• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Kolejowy" Ostrów (wczoraj i dziś)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.617 559 30
Skład "Odra I" wyprodukowano i tak pomalowano we Wrocławskim "Pafawagu", i tu ... ciekawostka !! :
prawie cały skład był nówką spod igły, za wyjątkiem wagonu bagażowego, bo ten był starym, tylko przemalowanym.
Nie wiem, czy im intencji zabrakło, czy co ?
Natomiast skład "Odra II" składał się już ze wszystkich nowych wagonów.
A nie było przypadkiem odwrotnie, Odra I miała nowy bagaż, a Odra II (skład jeździł też jako Ex "Opolanin") ten stary? Ale może się mylę i to Odra I po wejściu do służby Odry II została "zdegradowana" i przeznaczona do "Opolanina"?
i restauracyjnego, który został wyprodukowany w Fabryce H.Cegielskiego w Poznaniu
Chyba barowego...
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Znany filmik ciekawe jakie to były wagony dokładnie .Od 5'31 rozjazdy post Józefinów ...i nie ma jeszcze wieżowców w Ursusie pod Wawą
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.600 10 0
Witam. Kolejna porcja fotografii Donata zeskanowana i podesłana przez Piotrka. Wszystkie wykonane na szlaku do Kluczborka, te "zimowe" - po dwa ujęcia tego samego parowozu/pociągu. Pierwsza fotka - niesamowita ... Dobrze, że wiatr sprzyjał maszyniście, bo inaczej ...

PS. ciekawi mnie też to, który to z lokalnych miłośników kolei 5 maja 1980 roku siedział w rowie i oglądał przejeżdżające pociągi ;)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.600 10 0
I jeszcze trzy fotografie pochodzące ze zbiorów Sebastiana (ich skanowanie, potrwa chyba ze dwa miesiące ...)
- fotka 1 - ostrowska Ol49-28(?) z osobowym do Krotoszyna,
- fotka 2 - "stare i nowe" sfotografowane jednocześnie na moście nad Ołobokiem (Szczygliczka). Przyglądając się zdjęciu, sądzę, że Ty ściąga zdefektowaną ET do lokomotywowni w Ostrowie.
- fotka 3 - przedstawia Ty2-(?) na terenie kluczborskiej parowozowni.
 

Załączniki

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
156 1 0
Co do fotki numer 3 - moim zdaniem jest to Ty42. Da się odczytać z napisu na czołownicy. Co do numeru - nie jestem w stanie odczytać.
Fotka numer 1. Ol49 rzekomo 28. W którym mniej więcej roku wykonano to zdjęcie? Wg moich danych (pewnie niepełnych) w Ostrowie stacjonowały przed 1966 rokiem dwie Ol49, której numer zaczynał się od cyfry 2, a więc 26 i 28. Przypuszczam, że zdjęcia zrobiono ok. 10 co najmniej lat później. Ta druga cyfra po "2" na drzwiach dymnicy wygląda mi bardziej na trójkę..
Dzięki koledze za to, że udostępnił nam tak ciekawe zdjęcia!
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.121 6 0

...i może nie wszyscy zainteresowani znają to :
kopia zdjęcia (fragment) z albumu Jana Piwowońskiego pt " PAROWOZY KOLEI POLSKICH " -zdjęcie w publikacji jest opisane tylko krótkim tekstem ,że to tory fabryczne w powojennym Fabloku
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
156 1 0
Ty42-106. Przez ponad rok jeździła z pogietą osłoną .... :(

Zobacz załącznik 361932
Dzięki spostrzegawczości kolegi mamy ważną wskazówkę. Dziękuję!:)
Oczywiście - o ile nie bywało podmian osłon z innego parowozu. A takie podmiany bywały. Ot, pamiętacie być może Ty42-114. Stacjonował niegdyś w Raciborzu, potem w Olsztynie i miał podmienione osłony. Komin osłaniały osłony takie jak były na Ty51. Dziękuję raz jeszcze!
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.600 10 0
Fotka numer 1. Ol49 rzekomo 28. W którym mniej więcej roku wykonano to zdjęcie? Wg moich danych (pewnie niepełnych) w Ostrowie stacjonowały przed 1966 rokiem dwie Ol49, której numer zaczynał się od cyfry 2, a więc 26 i 28. Przypuszczam, że zdjęcia zrobiono ok. 10 co najmniej lat później. Ta druga cyfra po "2" na drzwiach dymnicy wygląda mi bardziej na trójkę..
Być może i tak jest. Co do dat wykonania fotografii - nie znam ich (fotki nie są opisane). Fotka z Ol-ką - z pewnością wykonana po roku 1976 r.
Ty42-106. Przez ponad rok jeździła z pogietą osłoną ....
Podziwiam spostrzegawczość i znajomość tematu (y)
Andrzej, też zwróciłem na to uwagę :) Może odbierak się zablokował ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.617 559 30
Albo po prostu spięli dwie lokomtywy w celu przesłania luzem jednym przebiegiem. Watpię, by z zablokowanym pantografem mógł jechać, bo to grozi zerwaniem sieci.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.617 559 30
Nie upieram się, taką informację znalazłem w sieci. Numer USTC 2253 się zgadzał. Był jeszcze jeden Tr203 sprzedany do Anglii, 474.
 

Podobne wątki