• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2017

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#62
Heris pokazał węgierskie malowanie naszego Y-ka (typ 131A):
DSC01715.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#65
Yes :)! Yes (y)! Yes :love:! Tak! Będzie! Škoda! "Czeska Laska"! Seria 162, 163, 362 (zapowiedziane) i pewnie 363 (niezapowiedziana), a może również 263, 372/371, 230/180 (mniej prawdopodobne). Ciekawe czy się pokuszą o Škodę serii 131, tak jak PIKO o lokomotywy serii ET41 przy okazji produkcji aglikopochodnych :kawa:.

Dla tych co nie widzieli, link do katalogu (Škody na stronach nr 45 i 87).

Kiedyś liczyłem, że PIKO wyda kolejne wersje Škód, no bo mają przecież podwozie, więc nawet jeśli nie mają formy zamkowej do produkcji pudła lokomotywy, to po prostu robią nową formę zamkową i klepią wszystkie wyżej wymienione serie poza produkowanymi już 180/230 i 372/371. Lata mijały, a na rynku nie pojawiały się te modele. Wydanie przez ACME Škód serii 150, 151, 350 dało nadzieję, że może w końcu się doczekamy (przede wszystkim Czesi). Tu podobnie - trochę czasu minęło. Mocna ofensywa PIKO w segmencie Expert ponownie dała nadzieję, że producent ze Słonecznej Górki zrobi kolejny model dla naszych sąsiadów z południa (drugi po T669, 770, S200, ChME3). Niestety po raz kolejny nie skorzystano z okazji. W końcu jednak nadzieja czeskiego rynku - MTB model - wydaje wyczekiwaną "Czeską Laskę" - niestety - kompletna porażka (moim zdaniem). Z bólem serca nie kupiłem ani jednej Škody od MTB model (zostały wyprodukowane trzy modele lokomotyw jeżdżących w Polsce). Nadzieja praktycznie umarła. Jedyne życzenia jakie w tym momencie pozostały, to aby porażka MTB dała zielone światło wcześniej wymienionym graczom i oto stało się! ACME, jednak ACME! Włoski producent, znany z dbałości o detale (niekoniecznie jakości) wykona modele "Czeskich Lasek" (y)!

Oczywistym wydaje się pytanie - czy będzie model lokomotywy jeżdżącej w Polsce :rolleyes:? Tu niestety trzeba zderzyć się z twardymi faktami o_O. Do tej pory wydane przez ACME modele lokomotyw jeżdżących w Polsce - chyba nawet bardziej popularnych niż Škody (mowa o TRAXX'ach) - sprzedawały się słabo. Może ktoś powiedzieć - to są inne lokomotywy - owszem. Niestety dla producenta pozostaje jednak doświadczenie nabyte wcześniej. Mimo iż Škody w oznakowaniu Przewozów Regionalnych są bardziej uniwersalnymi lokomotywami - wydano zdecydowanie więcej modeli wagonów pasujących do nich, aniżeli do wyprodukowanych przez ACME TRAXX'ów, co więcej mogą prowadzić nie tylko pociągi osobowe (REGIO), pośpieszne (interREGIO), ekspresowe (REGIOekspres), ale również towarowe (na pewno Škoda 163 045-8 "Wanda"). Nawet na ten rok zapowiedziane zostały kolejne dwa pasujące wagony. Tak więc jak mało kiedy, na prawdę jest co podpiąć do takiego modelu lokomotywy, tylko tyle lub aż tyle, że de facto takiego (porządnego) modelu nie ma.
Ciekawe czy się pokuszą o wersję PR...
Osobiście niestety jestem pewien, że ACME samo z siebie nie wyda Škody w oznakowaniu Przewozów Regionalnych - nawet się nie łudzę :(. Podejrzewam, że jedyna szansa na ukazanie się takich lokomotyw to zamówienie ich przez polskiego dystrybutora (Dream) :ostrozny:. Nie wiem jaka musiałby być ich minimalna ilość aby producent zgodził się wyprodukować tak oznakowane modele, bo samo malowanie, czy właściwie jego schemat nie odbiega od tych stosowanych w Czechach. Lokomotywy jeżdżące w Polsce były pomalowane w 7 różnych schematów malowań - w zasadzie to 5, bo 2 schematy to w zasadzie malowania reklamowe - pomarańczowe malowanie CEZu i EURO 2012. Z zapowiedzianych na ten rok maszyn, pasuje pierwszy model (60311) - Škoda 163 w klasycznym ciemnozielonym malowaniu z ciemnożółtym pasem. Model w sam raz do zrobienia Škody 163 034-2, czyli "Heleny" :gwizd:.

acme_skoda_163.png


Na miejscu dystrybutora pokusiłbym się o podjęcie tematu. Modelu nie trzeba przerabiać (wykonywać w innej wersji, produkować od zera), nawet nie trzeba malować inaczej, tylko poprosić o wersje z innymi oznaczeniami i zapewne nowymi fototrawionymi tablicami z właściwym numerem lokomotywy. "Helena" była wyjątkowa, bo jako jedyna nosiła to piękne malowanie. Pod koniec swoich wojaży w Polsce straciła to malowanie przy okazji naprawy rewizyjnej. Niemniej uważam, że jest to obowiązkowa pozycja w parku modeli taboru używanego przez Przewozy Regionalne. Część osób nadal pamięta trzy lata służby (08./09.2012-09./10.2015) tych maszyn w Polsce w Przewozach Regionalnych, a także kilku maszyn wcześniej (trzech od 2007 roku i kolejnych dwóch od 2009 roku) w PKP Przewozy Regionalne oraz w PKP Intercity. Rzekłbym, trzeba kuć żelazo póki gorące, bo ileż można wzdychać, za czymś co minęło? Niech chociaż taka pamiątka pozostanie po tym ciekawym epizodzie w historii kolei na ziemiach polskich. Im dłużej będą czekać tym potencjalnie mniejsza sprzedaż. Jak nie zrobią, zrobi się samemu lub zleci komu trzeba :podstepny:.

W każdym bądź razie zapowiada się ciekawie (y):

acme_skoda.png


Mam nadzieję, że nie cofną się w stosunku do poprzednich modeli Škód i nie zrezygnują z węży piasecznic. Liczę na te same piękne koła szprychowe. Życzyłbym sobie inaczej montowanych pantografów, ale to chyba marzenie ściętej głowy, wszak czemu producent miałby wywarzać otwarte drzwi, nawet jeśli efekt jest trochę niezadowalający. Chodzi rzecz jasna o sposób montażu pantografu - pod podstawą pantografu mamy taką łapkę - takie "U", które jest na dole dokręcane śrubką, coś jak w EU07 od PIKO tylko jeszcze gorsze, bo bardzo widoczne. Liczę na dobrą jakość montażu - niestety poprzednie Škody nie słynęły z tego, a wręcz przeciwnie, coś było nie tak - zdarzały się buble. Miejmy nadzieję, że nie odpuszczą jak MTB przy modelach lokomotyw serii ST43. Ciekaw jestem jaki poziom techniczny będzie sobą prezentować model. Czy będzie posiadał 21-pinowe gniazdo dekodera? Czy będą odłączane czerwone światła (najchętniej osobno zapalane)? Czy pojawi się czeskie oświetlenie manewrowe (na polskie nie liczę)? Czy będzie oświetlenie kabiny i/lub przedziałów maszynowych?

Taki ładny skład będzie można zestawić ;):

acme_skoda_162.jpeg


Teraz niech się PIKO schowa ze swoim Vectronem REGIOJET'u :p, o wagonach z segmentu Hobby nie wspominając :ROFL: (młodzi kupią od PIKO ;), wszak zrobili je dla nich (y)).

Naprawdę jest to jedna z tych nowości, które jak zobaczyłem to podskoczyłem z radości i pobiegłem podzielić się z kimś tą świetną wiadomością. Normalnie cieszę się jak dziecko :D! Nie mogę się już doczekać :love:!
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#66
Podejrzewam, że jedyna szansa na ukazanie się takich lokomotyw to zamówienie ich przez polskiego dystrybutora (Dream) :ostrozny:.
Aproksymując chęć do zamawiania przez Dystrybutora wagonów PKP IC, szanse na Pershinga Regionalnego asymptotycznie dażą do zera...
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#67
Czy jeśli chodzi o lokomotywy Skoda 163 to można ich się spodziewać w tym roku ? Biorąc pod uwagę to, że na targach nie pokazali nic namacalnego to chyba jest to wątpliwe prawda ?

Drugie pytanie. Czy lokomotywy tej serii eksploatowane przez polskich przewoźników były w jakiś sposób dostosowywane do poruszania się po naszych szlakach? Nie mówię to o oczywistym dostosowaniem ich do nadawania polskich sygnałów świetlnych.

Acha. No i trzeba by znaleźć kogoś kto będzie lobbował ACME że mogą zwiększyć sprzedaż robiąc numer 034, który to jeździł w PR barwach zielonych z żółtym pasem.
 
Ostatnio edytowane:

SzymonZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 50 67
#69
tez jestem milosnikiem Skod - mam juz trzy "Goryle" ACME w tym jedna ZSSK, Jedna 371 PIKO, Ta "Gabryske" od MTB i zaraz zamowie chyba jednak od MTB mimo wad tez 181.

A jak ACME wyda to co powyzej to juz szal cial - jeszcze tylko kurcze ale to wiecej roboty - wydac ta dwuczlonowa co jezdza przez Poprad z towarowymi pchane@popychane przez 181.

Musieli by zrobic taki myk jak Roco z 2M62 - w sumie to chyba nie jest jakos duzo roboty choc nie wiem.

...no i 380 od Roco jesli w koncu bedzie to...
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#71
Nie wiem co o tym myslec, ale pojawila sie nowa BR232 Roco 52460 (bez DCC Sound) w przeliczeniu z 23% VAT za jakies 430 PLN
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#72
Tillig https://www.tillig.com/Downloads.html
https://www.tillig.com/dateien/Unternehmen/LogIn Fachhändler/Prospekte/TILLIG-H0-NH2017a.pdf
https://www.tillig.com/dateien/Unternehmen/LogIn Fachhändler/Prospekte/TILLIG-Schmalspur-NH2017a.pdf
W H0 nawet mają nowość - pociąg rządowy NRD. Zobaczymy.
Logicznie atakują wersjami węglarki klasy Ke. Niestety mimo ładnego wykonania, poszli z tym modelem na totalną oszczędność wsadzając nową formę na podwozie jakie mieli, w rezultacie model, oczywiście nie pasuje wymiarami na długość, do oryginału.
w latach 2000-2002 dokładnie nie pamiętam, był zestaw Sax-a rzadowy DDR, plus coś z NVA. Miałem to -trzy wagony.
[DOUBLEPOST=1488594240,1488593598][/DOUBLEPOST]
Yes :)! Yes (y)! Yes :love:! Tak! Będzie! Škoda! "Czeska Laska"! Seria 162, 163, 362 (zapowiedziane) i pewnie 363 (niezapowiedziana), a może również 263, 372/371, 230/180 (mniej prawdopodobne). Ciekawe czy się pokuszą o Škodę serii 131, tak jak PIKO o lokomotywy serii ET41 przy okazji produkcji aglikopochodnych :kawa:.

Dla tych co nie widzieli, link do katalogu (Škody na stronach nr 45 i 87).

Kiedyś liczyłem, że PIKO wyda kolejne wersje Škód, no bo mają przecież podwozie, więc nawet jeśli nie mają formy zamkowej do produkcji pudła lokomotywy, to po prostu robią nową formę zamkową i klepią wszystkie wyżej wymienione serie poza produkowanymi już 180/230 i 372/371. Lata mijały, a na rynku nie pojawiały się te modele. Wydanie przez ACME Škód serii 150, 151, 350 dało nadzieję, że może w końcu się doczekamy (przede wszystkim Czesi). Tu podobnie - trochę czasu minęło. Mocna ofensywa PIKO w segmencie Expert ponownie dała nadzieję, że producent ze Słonecznej Górki zrobi kolejny model dla naszych sąsiadów z południa (drugi po T669, 770, S200, ChME3). Niestety po raz kolejny nie skorzystano z okazji. W końcu jednak nadzieja czeskiego rynku - MTB model - wydaje wyczekiwaną "Czeską Laskę" - niestety - kompletna porażka (moim zdaniem). Z bólem serca nie kupiłem ani jednej Škody od MTB model (zostały wyprodukowane trzy modele lokomotyw jeżdżących w Polsce). Nadzieja praktycznie umarła. Jedyne życzenia jakie w tym momencie pozostały, to aby porażka MTB dała zielone światło wcześniej wymienionym graczom i oto stało się! ACME, jednak ACME! Włoski producent, znany z dbałości o detale (niekoniecznie jakości) wykona modele "Czeskich Lasek" (y)!

Oczywistym wydaje się pytanie - czy będzie model lokomotywy jeżdżącej w Polsce :rolleyes:? Tu niestety trzeba zderzyć się z twardymi faktami o_O. Do tej pory wydane przez ACME modele lokomotyw jeżdżących w Polsce - chyba nawet bardziej popularnych niż Škody (mowa o TRAXX'ach) - sprzedawały się słabo. Może ktoś powiedzieć - to są inne lokomotywy - owszem. Niestety dla producenta pozostaje jednak doświadczenie nabyte wcześniej. Mimo iż Škody w oznakowaniu Przewozów Regionalnych są bardziej uniwersalnymi lokomotywami - wydano zdecydowanie więcej modeli wagonów pasujących do nich, aniżeli do wyprodukowanych przez ACME TRAXX'ów, co więcej mogą prowadzić nie tylko pociągi osobowe (REGIO), pośpieszne (interREGIO), ekspresowe (REGIOekspres), ale również towarowe (na pewno Škoda 163 045-8 "Wanda"). Nawet na ten rok zapowiedziane zostały kolejne dwa pasujące wagony. Tak więc jak mało kiedy, na prawdę jest co podpiąć do takiego modelu lokomotywy, tylko tyle lub aż tyle, że de facto takiego (porządnego) modelu nie ma.

Osobiście niestety jestem pewien, że ACME samo z siebie nie wyda Škody w oznakowaniu Przewozów Regionalnych - nawet się nie łudzę :(. Podejrzewam, że jedyna szansa na ukazanie się takich lokomotyw to zamówienie ich przez polskiego dystrybutora (Dream) :ostrozny:. Nie wiem jaka musiałby być ich minimalna ilość aby producent zgodził się wyprodukować tak oznakowane modele, bo samo malowanie, czy właściwie jego schemat nie odbiega od tych stosowanych w Czechach. Lokomotywy jeżdżące w Polsce były pomalowane w 7 różnych schematów malowań - w zasadzie to 5, bo 2 schematy to w zasadzie malowania reklamowe - pomarańczowe malowanie CEZu i EURO 2012. Z zapowiedzianych na ten rok maszyn, pasuje pierwszy model (60311) - Škoda 163 w klasycznym ciemnozielonym malowaniu z ciemnożółtym pasem. Model w sam raz do zrobienia Škody 163 034-2, czyli "Heleny" :gwizd:.

Zobacz załącznik 452623

Na miejscu dystrybutora pokusiłbym się o podjęcie tematu. Modelu nie trzeba przerabiać (wykonywać w innej wersji, produkować od zera), nawet nie trzeba malować inaczej, tylko poprosić o wersje z innymi oznaczeniami i zapewne nowymi fototrawionymi tablicami z właściwym numerem lokomotywy. "Helena" była wyjątkowa, bo jako jedyna nosiła to piękne malowanie. Pod koniec swoich wojaży w Polsce straciła to malowanie przy okazji naprawy rewizyjnej. Niemniej uważam, że jest to obowiązkowa pozycja w parku modeli taboru używanego przez Przewozy Regionalne. Część osób nadal pamięta trzy lata służby (08./09.2012-09./10.2015) tych maszyn w Polsce w Przewozach Regionalnych, a także kilku maszyn wcześniej (trzech od 2007 roku i kolejnych dwóch od 2009 roku) w PKP Przewozy Regionalne oraz w PKP Intercity. Rzekłbym, trzeba kuć żelazo póki gorące, bo ileż można wzdychać, za czymś co minęło? Niech chociaż taka pamiątka pozostanie po tym ciekawym epizodzie w historii kolei na ziemiach polskich. Im dłużej będą czekać tym potencjalnie mniejsza sprzedaż. Jak nie zrobią, zrobi się samemu lub zleci komu trzeba :podstepny:.

W każdym bądź razie zapowiada się ciekawie (y):

Zobacz załącznik 452620

Mam nadzieję, że nie cofną się w stosunku do poprzednich modeli Škód i nie zrezygnują z węży piasecznic. Liczę na te same piękne koła szprychowe. Życzyłbym sobie inaczej montowanych pantografów, ale to chyba marzenie ściętej głowy, wszak czemu producent miałby wywarzać otwarte drzwi, nawet jeśli efekt jest trochę niezadowalający. Chodzi rzecz jasna o sposób montażu pantografu - pod podstawą pantografu mamy taką łapkę - takie "U", które jest na dole dokręcane śrubką, coś jak w EU07 od PIKO tylko jeszcze gorsze, bo bardzo widoczne. Liczę na dobrą jakość montażu - niestety poprzednie Škody nie słynęły z tego, a wręcz przeciwnie, coś było nie tak - zdarzały się buble. Miejmy nadzieję, że nie odpuszczą jak MTB przy modelach lokomotyw serii ST43. Ciekaw jestem jaki poziom techniczny będzie sobą prezentować model. Czy będzie posiadał 21-pinowe gniazdo dekodera? Czy będą odłączane czerwone światła (najchętniej osobno zapalane)? Czy pojawi się czeskie oświetlenie manewrowe (na polskie nie liczę)? Czy będzie oświetlenie kabiny i/lub przedziałów maszynowych?

Taki ładny skład będzie można zestawić ;):

Zobacz załącznik 452631

Teraz niech się PIKO schowa ze swoim Vectronem REGIOJET'u :p, o wagonach z segmentu Hobby nie wspominając :ROFL: (młodzi kupią od PIKO ;), wszak zrobili je dla nich (y)).

Naprawdę jest to jedna z tych nowości, które jak zobaczyłem to podskoczyłem z radości i pobiegłem podzielić się z kimś tą świetną wiadomością. Normalnie cieszę się jak dziecko :D! Nie mogę się już doczekać :love:!
Dodasz napis "Beata" będzie laska, że škoda gadać:rolleyes:. Każde drzewo na szlaku skosi w drebiezgi!
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#73
Wstyd i żenada !
Ździerstwo i lenistwo to ich "dewiza".
Celują w najbardziej nieświadomy segment klienta.
Kupię tą cysternę opracowaną 30 lat temu ( + kinematyka i nowe poręcze dołożone 25 lat temu ) w wersji PKP na pożegnanie z tą niepoważną półzabawkarską firemką.

Tak wygląda "wycena" swojej produkcji przez Tillig'a...a tak wyglądają REALIA RYNKOWE :
https://www.elriwa.de/produkte/wage...eckter-gueterwagen-gw-ba.-magdeburg-drg-ep.ii :D
:D
Tylko jak już masz kupować coś na pożegnanie, to kup przynajmniej cysternę 501658, tą z AMC opracowaną przez p. Koja, a nie to opracowanie własne Tilliga na oko, wg modelu Fleischmanna.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#74
Właśnie wyszedł 2M62 od Roco (73794 analog i 73795 wersja dźwiękowa).
W podwoziu niewiele zmian w stosunku do starszych wersji M62, ale są np. węże powietrzne od cylindrów hamulcowych a żarówki zastąpiono ledami. Jest nowa płytka elektroniki z gniazdem PluX22 i miejscem na dwa głośniki LS10x15, jest także podłączenie do kondensatora.
Model ma białe bandaże na kołach, a do zestawu dołączono trawione tabliczki z oznaczeniami i anteny. Oba człony z napędem i gniazdem dekodera, więc w cyfrze można jeździć każdym członem osobno.

17571673_1612441368785777_1222883761_o.jpg
IMG_20170330_114735_HDR (4).jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#77
A mam pytanie, bo napisałeś, że każdy człon ma złącze dekodera.
Każdy człon jest wyposażony w dekoder w wersji 73795?
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#79

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.156 42 1
#80
Wszystko ładnie pięknie, tylko jakiś spostrzegawczy już na Facebook'u napisał ... po co drzwi w kabinach na łączeniu?
2M62_0378.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki