• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

B

bobby74

Gość
#1
Temat ten to odpowiedź na chęć zaprezentowania taboru kolei niemieckich - zarówno DB AG, jak i przewoźników prywatnych od czasu reformy rynku kolejowego w Niemczech w 1994 roku. Mile widziane zdjęcia taboru 1:1 oraz oczywiście modele, modele, modele... :) Na dobry początek mała parada w kolorze verkehrsrot

image.jpeg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

yahya

Znany użytkownik
#3
Czy ktoś już ma nowe modele Piko Expert 51700 Elektrolok BR 112 DB AG Ep. VI oraz 51646 Elektrolok BR 150 DB AG Ep. V i mógłby podzielić się wrażeniami?
 

Jacek765

Znany użytkownik
#4
I zrobiło się czerwono:D.
Bardzo podoba mi się model Gravita.
Podoba mi się ten wątek i pomimo że nie mam wiele tutaj do zaprezentowania to i tak będę tu zaglądał.
Co prawda odgrażałem się że mam az trzy wagony DB AG to na pierwszy wpis postanowiłem przedstawić model lokomotywy 127 001 czyli Eurosprinter prototyp. Zastanawiałem się nad przedstawieniem tego modelu we wątku o DB ale myślę że ten watek będzie lepszym miejscem do jego zaprezentowania.
Model lokomotywy to prototyp lokomotywy Eurosprinter oznaczony serią 127 001 wykonany przez firmę Lima. Prawdziwa lokomotywa została wyprodukowana w roku 1992-im i była poddawana testom i eksploatowana przez koleje DB i DB AG, jak tez przechodziła testy na innych kolejach. Póżniej w nowym tysiącleciu weszła do parku Dispolok pod oznaczeniem fabrycznym ES64P początkowo w swoim oryginalnym malowaniu srebrno szarym z fuksjowymi mordkami. Potem mordki przemalowano na kolor żółty jak pozostałe maszyny Dispolok. Potem nastąpiły jeszcze dalsze zmiany kolorów tej lokomotywy.
Model Limy powstał w latach 90-tych jako pierwszy w skali H0 i długo jedyny (do czasu wprowadzenia do produkcji tego modelu przez firmę Mehano) . Producent jednak bardzo się postarał o bardzo dobre wykonanie z licznymi detalami z bardzo duża liczbą detali do samodzielnego montażu. Na dachu przelotowe siatki. Ja mój model kupiłem za nieduże pieniądze ponad rok temu i pomimo że gustuję w starszych epokach model tej lokomotywy zawsze chciałem mieć bo ma bardzo piękną sylwetkę. Model nabyłem jeszcze w stanie niezłożonym był tylko niewiele jeżdżony. Montaz detali był troche pracochłonny bo wymagał przyklejenia wielu detali co wymagało szczególnej ostrożności. Model ma nowoczesny napęd z silnikiem z dwoma kołami zamachowymi i napędem na dwa wózki za pomoca wałków kardana. Niestety jeszcze nie ma gniazda DCC. Oświetlenie zmienne. Lokomotywa jeździ dobrze i cicho. Są tez na wyposażeniu pełne zgarniacze i detale "gablotkowe" na czołownicę.
20160402_150718.jpg
20160402_150737.jpg
20160402_150840.jpg
20160402_151148.jpg
20160402_150750.jpg


Konstrukcja wózków jest Marklinoprzyjazna;) czyli ma miejsce na nartę.
20160402_151352.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Dampflok

Aktywny użytkownik
#6
Model lokomotywy spalinowej Baureihe 295 produkcji firmy Roco. Spalinowóz to zmodernizowana lokomotywa spalinowa Baureihe 291 eksploatowana dawniej przez zachodnioniemieckie koleje ze sterowaniem radiowym. Lokomotywa eksploatowana jest przez przewoźnika towarowego InfraServ Logistics GmbH w zielonym malowanium.
ciuchcia 015.jpg
ciuchcia 016.jpg
ciuchcia 017.jpg
ciuchcia 018.jpg
Model lokomotywy spalinowej Baureihe 218 produkcji firmy Piko. Spalinowozy były produkowane w latach 1968-1979 dla zachodnioniemieckich kolei w liczbie 398 sztuk.
ciuchcia 057.jpg
ciuchcia 054.jpg
ciuchcia 066.jpg
 

RS11

Znany użytkownik
#7
Obiecałem wspierać ten wątek w postaci zdjęć 1:1. Za zaproponowanie tego wątku dostałem minusa od kolegi Kris, widać nie wszystkim podoba się odrobina porządku...

BR 115 509-2.jpg

Karlsruhe Hbf 17.11.2011 BR115 509-2 ex BR110 509-7 w okleinie reklamowej firmy ROCO. Firma ta wydała także model tej lokomotyw.

Przenumerowanie tej lokomotywy odbyło się bez żadnych modyfikacji w 2005r po przeniesieniu jej z DB Autozug.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#8
Nie podejrzewałbym kolegi Krisa o negatywną ocenę tej inicjatywy, chcę wierzyć, że ocena została przyznana przez pomyłkę.

Czy Kolega RS11 zna powody zmiany serii z 110 na 115? I przy okazji: jak mówimy o konkretnej maszynie, to nie używamy skrótu BR: albo lokomotywa BR 115 (lokomotywa serii 115), albo konkretna lokomotywa 115 509-2.
 

RS11

Znany użytkownik
#9
W książce "Neubau-Elloks der DB" z 2015r napisano na stronie 72 i 74, że DB Regio zażyczyło sobie przenumerowanie 19 lokomotyw z DB Autozug w 2005r i kolejnych 15sztuk w 2006r. Chodziło o porządek w systemie lokomotyw DB Regio, od 1 lipca 2006 r mieli już 181sztuk 110tek w parku maszyn - oczywiście nie wszystkie były zdolne do jazdy.
 
OP
OP
B

bobby74

Gość
#10
Powody były czysto administracyjne - rzekłbym, że nawet czysto księgowe/porządkowe. Nawet w Wikipedii o tym piszą ;)
Zdarzało się, że BR 115 podpinano do składów Berlin-Warszawa-Express na odcinku Berlin do granicy polskiej jako dodatkową lokomotywę do BR 234 - tylko dlatego, że generatory Ludmiły nie były w stanie naprodukować odpowiedniej mocy do klimatyzacji i BR 115 służyła jako zewnętrzny generator :)
Najczęściej spotykana z pociągami dalekobieżnymi z podpiętymi wagonami do przewozu samochodów pasażerów - tzw. Autozug.
A mój model to wersja bez okleiny w standardowym malowaniu z VI epoki BR 115 448-3 - Roco 73575/79575 - jeszcze nie przetestowana na torach, od niedawna w gablocie, na rolkach ślicznie się toczy, porządnie wykonana, dźwięk, sporo części do samodzielnego montażu.

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
 

RS11

Znany użytkownik
#11
Mam zdjęcia lokomotywy 115 448-3 z lat 2010-2015, poszukam po folderach.

Znam jeszcze inną przyczynę administracyjną-zapis dofinannsowania przewozów regionalnych w poszczególnych landach, na liście była cała seria 110 ale żadnej wzmianki
o 115 więc łatwiej przenumerować lokomotywę niż zmienić papier.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
#13
O, w końcu ten temat.

Na wschodzie epoka V DB AG była szczególnie ciekawa. Po torach kursowała istna mieszanka typów pojazdów, w różnych malowaniach, w różnych oznakowaniach i o różnym wyposażeniu. Był to dość kolorowy okres w historii kolei niemieckiej, później identyfikacja wizualna została w znacznej mierze zunifikowana a znaczna większość taboru ex-DR, nawet tego najmłodszego, została wycofana, sprzedana do innych przewoźników lub zwyczajnie na złom. Zwłaszcza bezlitośnie rozprawiono się z ciekawymi konstrukcjami piętrowymi innymi niż powszechne bohuny. O większym szczęściu mogą mówić lokomotywa 204 246-3 (ex-114 246-2, ex-110 246-6) z wagonem półbagażowym serii ABDomsbd (ex-BDms).

DB204_7.jpg DB204_4.jpg DB204_6.jpg

Lokomotywa powstała w 1970 roku w zakładach LEW Henningsdorf jako egzemplarz serii 110, natomiast w 1984 roku została wyposażona w silnik spalinowy o mocy 1400 KM, w związku z czym zmieniła oznaczenie na serię 114, a wraz z wejściem nowych norm numeracji (jeszcze za DR), stała się lokomotywą serii 204. Model przedstawia lokomotywę z czasów stacjonowania w Magdeburgu między 1994 a 1999 rokiem, gdzie zapewne obsługiwała okoliczne pociągi osobowe na szlakach niezelektryfikowanych. Po 2001 roku, podobnie jak większość bliźniaczych maszyn serii 201 i 202 została wycofana z ruchu i skasowana na terenie AW Chemnitz. Powodem ku temu był niespokojny bieg lokomotywy po świeżo wyremontowanych torach, co poskutkowało obniżeniem prędkości eksploatacyjnej tych jednostek do 80 km/h i tym samym nieprzydatności w ruchu pasażerskim. Lokomotywy te posiadały do końca eksploatacji kotły parowe do ogrzewania składu, zaś samo ogrzewanie parowe było jeszcze utrzymywane w sprawności w sporej ilości wagonów pochodzenia DR, nawet po modernizacjach.

Sam model - pochodzi z zestawu startowego Roco, kupiony z drugiej ręki. Produkcja jak można się domyśleć, już ta nowsza, ale mimo tego jest to solidny model. Oczywiście w płytce drukowanej znajduje się gniazdo na dekoder (8 pin) Wspaniale prezentuje się z wagonami w barwach DR, lecz opatrzonych logo DB AG lub wagonami miętowymi, który to widać na jednym ze zdjęć za lokomotywą. Sam wagon zaś opisywałem w dziale Opisy Taboru.
 

Kris

Znany użytkownik
#14
@RS11 , Pan Andrzej ma rację, nie śmiałbym skrytykować takiej inicjatywy. To na pewno jeden z chochlików forumowych, albo....tablet... Wskaż mi linkiem na pw, to poprawię.
 

Michał_P

Znany użytkownik
#15
Sam model - pochodzi z zestawu startowego Roco, kupiony z drugiej ręki. Produkcja jak można się domyśleć, już ta nowsza, ale mimo tego jest to solidny model.
Dodałbym do opisu bardzo dobre właściwości jezdne i wysoką kulturę pracy. Mam dwie takie lokomotywy w wersji DR serii 110 oraz 114.
Jeżeli ktoś instalował zgarniacz, prosiłbym o poradę jak to zrobić, gdyż nie mogę zlokalizować otworów montażowych.
 

escobar

Znany użytkownik
#19
Ja mam tez kilka modeli DB;)
BR 204 592-0 (ten konkretny model akurat przetrwał do dziś, oczywiście chodzi o rzeczywistą lokomotywę z numerem 204 592-0 i jeździ w spółce córce DB w Rumunii - DB Schenker Romania)
DSC00413 (2).JPG


tutaj prywatny wagon należący do?/wynajmowany przez? Duewag Düsseldorf (w 1999 Duewag został przejęty przez Siemens)
DSC00642.JPG


tutaj ex-DR model w pełnej skali dł.303mm
IMG_5943.JPG
 

Podobne wątki