Poniewaz namawiałem Kolegów do zamieszczania takze zdjeć i opisów modeli wagonów towarowych a sam dotychczas niczego nie pokazałem muszę naprawić ten błąd.
Na pierwszy rzut postanowiłem przedstawić bardzo ładnie wykonane modele jedynych w swoim rodzaju wagonów towarowych kolei DB; są to wagony serii F-z120 ex Ommi51 firmy Roco. Modele te są produkowane od ponad 20 lat i nadal można się nimi zachwycić. Moje modele są kupione w zestawie 3 wagonów w malowaniu z epoki IV-V a bardziej ścisle to IVc-Va. Nie jestem pewien czy tez nie zahaczaja o epoke IVb bo nie wiem od kiedy obowiązuje kod wymiany 42 dla wagonów dwuosiowych do ruchu wewnętrznego. Modele mają rózne numery inwentarzowe i oznaczenia; F-z120, Fs-z120 i Schotter-Kies 165.
Co do wagonów w skali 1:1 to zbudowano ich około 4000 sztuk. Konstrukcyjnie te wagony zbudowano jako wagony samowyładowcze z pięcioma przechylnymi "kolebami" umieszczonymi na wysoko postawionej konstrukcji, w celu umożliwienia bezpośredniego przeładunku na samochody cięzarowe. Rozładunek odbywa sie ręcznie za pomoca recznie odblokoywanych rygli i zwolnieniu recznych cięgieł do przechylania koleby. Ze względu na wysoko znajdujący sie środek ciężkości w stanie ładownym w czasie prac rozładunkowych zabezpiecza sie wagon przed wywróceniem za pomocą "kleszczy" szynowych podwieszonych pod ostoją wagonu. Wagony te zasadniczo przeznaczono do przewozu ładunków o duzym ciężarze właściwym jak żwir, piasek i tłuczeń. Obecnie wiele tych wagonów sprzedano firmom prywatnym lub wycofano z eksploatacji.
Na pierwszy rzut postanowiłem przedstawić bardzo ładnie wykonane modele jedynych w swoim rodzaju wagonów towarowych kolei DB; są to wagony serii F-z120 ex Ommi51 firmy Roco. Modele te są produkowane od ponad 20 lat i nadal można się nimi zachwycić. Moje modele są kupione w zestawie 3 wagonów w malowaniu z epoki IV-V a bardziej ścisle to IVc-Va. Nie jestem pewien czy tez nie zahaczaja o epoke IVb bo nie wiem od kiedy obowiązuje kod wymiany 42 dla wagonów dwuosiowych do ruchu wewnętrznego. Modele mają rózne numery inwentarzowe i oznaczenia; F-z120, Fs-z120 i Schotter-Kies 165.
Co do wagonów w skali 1:1 to zbudowano ich około 4000 sztuk. Konstrukcyjnie te wagony zbudowano jako wagony samowyładowcze z pięcioma przechylnymi "kolebami" umieszczonymi na wysoko postawionej konstrukcji, w celu umożliwienia bezpośredniego przeładunku na samochody cięzarowe. Rozładunek odbywa sie ręcznie za pomoca recznie odblokoywanych rygli i zwolnieniu recznych cięgieł do przechylania koleby. Ze względu na wysoko znajdujący sie środek ciężkości w stanie ładownym w czasie prac rozładunkowych zabezpiecza sie wagon przed wywróceniem za pomocą "kleszczy" szynowych podwieszonych pod ostoją wagonu. Wagony te zasadniczo przeznaczono do przewozu ładunków o duzym ciężarze właściwym jak żwir, piasek i tłuczeń. Obecnie wiele tych wagonów sprzedano firmom prywatnym lub wycofano z eksploatacji.