• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.635 45 1
Piękny :love:
Pytanie: W jakich składach mógł się taki wagon znaleść?
Po rozpakowaniu modelu Piko 58556 okazało się, że ma dołączone tablice relacyjne, dla pociągu Oslo-Moskwa. Model jest piękny i filigranowy, ale traci brakiem firanek! Jest to element obowiązkowy, dla wszystkich typów radzieckich wagonów UIC.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.531 35 0
Model jest piękny i filigranowy, ale traci brakiem firanek! Jest to element obowiązkowy, dla wszystkich typów radzieckich wagonów UIC.
Kiedyś miałem problem z takimi firankami. Moje rozwiązanie było powiedzmy głupie ale działa. Użyłem torebek od herbaty, kilka firm ma takie nie z papieru ale z tkaniny plastikowej i można ich użyć jako firanek.
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 6 0
Cieszę się, że w końcu trafiłem na tę stronę. Od niedawna też poszukuję modeli zza naszej wschodniej granicy. Niedawny wypust ROCO 73792 w postaci dwuczłonowego gagarina jest bardzo ładny. Chętnie bym dokupił jeszcze jego wcześniejszego zielonego brata - ROCO 73794 ale pozostaje raczej poszukiwanie dobrej oferty na eBayu.
Odnośnie wagonów - mam zamówionego PIKO 58556 i teraz pytanie - jak się ma do niego planowany wypust ACME 52121 ? Ten wagon chyba będzie bardziej pasował do wcześniejszego seta ACME 55173 ?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.531 35 0
Chętnie bym dokupił jeszcze jego wcześniejszego zielonego brata - ROCO 73794 ale pozostaje raczej poszukiwanie dobrej oferty na eBayu.
Zielone raczej druga ręka. Pamiętam jak one wyszły i nawet trochę zalegały ale to tak zwykle bywa z modelami. Jak są to leżą a jak się sprzedadzą to trzeba szukać. Sam to kilka razy przerabiałem :)
Nowszy wypust jest ciekawszy poz względem kolorystyki. Zielony to bardziej klasyk.
 
Ostatnio edytowane:

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 6 0
No tak, niestety, może kiedyś się trafi na spokojnie i w przyzwoitej cenie. Mam też dwa pojedyncze M62, udało się zdobyć chyba ostatnie egzemplarze w sklepach. :) Przymierzałem się do skody CME3 ROCO 72787, była niedawno jeszcze w czeskim sklepie ale za długo się zastanawiałem i już jej nie ma. Jest jeszcze dostępna PIKO 59799 ale akurat chwilowo nie mam wolnych środków i pewnie też zniknie :D
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 94 9
Mam pytanko :)
Rozbierał ktoś model PIKO 58556 - Wagon sypialny WLABm SZD ?
Jak się prezentuje wnętrze? Czy jest jedno czy wielokolorowe?
Interesują mnie też zdjęcia wnętrza tego wagonu :love:
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Jeżeli tak bardzo Kolegów zainteresował ten typ modelu wagonu, to aktualnie ukazał się drugi zestaw do pociągu Brześć-Kolonia (PIKO 58245), w którym on również występuje.
Zobacz załącznik 921650
Wspomniany set PIKO jest dedykowany do pociągu o numerze D244 Brest-Kolonia, który w późniejszym czasie kursował na trasie Brest-Berlin (poza sezonem z Warszawy), a wagony DR pozostały w nim w niewielkiej liczbie. Oprócz tego są jeszcze dwa zestawy 58246 z wagonem bagażowym i kl2 DR oraz 58244 z wagonem 1/2 kl i kuszetką DR, czyli wyjdzie w sumie siedem wagonów.

Warto zauważyć, że D244 z Brestu był de facto "bliźniakiem" i to niemal nierozłącznym, słynnego Ost-West (D240) Moskwa-Paryż/Oostenda (poza sezonem Moskwa-Kolonia) z całym garniturem kursowych wagonów z ZSRR, w tym przez pewien czas z jednym o najdłuższej na terenie zachodniej Europy relacji Moskwa-Madryt (4 noce) jadącym jednak w Ost-West tylko w jednym kierunku. Drugie miejsce - to taka dygresja - wśród składów czy wagonów kursowych przejeżdżających przez polskie tory - zajmował najprawdopodobniej wagon kursowy kuszetka Warszawa-Istanbuł (3 noce).

Dlaczego D244 był "bliźniakiem" Ost-Westa? Ano dlatego, że rosyjskie wagony przyjeżdżały do stacji Brest razem, właśnie w składzie OST-WEST, gdzie z Ost-Westa - w sezonie letnim - wydzielano grupę wagonów do składu Brest-Kolonia (Brest-Berlin, Brest-Aachen).

Później do przełączeń wagonów dochodziło jeszcze w Warszawie, a w Rzepinie w ogóle już działy się cuda. W zależności od pory roku dokonywano bowiem przełączeń wagonów czy całych grup wagonowych pomiędzy oboma składami, w sezonie "dołączał" jeszcze do wymian dodatkowo "trzeci bliźniak" pociąg "Warszawa-Hooek", nazywany także "Warszawa-Hoek-Express" (ostatnio Robo wydało kuszetkę z dedykowaną tablicą kierunkową).

Ciekawostką poza sezonem było to, że np. w Rzepinie 240 Ost-West przełączał do 240 Warszawa-Berlin wagon restauracyjny i bagażowy DR (relacja Berlin-Rzepin-Brest) a z kolei 240 przełączał do Ost-Westa barowy i bagażowy PKP (relacja Warszawa-Rzepin-Berlin). To oczywiście niejedyne przełączane wagony. W wymienionych składach kursowały też wagony francuskie, holenderskie a nawet belgijskie.

Przy okazji warto dodać o "Ost-Weście" że wcale nie przestał on kursować po uruchomieniu "Jana Kiepury", bo takie sformułowania nieraz padają, a tylko skrócił relację. "Ost-West" nadal kursował jako pociąg rosyjski, tyle że w relacji Moskwa-Warszawa Wschodnia, przekazując wagony kursowe do Kiepury.

Do opisania wszystkich wymian wagonów pomiędzy poc 240, 244 i 1244 potrzeba by kilku stron i diagramów, a wszystko to zmieniało się praktycznie przy rozpisaniu kolejnego rozkładu jazdy. W późniejszych latach D244 miał np. coraz więcej wagonów rosyjskich i polskich a mniej niemieckich. Miałem okazję wielokrotnie obserwować manewry 240/244 na stacji Warszawa-Wschodnia, Warszawa Gdańska a także kilka razy w Rzepinie. To się już chyba nigdy na kolei w takim wymiarze nie powtórzy.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Brześć - Kolonia i z Brześcia, nie z Brestu. Jeżeli już koniecznie (nie wiadomo dlaczego) mielibyśmy używać nazw oryginalnych, to Brest - Köln.
Dziękuję za uwagę, jestem za poprawnym używaniem języka polskiego, bo to świadczy o naszej kulturze. Jednocześnie uważam, że zwracanie uwagi publicznie kulturalne nie jest i proponuję wprowadzenie na tym forum zasady, aby tego typu uwagi były kierowane do osób popełniających błędy poprzez prywatną wiadomość.
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 6 0
Mam małą zagwozdkę. Dotarł do mnie Ćmelak RŻD PIKO 59799, ale nigdzie nie widzę woreczka z częściami zamiennymi. To tak ma być czy PIKO zapomniało włożyć do pudełka? I ewentualnie jak sprawdzić czy dany model powinien zawierać takie części?
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
Nie mam żadnego CzME3 ale sprawdziłem mój model S233 i tak jak dobrze pamiętałem w tych modelach nie ma żadnych części do samodzielnego montażu.
A części zamienne trzeba sobie zamawiać na podstawie listy części w instrukcji.
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 6 0
Dziękuję za odpowiedź. Czyli ta seria tak chyba ma, jak się przyjrzeć czołownicy to tam nic nie ma, żeby cokolwiek montować. Jeszcze zerknę u kolegi na czeskiego ćmelaka PIKO 59798.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Proszę o pomoc w nurtującej mnie sprawie.
Do Polski przyjeżdżają cysterny kolei szerokotorowych z różnymi produktami, jednak z tego co widzę, to gaz, benzyna, ropa są przepompowywane na granicy.
Wagony, które są przestawiane na tor 1435 mm mają charakterystyczny element - ŻÓŁTY PAS!
Z chemii jestem totalną nogą, ale widzę, że wozi się kwas siarkowy.
Żółty pas posiadają cysterny wożące kwas siarkowy oraz:


benzol - https://rocoland.ru/kategorii/gruzo...547-50621945-transvagon-rjd-epoha-v-1-87.html

a także

toluen - https://rocoland.ru/kategorii/gruzo...-1547-51147712-toluol-x-rjd-epoha-v-1-87.html

Czy takie rzeczy jak benzol lub toluen, przyjeżdżają do Polski ze wschodu w kolejowych cysternach?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Wagony, które są przestawiane na tor 1435 mm mają charakterystyczny element - ŻÓŁTY PAS!
A skąd taka informacja? Wydaje mi się, że wagony przestawiane na tor 1435 nie są w ten sposób oznaczane, żółty pas oznacza chyba rodzaj ładunku czy też sposób obchodzenia się z takim ładunkiem (ładunek niebezpieczny określonego typu).
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
A skąd taka informacja? Wydaje mi się, że wagony przestawiane na tor 1435 nie są w ten sposób oznaczane, żółty pas oznacza chyba rodzaj ładunku czy też sposób obchodzenia się z takim ładunkiem (ładunek niebezpieczny określonego typu).
Oznaczenie żółtym pasem oznacza rodzaj ładunku niebezpiecznego, a nie to że wagon jest przestawczy lub na torze 1435.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
No właśnie tak mi się wydawało, ale z przytoczonego przeze mnie fragmentu wypowiedzi Kolegi można było zrozumieć coś innego, dlatego zadałem to pytanie.
 

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
345 0 0
Obecnie na normalny tor przestawiane są wagony do transportu: żółtego fosforu, transport te choć rzadkie wykonywane są od lat, jest to produkt przywożony właśnie w cysternach czarno - żółtych z czerwonym pasem po środku, a jedzie do nas zazwyczaj z Kazachstanu. Obecnie spotkać także można Ukraińskie cysterny do przewozu oleju napędowego, oraz wagony do przewozu zboża.
Przykład:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=22977
 

Podobne wątki