To prawda. A napisałem o tym w tym wątku, bo dosc długo Szwajcarzy opierali się tej modzie na EMU zamiast skladów wagonowych. Przykład BLS która jeszcze jakieś 15 lat temu budowala własne wagony "jumbo" ze starych EW I i to moglo być ciagnięte czymkolwiek (a ze występowało głównie w składach z RBDe 565(tak to chyba u nich oznsczali?) to inna sprawa). Ale zarowno RBDe, jak i RBe 4/4 mogly pomiędzy wagon sterowniczy i napędowy mieć wstawiane dowolne wagony,byle z kablem sterowania zeby człon napędowy ze sterowniczym połączyć, a RBe 4/4 czasem nawet zamiast lokomotyw jeździły (ponoc któras kolej nawet towarowe nimi prowadziła, ale ktora i czy to RBe 4/4 były, tego nie pamiętam, chodzilo o jakies pomocnicze pociagi z tłuczniem). A potem nagle pojawily się w calej Europie zwarte składy, w SBB i BLS też, na koncu trafilo na RhB. Zentralbahn tez juz na EMU jeździ (chyba jeszcze wczesniej były ichnie Spatze niz Allegry na RhB), MOB i BOB to samo, w okolicy Zermatt chyba też. Powoli wąskotorowy pociag z lokiem i wagonami odchodzi do historii a szkoda. Dobrze chociaż,ze w Szwajcarii złomują rzeczywiscie to co się do eksploatacji nie nadaje, a nie to co jest niemodne, więc pewnie jeszcze jakis czas serie EW II wagonów jeździć będą (znaczy wąskotorowe, bo na normalnym torze zdaje się już nie jeżdżą).
Pozdraw
Storch