannheim.
Fotografie lokomotyw spalinowych.
202 004-8
http://www.forum.hunsrueckquerbahn.de/viewtopic.php?f=32&t=45421
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3116866,3117213
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,7688653
Lokomotywa spalinowa 202 003-0
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4822661
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6146396
http://www.steamy.de/galerie/1982/1982.html
Lokomotywa spalinowa 202 002-2
Modele spalinowozów są produkowane przez Heris.
[DOUBLEPOST=1455935857,1455935045][/DOUBLEPOST]
Jeśli dobrze sie orientuję to obie lokomotywy stacjonowały w Bw Kempten i eksploatowano je raczej okazjonalnie i w zastępstwie za inne planowe lokomotywy.
Nie, spalinowóz BR 230 001 początkowo stacjonował w lokomotywowni Hamm, gdzie prowadził ciężkie pociągi towarowe z lokomotywą BR 232 001. Później od 1970 roku stacjonował w lokomotywowni Hamburg-Altona. Lokomotywa BR 232 później faktycznie stacjonowała w lokomotywowni Kempten. Dodatkowo obie lokomotywy kursowały jednak w różnych okresach na górskiej linii kolejowej Allgäubahn.