Czas powrócić do Europy, konkretnie do Niemiec . Tocząca się wojna powoduje radykalnie zwiększone zapotrzebowanie na mocne, szybkie lokomotywy towarowe. I tak powstaje w 1917 roku G12 - lokomotywa bazująca na na pruskiej G12.1, budowanej w niewielkich ilościach od 1915 roku. Nowa lokomotywa odbiega w niektórych punktach od tradycyjnej konstrukcji miejscowych lokomotyw - ostoja belkowa, czy też kocioł Belpaire. Wyposażona w 3 cylindry, miała jednostopniowe rozprężanie pary. Oś napędzana miała obrzeża zwężone o 15 mm, osie 2 i 4 przesuw boczny 25 mm. W ramach przemianowywana na jednolity system nazewnictwa otrzymała po wojnie określenie BR58.2-5 i często określna jest jako protoplasta standardowych lokomotyw niemieckich. Ciekawostką może być, że niektóre źródła ( Jan Piwoński, Parowozy kolei polskich, 1978 rok) sugerują, że polska Ty23 konstrukcyjnie bazuje na tej właśnie lokomotywie ( poza kotłem tego samego typu różnic jest jednak wiele - na wszelki wypadek załączam też schemat tej lokomotywy ).
Prezentowany model został wyprodukowany przez Roco. Silnik i napęd ważącej 424 gramy lokomotywy znajduje się w tendrze. Wykonanie uważam za dokładne, wiele elementów odwzorowanych ( jak choćby oprzyrządowanie kotła ). Bardzo dokładnie, czytelnie naniesione napisy ( tzn. Czytelnie, gdy mamy pod ręką lupę ).Widoczny 3-ci cylinder, ale odwzorowania środkowego napędu brak. Jeździ bardzo przyzwoicie, pewnie pokonuje zwrotnice itp. , choć w trudniejszych miejscach czasem może pojawić się problem z odbiorem prądu. Także przy niskich prędkościach spisuje się dobrze jadąc płynnie.
Prezentowany model został wyprodukowany przez Roco. Silnik i napęd ważącej 424 gramy lokomotywy znajduje się w tendrze. Wykonanie uważam za dokładne, wiele elementów odwzorowanych ( jak choćby oprzyrządowanie kotła ). Bardzo dokładnie, czytelnie naniesione napisy ( tzn. Czytelnie, gdy mamy pod ręką lupę ).Widoczny 3-ci cylinder, ale odwzorowania środkowego napędu brak. Jeździ bardzo przyzwoicie, pewnie pokonuje zwrotnice itp. , choć w trudniejszych miejscach czasem może pojawić się problem z odbiorem prądu. Także przy niskich prędkościach spisuje się dobrze jadąc płynnie.
Załączniki
-
220,8 KB Wyświetleń: 99
-
221,9 KB Wyświetleń: 104
-
171,7 KB Wyświetleń: 114
-
215,4 KB Wyświetleń: 131
-
259,6 KB Wyświetleń: 122
-
287,8 KB Wyświetleń: 116
-
318,8 KB Wyświetleń: 98
-
178,7 KB Wyświetleń: 98
-
296,2 KB Wyświetleń: 91
-
269,3 KB Wyświetleń: 87
-
249,5 KB Wyświetleń: 75