• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
802 89 3
Czy ktoś z bardziej "kumatych" kolegów mógłby napisać kilka słów na temat Saratov Express szczególnie w kontekście Polski, lokomotyw które obsługiwały ten skłąd, etc, etc?
SU45, BR232, EU07, EU43 (E186) można to śmiało podpinać.
Co do wagonów z zestawu 55150 wagony w barwach biało-niebieskich mają ściemnione przydziały. Niestety wszystko "010" czyli Kolej Kaliningradzka. Jak ktoś chce zrobić sobie skład Kalinki to oczywiście taka sytuacja gra na korzyść.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Doprecyzuje: miałem na myśli konkretne numery maszyn- szczególnie siódemek i fiatów. Na YouTube przewija się głównie Traxx i Ludmiła. Dziękuję, że kolega się odezwał.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
802 89 3
Doprecyzuje: miałem na myśli konkretne numery maszyn- szczególnie siódemek i fiatów. Na YouTube przewija się głównie Traxx i Ludmiła. Dziękuję, że kolega się odezwał.
Nie odpowiem Ci dokładnie co do konkretnych numerów, ponieważ ciężko jest to ustalić. W pewnym sensie uważam taką formę "zabawy" za utopijną, ale szanuję bo każdy ma inne podejście.
P.S. Kiedyś nie kupiłem pewnego wagonu ponieważ na terenie Polski nigdy planowo nie jeździł pod dieslem, a nie mam warunków na sieć trakcyjną. To ma być zabawa kolej naszych marzeń z zachowaniem dobrego smaku ;)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Z tego co ja ustaliłem to były to : EP07-442 i na jakimś zdjęciu widziałem EU07-488, ale już w barwach IC a nie denaturat.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Nie odpowiem Ci dokładnie co do konkretnych numerów, ponieważ ciężko jest to ustalić. W pewnym sensie uważam taką formę "zabawy" za utopijną, ale szanuję bo każdy ma inne podejście.
P.S. Kiedyś nie kupiłem pewnego wagonu ponieważ na terenie Polski nigdy planowo nie jeździł pod dieslem, a nie mam warunków na sieć trakcyjną. To ma być zabawa kolej naszych marzeń z zachowaniem dobrego smaku ;)
Oczywiście, że tak. Dążę jednak do w miarę realnego odwzorowania/jak najbliższego zmienika :)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
W pewnym sensie uważam taką formę "zabawy" za utopijną, ale szanuję bo każdy ma inne podejście
Zgadzam się, że każdy ma prawo bawić się tak jak chce. Nie zgadzam się z tym, że należy to szanować bo tak naprawdę to gó.... kogoś powinno obchodzić jaką lokomotywę chcę podłączyć do jakiego wagonu. ;) Żadne szanowanie czy tolerowanie nie powinno mieć tu miejsca bo niby dlaczego mam być dla kogoś przedmiotem jego tolerancji o_O

P.S. Kiedyś nie kupiłem pewnego wagonu ponieważ na terenie Polski nigdy planowo nie jeździł pod dieslem, a nie mam warunków na sieć trakcyjną. To ma być zabawa kolej naszych marzeń z zachowaniem dobrego smaku ;)
A to jest już jakaś patologia ;)
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
802 89 3
Zgadzam się, że każdy ma prawo bawić się tak jak chce. Nie zgadzam się z tym, że należy to szanować bo tak naprawdę to gó.... kogoś powinno obchodzić jaką lokomotywę chcę podłączyć do jakiego wagonu. ;) Żadne szanowanie czy tolerowanie nie powinno mieć tu miejsca bo niby dlaczego mam być dla kogoś przedmiotem jego tolerancji o_O



A to jest już jakaś patologia ;)
Jeżeli odzwierciedlanie składów jest patologią, to wracamy do punktu wyjścia :) Pantografy nie służą do jazdy w powietrzu :)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ja dążę zawsze do jak najwierniejszego odtwarzania składów. Ale rezygnowanie z lokomotyw elektrycznych tylko dlatego że nie mam trakcji elektrycznej to jest.....hmmm....:ostrozny:
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Panowie. Co to za typ wagonów w nowym katalogu ACME oraz do jakich pociągów wjeżdżających do Polski w latach 50-tych i 60-tych można ich użyć ?

rfrr.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
To jest wagon z pierwszej serii wagonów sypialnych SŻD zgodnych z wymaganiami RIC, dzięki czemu mogły wyjeżdżać do krajów Zachodniej Europy. 140 wagonów tego typu zbudowała fabryka w Görlitz w latach 1959-61 (nie wiem, czy takich wagonów nie budowano również w innych fabrykach NRD, nie mam żadnych danych na ten temat). Przez Polskę mogły przejeżdżać w pociągach do Paryża, Hoek van Holland, Ostendy, Wiednia, Rzymu itd.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
Z pewnością był to "Chopin" do Wiednia, są zdjęcia tego składu w Wiedniu właśnie z takim wagonem. Poza tym pewnie "Ost-West", co więcej, to nie wiem, ale można założyć, że we wszystkich pociągach jadących na Zachód w pierwszej połowie lat 1960-tych, gdzie były wagony SŻD, właśnie te wagony były wykorzystywane. Dopiero później pojawiły się wagony na bazie sypialnego typu Y, znane nam z modeli Sachsenmodelle/Tillig, a ostatnio ACME.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Sympatyczne modele. Chyba się na nie skusze, choć nie za bardzo wiem czy są na rynku modele które można by do takiego III-epokowca jeszcze podpiąć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
A przede wszystkim czym to ciągnąć? Pt31 Brawy to jedyny seryjny model lokomotywy, jaki mi przychodzi do głowy. Na linii katowickiej mogą to być EU05, ale modeli póki co brak.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Lokomotywa może w końcu się jakaś pojawi. Bardziej mnie interesują w tej chwili wagony jakie można by do tych SZD podłączyć. Może jakieś włoskie, francuskie, niemieckie lub jeszcze inne...Mówimy tylko o terytorium RP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.178 504 30
No to niestety, raczej tylko polskie. W drugiej połowie lat 1960-tych to już nawet nasze Y. Przedwojenne wagony obcego pochodzenia raczej się w najważniejszych pociągach międzynarodowych rzadko pojawiały, jeżeli w ogóle. Na temat przyjeżdżających do Polski wagonów innych zarządów wiem nie za wiele, ale wiem, że w pociągach z Paryża przyjeżdżały wagony SNCF typu DEV, a później Y, belgijskie I1 i I2, holenderskie, również wagony DB i DR, a w "Chopinie" austriackie.
 

Podobne wątki