Dziś dotarł Heris 17050 - czterowagonowy zestaw Moskwa-Berlin. Dwa kupiejne na 36 miejsc, jeden kupiejnyj na 18 miejsc i jeden sztabnoj na 36 miejsc.
Tak się prezentuje kolorystyka zestawu:
Zobacz załącznik 222750
Zobacz załącznik 222723
Zobacz załącznik 222720
Zobacz załącznik 222721
Zobacz załącznik 222722
Co do porównań z zestawami wykonanymi na zlecenie Eurotrain (nie licząc rzecz jasna kolorystyki) to:
1) Wagony z zestawu od Herisa mają na jednym czole dwa światła końca składu, a na drugim trzy. Dodatkowo u Herisa imitacja węża też jest tylko na jednym czole, a w Eurotrain na obu czołach (u Herisa wąż w kolorze czarnym, w Eurotrain węże w kolorze pudła) - pytanie do znawców - jak było rzeczywiście z tymi światłami i wężami?
Zobacz załącznik 222724
Zobacz załącznik 222725
2) Dodatkowo wagon kupiejnyj na 18 miejsc z jednej strony nie posiada imitacji gumowych osłon przejścia - tu już poważnie zastanawiam się czy to feler zestawu czy producent/dystrybutor za mnie zadecydował, który wagon i którym czołem ma być podczepiony tuż za lokomotywą albo na końcu składu (ale dwa światła końca składu na końcu składu jadącego z Moskwy?...). Może to feler pierwszego rzutu na rynek tego zestawu...?
Zobacz załącznik 222726
3) Uchwyty przy drzwiach wejściowych do wagonów. Miał być upgrade i zamiana plastiku na metal, a wyszło raczej średnio - skala przeskalowania w ogóle się nie zmieniła ...
4) Wózki - jak rozumiem w zestawie Herisa są te montowane w Brześciu na resztę trasy do Berlina, a w Eurotrain te na szeroki tor:
Zobacz załącznik 222732
Zobacz załącznik 222734
5) Dachy. W Eurotrain ciemniejsze, u Herisa jaśniejsze. Wywietrzniki u Herisa wklejone jakoś tak nie bardzo w linii... Pozostałe elementy obrócone względem siebie o 90 stopni ... Jak jest prawidłowo? Czy może to nie ma znaczenia?
Zobacz załącznik 222755
6) Tabliczki relacyjne - u Herisa w realu muszą mieć z kilkanaście centymetrów grubości i są licho ociosane, w Eurotrain są cieńsze i wyprofilowane (wypukłe), ale nie pokażę na zdjęciu porównania, bo nie mam zamontowanych.
7) Jeśli chodzi o elementy dodatkowe - są tylko imitacje samoszczepki. W Eurotrain były również blaszki do odbioru prądu do ewentualnego oświetlenia i kilka wariantów relacji z pełnej trasy składu.
Reasumując - zestaw Herisa mi się podoba, w takim kolorze zapamiętałem te wagony (choć rzeczywiście były i takie jak z zestawu Moskwa-Praga od Eurotrain) i można go będzie podpiąć np. pod którąś z nadciągających siódemek z epoki IV. Ale jak na tyle lat zapowiedzi i czekania to chyba jednak trochę rozczarowuje. Zestawy na zamówienie Eurotrain wydają mi się jednak trochę staranniej wykonane.
Liczę na odpowiedź Kolegów na postawione powyżej pytania.
pozdrawiam