Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Było dotychczas historycznie - teraz coś aktualnego. Traxx 2E jako Re 486 501-510 w barwach BLS Cargo w oryginalnym malowaniu z dopuszczeniem do ruchu w Szwajcarii, Austrii, Niemczech i Włoszech - zdjęcie za blscargo.ch.
O Traxx'ach napisano już wszystko więc przejdę od razu do modelu.
ACME w wersji rzekomo limitowanej na Szwajcarię. Bardzo wysoki poziom detali, dekoder z dźwiękiem, cichutki napęd i bardzo płynna jazda. Modele w takim malowaniu oferuje również Roco i Märklin.
Szwajcarskie elektrowozy Be 4/6 zostały wyprodukowane w latach 1919-1923 dla kolei szwajcarskich w liczbie 40 sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz świętego Gottharda. Jeden elektrowóz został zachowany przez koleje szwajcarskie jako czynny eksponat zabytkowy kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Roco.
Fotografia czynnego zabytkowego szwajcarskiego elektrowozu autorstwa Wernera Brutzera
Roco wypuściło też model Be4/6 w kolorze zielonym - 73433/79433, choć podają jako okres odwzorowania III epokę. Czy ten kolor był spotykany na tej lokomotywie już w II epoce?
Szwajcarskie elektrowozy Be 4/7 zostały wyprodukowane w latach 1921-1922 dla kolei szwajcarskich w liczbie sześciu sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz świętego Gottharda. Jeden elektrowóz został zachowany przez koleje szwajcarskie jako czynny eksponat zabytkowy kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Lemaco.
Przepiękny model. Roco zrobiło kawał dobrej roboty. Kładki na dachu wyglądają na zrobione z metalu.
[DOUBLEPOST=1459796035,1459795540][/DOUBLEPOST]Super model do pociągu TEE Helvetia
Tak jest. To samo kratki na dachu, przewody, podesty na czołach lokomotywy i wycieraczki. Wąskie odbieraki prądu, jak to w szwajcarach. Tylko maszynisty brakuje
Czekam na lepsze światło do fotek i... przesyłkę z kolejnymi Re X/X, a będzie wachlarzyk podobny do tego
Szwajcarskie elektrowozy Ge 6/6 zostały wyprodukowane w latach 1921-1929 dla kolei retyckich w liczbie piętnastu sztuk. Elektrowozy kursowały z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz Albula. Trzy elektrowozy zostały zachowane przez koleje retyckie jako czynne eksponaty zabytkowe kursujący na górskiej linii kolejowej. Modele są produkowane przez Bemo.
Fotografie czynnego zabytkowego szwajcarskiego elektrowozu.
A tak wygląda moja jaszczurka . Stary model firmy Bemo, który kupiłem z trzeciej ręki jakieś 18 lat temu. Model jest z lat 80-tych nr. kat 1255. Do dzisiaj te modele są w ofercie tego producenta ale poddane niewielkim modyfikacjom głównie lepsze silniki i dostosowanie do DCC, a takze z uwzględnieniem pewnych zmian w szczegółach zgodnie z danym egzemplarzem.
Razem z modelem lokomotywy kupiłem zestaw wagonów salonowych RhB nr 1141-1144 nr kat. 3272/S. Wagony te zostały zbudowane dla CIWL do eskluzywnego pociągu "Golden Mountain Pullmann Express" kursującego przez bardzo krótki czas na kolei MOB na trasie Montreux - Zweisimmen. Ostatecznie 4 wagony trafiły na kolej RhB i z czasem stały się czescia atrakcyjnej oferty turystycznej tej kolei. Moje modele reprezentuja wygląd z lat 80-tych. W latach 90-tych wygląd zasadniczo sie nie zmienił (zrezygnowano tylko z żółtego pasa 1 kl przy krawędzi dachu). W latach 2000-nych wagony wymagały remontu i tym razem otrzymały malowanie kremowo niebieskie w stylu CIWL.
I z elektrowozem Ge6/6 I 3 wagony (czwarty się nie zmieścił).
Szwajcarskie wąskotorowe elektrowozy Ge 4/4 II zostały wyprodukowane w latach 1973-1985 dla kolei retyckich w liczbie 23 sztuk. Elektrowozy kursują z pociągami towarowymi oraz pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz Albula. Niektóre elektrowozy posiadają okolicznościowe malowanie reklamowe górskiej linii kolejowej. Wszystkie elektrowozy posiadają nazwy okolicznych miejscowości oraz herby miejscowości. Modele są produkowane przez Bemo.
Fotografie wąskotorowych szwajcarskich elektrowozów.
W uzupełnieniu poprzedniego wpisu Kolegi Dampflok Lokomotywy serii Ge4/4 II zaprojektowano na poczatku lat 70-tych. Lokomotywy otzymały bardzo piękną sylwetkę wzorowaną na normalnotorowych lokomotywach SBB serii Re4/4 II i III. Dzięki temu lokomotywy te wygladaja jak nieco mniejsze Re4/4, jednak wewnątrz lokomotywy serii Ge4/4 II są o jedną generację nowocześniejsze. W odróznieniu od lokomotyw normalnotorowych zastosowano w nich sterowanie tyrystorowe. Pierwsza seria 10 lokomotyw została wyprodukowana w roku 1973-cim i nadano im numery 611-620 (starsze Ge4/4 I miały numery 601-610). Lokomotywy te otrzymały malowanie zielone z ciemnoszarą ramą (podobnie jak normalnotorowe lokomotywy SBB). Ponownie powrócono do tej udanej konstrukcji w latach 80-tych i wyprodukowano jeszcze 13 sztuk w latach 1984/85 nadając im numery 621-633. Tym razem lokomotywy otrzymały nowe malowanie w kolorze czerwonym. Wkrótce wcześniejsze lokomotywy tez otrzymały to malowanie. Niestety podobnie jak na SBB także na RhB zawitała moda na kanciate reflektory i gdzieś od przełomu tysiacleci zaczęto w nie wyposażać lokomotywy serii Ge4/4 II.
Dwa zdjęcia Ge4/4 II 617 "Ilanz" na stacji Davos Platz 1995 09 23 z pociągiem pośpiesznym do Landquart (którym wkrótce pojechałem). Na drugim zdjęciu widać w głębi zmodernizowaną lokomotywę Ge4/4 I 607 "Surselva" z pociągiem osobowym.
Modele lokomotyw serii Ge4/4 II w skali H0m produkuje juz od wielu lat firma Bemo. Jest tez produkowany wielkoseryjnie model w skali IIm (G) firmy LGB. Wracając do modelu firmy Bemo to w ciagu wielu lat produkcji był poddany stosunkowo niewielu modernizacjom, z których największa nastąpiła gdzieś w okolicy przełomu tysiącleci kiedy zastosowano nowy silnik pięciobiegunowy i płytkę elektroniczną dostosowaną do zabudowy sterowania cyfrowego. Wraz z wprowadzeniem kanciatych reflektorów również w tej wersji zaczęto produkować modele. W latach 80-tych lokomotywy te były takze dostepne w wersji H0e, które od wersji H0m rózniły sie tylko przesunięciem głębiej kół na osiach. Oprócz podstawowej wady jaką charakteryzują się modele tej firmy czyli wysoka cena lokomotywy serii Ge4/4 II z powodu identycznego rozstawu czopów skrętu wózków jak w Ge4/4 I odziedziczyły po niej ramę. Niestety po przyklejeniu do obudowy elementów odspreżynowania II-go stopnia zdejmowanie i nakładanie obudowy staje się bardzo utrudnione. Dlatego w moim modelu wyfrezowałem zwężenia w miejscach gdzie na obudowie są elementy odsprężynowania. A oto mój model Ge4/4 II 615 "Klosters", Bemo 1258 145. Model kupiłem w roku 2002-gim i trochę sie pośpieszyłem bo niedługo potem ukazał sie model z numerem 617 do którego mam większy sentyment z racji tego ze jechałem pociągiem prowadzonym ta lokomotywą.
Trochę nie w tempo moje zdjęcie, ale dopiero się zorientowałem, co fotografowałem w 2007 roku - wtedy wszelkie koleje były mi jeszcze mocno obojętne
Ae 610 SBB Cargo zaparkowała i odpoczywa między autostradą A2, a MOP-em przy autostradzie tuż za przełęczą Gottarda po "włoskiej" stronie Szwajcarii.