B
Dzisiaj wystawiłem z witryny BR 52 z datą rewizji grudzień 1949, czyli samych początków Deutsche Bundesbahn
Do tego z tendrem kondensacyjnym. Wynalazek, który miał na celu gospodarniejsze obchodzenie się z wodą w lokomotywie - szczególnie ważne tam, gdzie uzupełnianie wody było niemożliwe bądź mocno utrudnione. Efektem ubocznym korzystnym w czasie wojny była stosunkowo nieduża emisja pary, co dawało większe szanse transportom wojennym ciągniętym przez BR 52 na niezauważenie przez samoloty wroga... Na szczęście nie pomogło to Niemcom w wygraniu wojny , a lokomotywy były używane jeszcze długo w Europie, choć rzadko z takim tendrem, gdyż technika ta okazała się zawodna.
Model to Märklin 31031 z zestawu dwóch BR 52 - z tendrem typowym dla tej lokomotywy i właśnie z tendrem kondensacyjnym. Metalowa nadbudowa z typowymi (?) zabrudzeniami, dźwięk, funkcjonujące wentylatory w tendrze, dymek z komina. Wcale nie jestem pewien, czy taka lokomotywa rzeczywiście wtedy istniała, ale i tak bardzo mi się podoba.
I jeszcze link z kilkoma bardzo ładnymi fotografiami podobnej lokomtywy.
Do tego z tendrem kondensacyjnym. Wynalazek, który miał na celu gospodarniejsze obchodzenie się z wodą w lokomotywie - szczególnie ważne tam, gdzie uzupełnianie wody było niemożliwe bądź mocno utrudnione. Efektem ubocznym korzystnym w czasie wojny była stosunkowo nieduża emisja pary, co dawało większe szanse transportom wojennym ciągniętym przez BR 52 na niezauważenie przez samoloty wroga... Na szczęście nie pomogło to Niemcom w wygraniu wojny , a lokomotywy były używane jeszcze długo w Europie, choć rzadko z takim tendrem, gdyż technika ta okazała się zawodna.
Model to Märklin 31031 z zestawu dwóch BR 52 - z tendrem typowym dla tej lokomotywy i właśnie z tendrem kondensacyjnym. Metalowa nadbudowa z typowymi (?) zabrudzeniami, dźwięk, funkcjonujące wentylatory w tendrze, dymek z komina. Wcale nie jestem pewien, czy taka lokomotywa rzeczywiście wtedy istniała, ale i tak bardzo mi się podoba.
I jeszcze link z kilkoma bardzo ładnymi fotografiami podobnej lokomtywy.