Kolejny wagon służył jako podróżne mieszkanie cesarzowej. Jest to wagon oznaczony numerem 2, zbudowany w 1901 roku we Wrocławiu. Osadzony na trzyosiowych wózkach był cięższy od uprzednio przedstawionych (54,6 tony) i bardziej luksusowo wyposażony. Obszerny pomost wejściowy mógł służyć jako poczekalnia dla osób, którym cesarzowa udziela audiencji, lub - po otwarciu szerokich, dwuskrzydłowych drzwi do salonu jako wygodne połączenie z sąsiadującym wagonem cesarza. Salon cesarzowej miał 4 metry długości, czyli prawie 11 metrów kwadratowych powierzchni. Naturalnie był wyposażony w wygodne meble, a w oknach umieszczono zasłony zapewniające w razie potrzeby prywatność podróżującym.
Salon zajmował naturalnie całą szerokość wagonu. Obok przylegającej do niego, 5-metrowej sypialnie cesarzowej, podobnie jak i obok pozostałych przedziałów poprowadzony był korytarz.
W sypialni znajdowała się też prywatna łazienka cesarzowej. Kolejny przedział zajmował kamerdyner (kamerdynerka) jej wysokości. Dalej znajdziemy oddzielną toaletę oraz przedział garderobianych jej wysokości. Kolejny przedział przeznaczony jest na liczną garderobę pani domu (wagonu). Ze względu na wielkość kufrów posiadał on szczególnie szerokie drzwi, które umieszczono w nieco skośnej ściance bocznej przedziału. Na końcu widzimy, podobnie jak w uprzednio opisanym wagonie, pomieszczenie strażnika oraz miejsce na piecyk węglowy zapewniający dostępność cieplej wody. Pod ostoją znajdowały się zbiorniki na gaz służący do oświetlenia wagonu.
Również ten model pochodzi z tego samego zestawu firmy Trix. Wprawdzie oryginalny wagon był cięższy od uprzednio opisanego, ale model waży tyle samo (172 g).
Rozkładane markizy nad oknami cesarskiego salonu, czy też herb rodowy cesarzowej na bocznych ścianach wagonu pozwalają na szybkie stwierdzenie, że jest to wagon specjalnego przeznaczenia - wszystko to ładnie odzwierciedlone w modelu.