• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.510 112 11
Dzisiaj po pracy w Paradise na Strasburg Railroad. Pada już kilka godzin i nic lepszego niż para w deszczowe popołudnie. Pracę wykonuje kanadyjski mogul i udało mi się złapać parowóz i elektrowóz Amtrak na tym samym zdjęciu.
20230623_171959-1.jpg
20230623_172004-1.jpg
20230623_172409-1.jpg
20230623_172414-1.jpg
20230623_172417-1.jpg

Po objechaniu składu i podczepieniu z drugiej strony, pociąg rusza z powrotem do Strasburg'a;
20230623_173239-1.jpg
20230623_173241-1.jpg
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 392 7
Stacja Bast Michaelstein, Góry Harz (Niemcy), czyli Rübelandbahn!

Zobacz załącznik 986054

W przeszłości była tam ułożona zębnica systemu Abta (kolej zębata). Nachylenie torów to nie jest skrót perspektywy.
Tam jest pochylenie do 6 procent! i za kolei DR było zasilanie 25 kV. Linię obsługiwały lokomotywy BR251. Co teraz jest - nie wiem...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
A zanim tam wprowadzono trakcję elektryczną królowały parowozy. Na odcinkach z szyną zębatą używano lokomotyw pruskiego typu T26. Następnie wprowadzono pierwsze parowozy o układzie osi 1E1 od swoich nazw zwierząt (Mammut, Wissent, Büffel i Elch) były nazywane Tierklasse. Po sukcesie tej konstrukcji zrezygnowano z eksploatacji napędu zębatego chociaż dwie pierwsze lokomotywy jeszcze miały nienapędzane koła zębate z hamulcem. A koleje państwowe wzorując się na Tierklasse skonstruowały parowozy serii T20 później oznaczone serią 95.0. Te ostatnie Po upaństwowieniu Rübelandbahn także dołączyły do pracy na tej kolei. A lokomotywy Tierklasse oznaczono serią 95.66.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.692 392 7
Arnold to bardzij w N, natomiast BTTB - jak najbardziej. E11 był "sztandarowym" wyrobem firmy. Model, jak na tamte lata, był niezwykle dobrze odrobiony, z oświetleniem i dobrymi właściwościami jezdnymi. Prawie 20 lat go miałem w kolekcji...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
Małe nieporozumienie. Mój wpis dotyczył modelu BR 251, nie E 11. Powinienem zacytować pełny wpis kolegi @teigrekty2:
Jak by sześcioosiowa wersja miłej dla oka E11. Któraś firma robiła model.
Właśnie "6-osiowej wersji E 11" dotyczyła informacja o modelach Rivarossi i Arnolda. Arnold robił modele zarówno w N, jak i w TT.
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Jak mi się te lokomotywy podobają. Jak by sześcioosiowa wersja miłej dla oka E11. Któraś firma robiła model.
Oczywiście E251 nie jest związana z E11. Jeżeli co to posiadała elementy z serii E42, ale była samodzielną konstrukcją zaprojektowaną na eksport. NRD miało nadzieję na jej sprzedaż do Bułgarii, na linię Sofia-Płowdiw. Nic z tego nie wyszło-wygrała Skoda.
 

Podobne wątki