• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Kolejowy" Ostrów (wczoraj i dziś)

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
Witam. Piotr podesłał kolejną porcję fotografii, więc czas najwyższy podzielić się nimi z szerszym ogółem :)
- fotki nr PB22a, 23a, 24a, 25a - Ty2-1277 z transportem tłucznia w rejonie grupy towarowej "Ostrów Południe" (remont linii na Katowice) 31.05.1981 r.
- fotka nr 26a - Ol49-17 i EU07-055 na stacji Oleśnica (marzec 1981 r.)
- fotka nr 27a - Ol49-38 z osobowym na stacji Ostrów.
 

Załączniki

Reakcje
1 0 0
To ja pozwolę sobie uzupełnić odnośnie Ty45-1

w fabryce


w ruchu - z ciekawym tendrem


i odstawiona w Kluczborku - znów inny tender
F1030024.JPG
F1030026.JPG


ale żeby nie było że odbiegam od wątków Ostrowskich to jeszcze fotka Ty45-94, który póki co jeszcze stoi w Ostrowie

Kluczbork w oczekiwani na palnik, albo... ;)
F1030028.JPG
F1030029.JPG
F1030030.JPG

i już jako pomnik w Ostrowie
F1030001.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
Witam.
Dziś dwie fotografie Ol49-1 z pociągiem osobowym do Krotoszyna. Fotografie wykonane w Ostrowie na przejeździe (ul.Odolanowska) ok 1985 roku.
 

Załączniki

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
269 1 1
A

AJ

Gość
No cóż... Pewnie masz rację. Z perspektywy młodych ludzi pracowitość, sumienność, rzetelność, dbałość o warsztat pracy i jego estetykę jest ewidentnie głupotą. W tamtych czasach braku wszystkiego ten "chwilowy efekt" był jednak czymś bardzo ważnym, świadczył o maszyniście i jego maszynie, o dyżurnym i "jego" stacji bądź nastawni, o dróżniku i jego posterunku itd. Oni wszyscy żyli swoją pracą. Ja ówczesnym kolejarzom dziękuję za ich wkład w obraz "tamtej" kolei, który mnie urzekł i do dzisiaj noszę go w pamięci. Za to widok dzisiejszej kolei jakoś nie bardzo mnie porywa, no ale przynajmniej nikomu ręce i ciuchy nie śmierdzą ropą - pewnie tak jest lepiej i nowocześniej...
Pozostając w przekonaniu, że pan wyzwany tu od głupków jednak spokojnie dożył emerytury i długo się nią cieszył, przepraszam Krzysztofa że swoją niefortunną wypowiedzią spowodowałem w tak zacnym temacie powstanie śmietnika.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
269 1 1
No cóż... Pewnie masz rację. Z perspektywy młodych ludzi pracowitość, sumienność, rzetelność, dbałość o warsztat pracy i jego estetykę jest ewidentnie głupotą. W tamtych czasach braku wszystkiego ten "chwilowy efekt" był jednak czymś bardzo ważnym, świadczył o maszyniście i jego maszynie, o dyżurnym i "jego" stacji bądź nastawni, o dróżniku i jego posterunku itd. Oni wszyscy żyli swoją pracą. Ja ówczesnym kolejarzom dziękuję za ich wkład w obraz "tamtej" kolei, który mnie urzekł i do dzisiaj noszę go w pamięci. Za to widok dzisiejszej kolei jakoś nie bardzo mnie porywa, no ale przynajmniej nikomu ręce i ciuchy nie śmierdzą ropą - pewnie tak jest lepiej i nowocześniej...
Pozostając w przekonaniu, że pan wyzwany tu od głupków jednak spokojnie dożył emerytury i długo się nią cieszył, przepraszam Krzysztofa że swoją niefortunną wypowiedzią spowodowałem w tak zacnym temacie powstanie śmietnika.
Mylisz się i to bardzo. Nie rozumiem, co "brak wszystkiego" ma do porządku na lokomotywie. Jeśli gość ze zdjęcia po prostu szorował dach (po co?!) to jest to głupie - w jego lokomotywowni jest woda. Jeśli robi tam cokolwiek innego, jest to głupie - wchodzenie na dach pod siecią, na tej wysokości, bez zabezpieczenia. Nie znasz mnie, nie wiesz czy jestem pracowity i sumienny, czy dbam o swoje miejsce pracy. Tak samo nie znasz wszystkich "młodych ludzi", więc proszę - nie generalizuj. Dbanie o swoje miejsce pracy nie ma nic wspólnego z szorowaniem pudła lokomotywy - które i tak okresowo było myte. Na szczęście te czasy już minęły - zmuszania "młodych" do czynności które nie mają nic wspólnego z tym zawodem. I to nie tylko moje, prywatne zdanie, ale również zdanie kolegów, nawet tych "nie młodych" - jak byś to określił.
Ja oceniam łażenie po ramie okna jako skrajnie ryzykowne i będące zupełnie bez potrzeby.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
przepraszam Krzysztofa że swoją niefortunną wypowiedzią spowodowałem w tak zacnym temacie powstanie śmietnika.
Andrzeju, nie masz za co przepraszać :) Temat nie jest moją "prywatą" i cieszę się, że ktoś tu wogóle zagląda. Dodam jeszcze, że zgadzam się z Twoją wypowiedzią (nie ujmując "młodym ludziom" nic z pracowitości, sumienności i szacunku do pracy), bo sam jestem taki "rąbnięty" ;) .

Kolejna porcja fotek Piotra Bartza związanych z Ostrowem i ostrowskimi parowozami.
foto nr 31 - Ty2-746 wyciąga skład wagonów po naprawie (pewnie rewizyjnej) z terenu ZNTK ("Bazy Janków")
foto nr 30 - ten sam skład już na torach postojowych grupy "Ostrów Południe" (obie fotki z 1980 roku)
foto nr 32 - Ty2-746 na terenie "Bazy Janków" - sierpień 1980 rok
foto nr 33 - Ty45-(?) na torze bocznicy ZNTK (rejon Zębcowa) z wagonami po naprawie
foto nr 34, 35 - Ty2-746(?) z wagonami do naprawy przed nastawnią Ow8 - rok 1980
foto nr 36 - TKt48-(?) przed nastawnią Ow8 - rok 1980
foto nr 37, 38 - Ty45-94 (ostrowska) we Wrocławiu (mosty na Tarnogaju) - 16.09.1980 rok
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
I dla "równowagi" - fotki Sebastiana Błocha. Pierwsza Jego autorstwa, dokumentuje parowóz Ty2-87 na terenie ostrowskiej "szopy". Kolejne trzy (ze zbiorów) - wypadek "międzynarodowego" (jakiego?) z udziałem EU07-033. Jestem przekonany, że Koledzy (zwłaszcza niektórzy :)) coś więcej o nim napiszą. Na fotkach nie ma żadnych adnotacji.
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
W tym Ostrowie .... to się tylko znajdują te zdjęcia.
Na zdjęciach jest przedstawiona katastrofa pociągu nr 1703 lub 7104 rel. Moskwa-Berlin lub Berlin - Moskwa - "Moskwa Express".
Widać przewrócony elektrowóz EU07-033, który jeszcze w tamtym czasie stacjonował w MD Franowo, wagon pocztowy SŻD, który na linii Brest-W-wa-Berlin i z powrotem obiegał jako ambulans 8 z polską obsadą a z na linii Brest - Moskwa z rosyjską i wagony bagażowy i restauracyjny DR obiegające na linii Berlin - Brest. A dalej widać wagony sypialne SŻD.

Przypuszczam, że ten zbiór zdjęć tak jak i poprzednie z okolic Rzepina są częścią dokumentacji wypadkowej na terenie DOKP Poznań.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
Przypuszczam, że ten zbiór zdjęć tak jak i poprzednie z okolic Rzepina są częścią dokumentacji wypadkowej na terenie DOKP Poznań.
Z pewnością masz rację. Sebastian twierdzi, że fotki pochodzą z jakiejś poznańskiej "komórki" dokumentującej wypadki kolejowe.
A przy okazji - czy coś więcej wiadomo na temat tego zdarzenia pociągu relacji Ustka - Wrocław ? (wklejam link do osobnego tematu na forum)
http://forum.modelarstwo.info/threads/katastrofy-i-wypadki.12929/page-41

No i jeszcze trzy fotki kolejnego wypadku (źródło to samo co poprzednio). Widoczny "rumun" z pociągiem ratowniczym, to "68 - ka" jeszcze z gwizdawką.
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
I jeszcze trzy fotki - to na potwierdzenie przypuszczeń Kolegi Jarząbka o poznańskim "rodowodzie" fotografii.
Pierwsza z ST43-33 na moście nad Wartą w Poznaniu Starołęce (wypadek musiał zdarzyć się przed 1974 rokiem). Lokomotywa ostrowska (chyba, że się mylę ;)) po kolizji z samochodem na przejeździe (tu już jestem mniej pewien, ale na węglarce "widzę" błotnik samochodowy).
I dwie następne fotki z ST43-55 w roli głównej. Miejsce, okres i przyczyna - do ustalenia.
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
I jeszcze jedna fotka - o tyle ciekawa, że ukazuje ST43-55 z pociągiem jadącym z Ostrowa w stronę Krotoszyna. Fotka wykonana przez Piotrka 22.04.1981 roku w trakcie wyjazdu ze stacji Ostrów-Gorzyce. I tu pojawia się pytanie: czy zdjęcie wykonano przed czy też po wypadku ?
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.178 34 0
Dziewięć fotografii Piotrka (prawie film ;) ) parowozu Ol49-110, wykonanych w 1985 roku z nie istniejącej już nastawni przy parowozowni. Ułożone chronologicznie fotografie, dokumentują 15 minut potrzebnych do obrotu parowozu (Ol-ka przyprowadziła pociąg osobowy z Krotoszyna i po obróceniu, z tym samym składem wyruszyła w drogę powrotną).
 

Załączniki

Reakcje
1 0 0
Pozwolę sobie nieco odbiec od głównego wątku jakim jest tabor ale skoro mowa o nastawni....
tak w skrócie wygląda jej historia od 1987 roku do 20.01.2016, kiedy została rozebrana :(
8A (new).jpg 2015 (new) (new).JPG 4 (new) (new).jpg 20160122_135423 (new).jpg
 

Podobne wątki