• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.437 30 2
Wrzuciłem pytanie do AI, a konkretnie Groka, Gemini i DeepSeek i każdy serwis dał inną odpowiedź hehe… 1. że to kiedyś był symbol znajdujących się niedaleko przedziałów dla niepalących, 2. że można otworzyć takie drzwi podczas jazdy w sytuacji awaryjnej bez wywołania impulsu automatycznego zatrzymania pociągu(??), 3. że pokazuje gdzie są drzwi wejściowe do wagonu. Ostatnia odpowiedź wydaje się najgłupsza :)) Ale zagadnienie jest ciekawe, a nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia tego piktogramu.
 
Reakcje
2.928 583 107
Głównie interesuje mnie czy ten znaczek zwiazany był z konkretnym typem wagonów czy był niezależny od tego i stanowił jedynie jakąś informację dotyczącą....no właśnie :niepewny:
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.437 30 2
W necie są zdjęcia z białą kropką na drzwiach wagonu z częścią bagażową, więc byłby to już typ numer 2
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
81 2 0
Wrzuciłem pytanie do AI, a konkretnie Groka, Gemini i DeepSeek i każdy serwis dał inną odpowiedź hehe… 1. że to kiedyś był symbol znajdujących się niedaleko przedziałów dla niepalących, 2. że można otworzyć takie drzwi podczas jazdy w sytuacji awaryjnej bez wywołania impulsu automatycznego zatrzymania pociągu(??), 3. że pokazuje gdzie są drzwi wejściowe do wagonu. Ostatnia odpowiedź wydaje się najgłupsza :)) Ale zagadnienie jest ciekawe, a nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia tego piktogramu.
Czy próbowałeś zadać pytanie w tej sprawie na niemieckich forach? Jeśli tak, jaka była odpowiedź?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.833 617 30
można otworzyć takie drzwi podczas jazdy w sytuacji awaryjnej bez wywołania impulsu automatycznego zatrzymania pociągu(??)
Słusznie na końcu postawiono znaki zapytania. Nie słyszałem o takim systemie, by otwarcie drzwi podczas jazdy powodowało automatyczne hamowanie pociągu. Był natomiast już w tamtych latach system automatycznej blokady drzwi podczas jazdy. Może ta naklejka oznaczała właśnie to, że wagon jest wyposażony w taką blokadę?
W necie są zdjęcia z białą kropką na drzwiach wagonu z częścią bagażową, więc byłby to już typ numer 2
Ale są też zdjęcia zwykłych wagonów 2 i 1/2 klasy bez części bagażowej. Wydaje się, że nie ma to związku z obecnością przedziału bagażowego lub jego brakiem. A co to jest "typ numer 2"?
Wśród moich modeli wagonów DB jest też taki (Eurofima 1 kl) z tymi kropkami w oknach drzwi, ale nic na tych kropkach nie ma, żadnych symboli ani napisów.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.437 30 2
Typ numer 2 w sensie nie tylko jeden typ wagonu miał te kropki - a innych nie znalazłem w internecie. Wagon z częścią bagażową to był tylko przykład.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.437 30 2
Ha!
Na stummiforum znalazłem pewną wskazówkę - te białe/beżowe kropki to rzekomo naklejki naklejane wewnątrz wagonu - biały tekst na niebieskim tle - z wezwaniem do nieotwierania drzwi aż do momentu zatrzymania się pociągu.
Z zewnątrz nie miały żadnej funkcji ;)
 
Reakcje
2.928 583 107
To jeszcze lekko ciągnąc temat, możecie Panowie polecić jakieś dobre kompendium wagonów pasażerskich DB z naciskiem na typy występujące w 4 epoce ?