Czy ktoś się orientuje jaką datę rewizji ma wagon ACME 52102 i dlaczego nie ma pomiędzy oknami logo/herbu kolei RZD ?
Po rozpadzie Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, nastąpiły problemy między innymi z podziałem taboru kolejowego pomiędzy poszczególnymi republikami wchodzącymi w skład dawnego ZSRR.
W szczególności pierwsza połowa lat dziewięćdziesiątych była, można by powiedzieć, okresem przejściowym, w którym na większości taboru pasażerskiego i lokomotywach zdemontowano tak charakterystyczny herb kolei radzieckich.
I w związku z tym, być może, model przedstawia właśnie ten okres.
Czyli Oktiabrskaja i Pribaltijskaja. Ta pierwsza to powiem szczerze nie wiem gdzie to jest . Natomiast Pribaltijskaja to przypuszczam że w ZSRR obejmowała obszar dzisiejszych krajów Litwy Łotwy i Estonii które wtedy były Sowieckimi Republikami.
Oktiabrskaja (Октябрская жд) - Petersburg i okolice - siedziba Dyrekcji Sankt Petersburg.
Pribałtyskaja (Прибатийская жд) - w jej skład wchodziły: Łotwa, Litwa, Estonia, Kaliningrad. Siedziba Dyrekcji Ryga. Rozwiązana w 1990 roku. Z tego pozostała tylko Калининградская жд - siedziba Dyrekcji Kaliningrad.
Jakie "kurswageny" prowadził Saratov w latach 2009-2013? Na pewno były to wagony do : Tscheljabinsk, Omsk , Novosibirsk, Adler, Ekaterinburg, Astana, Mińsk. Czy coś jeszcze?
Komplet.
Przy tym mała uwaga. W języku polskim istnieje coś takiego, jak
polska transkrypcja cyrylicy. I tak: Челябинск =
Czelabińsk, a nie Tschelja coś tam, Новосибирск =
Nowosybirsk, Екатеринбург =
Jekaterynburg i tak dalej. Szanujmy nasz język.
I na okrasę:
wagon cerkiew