Bardzo interesująca informacja
- jak to mówią errare humanum est
Opierałem się na „Model Railroader Cyclopedia, volume 1”.
Pozwolę sobie zacytować (strona 58):
”In 1916, the Pennsy built an experimemtal 2-10-0
using the same boiler as on the famous K4s and L1s, but with a shallower firebox...
From 1918 untill about 1926, about 500 class I1s were built”.
Gdy spojrzymy na dane techniczne na stronie
https://www.steamlocomotive.com/locobase.php?country=USA&wheel=2-10-0&railroad=prr
można znaleźć pewne różnice w ilości płomienic i płomieniówek itd. Ale w kolejnych wersjach I1s też występowały takie różnice - w wersji E zwiększono ilość płomienic (zmniejszając ich średnicę) i zmniejszono ilość płomieniówek.
Czy to oznacza inny kocioł ? Będąc bardzo precyzyjnym - tak.
Odnosząc się do sformułowania „większa konstrukcja”, które wydaje się być kluczowym, niestety nie udało mi się znaleźć informacji jednoznacznie określających te parametry kotłów ( długość / średnica ). Opierając się tylko na (wyskalowanych) rysunkach z cytowanej powyżej publikacji zarówno długość jak i średnica kotła jest taka sama w K4s i I1s. Ale takie „pomiary” schematów lokomotyw są naturalnie obarczone znacznym marginesem błędu. Dlatego byłbym zobowiązany, gdybym mógł otrzymać dane źródłowe dotyczące średnicy/długości kotłów K4s / I1s.