• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
Obawiam się że to są i tak stare zapasy w tym sklepie. Ceny też nieźle podnieśli.
A sama firma Eurotrain też nie wiem czy jeszcze coś nowego wypuszcza na rynek bo jak na razie od kilku lat nic specjalnie nowego się nie pojawiło.
 
W

wajchowy

Gość
Poniewaz tu jest temat dot. kolei Rosji i ZSRR pozwole sobie cos takiego zamiescic. Moze sie komus przyda. Rok 1932 i styczniowy numer miesiecznika Baldwina. Jest krotka fotorelacja z budowy i wysylki pieciu parowozow 2-10-4 do Sowietow.
Zastanawia mnie czemu ruskie lokomotywy mialy takie wysokie kominy. No i te zbieralniki pary z piasecznicami jak garnki.
 

Załączniki

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
Podejrzewam że SŻD owszem miały odpowiednio dużą skrajnię taboru podobną do kolei w USA, jednak dopuszczalne naciski osiowe raczej europejskie. Z tego powodu nie można było skonstruować lokomotywy z masywnym kotłem jak w USA. Za to było sporo przestrzeni by zastosować wysoki komin co zawsze poprawia ciąg i wysokie kołpaki na kotle. Coś kojarzę że i tak nowe lokomotywy z USA były bardzo ciężkie i miały naciski osiowe dochodzące do 23 ton przez co można było je eksploatować tylko na niektórych liniach kolejowych w tamtym czasie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Tu jakies kotly parowozowe z Baldwina do Zwiazku Sowieckiego.
Może warto przeczytać choćby pokazany prospekt? To nie były "jakieś kotły parowozowe", lecz elementy ruchomych elektrowni, dostarczanych do ZSRR do zasilania w energię elektryczną zaplecza frontowego oraz zniszczonych w trakcie wojny miast - tak przynajmniej wynika z opisu. Drugiego zdania nie będę komentował...
 
W

wajchowy

Gość
Kotly typu parowozowego. Tak wynika z opisu. Znam angielski wystarczajaco dobrze. Wszystkiego tlumaczyc nie musze. W 1944 roku Rosja Sowiecka zbrodniarza i ludobojcy Stalina byla wiekszym zagrozeniem dla Europy niz Niemcy hitlerowskie ktore juz przegraly wojne.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
W czasie drugiej wojny powrócono do projektu lokomotyw Decapod z 1917 roku i go ulepszono. Wyprodukowano i dostarczono sporo tych lokomotyw.
A polityka rządzi się swoimi prawami i tutaj w grę wchodzą polityczne korzyści a nie dobro społeczne. Jak historia pokazała uznawanie Rosji (w jakiejkolwiek postaci) za kraj ludzi cywilizowanych jest błędem. Od wieków na każdym szczeblu społecznym panuje przekonanie że jak chcesz coś mieć to nikt ci tego nie da więc musisz to zabrać komuś innemu. I tak to w tym kraju funkcjonuje od najwyższych władz do samego dołu. Czas kiedy Rosja była pod względem społecznym i gospodarczym najbardziej zbliżona do cywilizacji zachodniej to przełom XIX i XX wieku. Polityczną i gospodarczą korzyścią dla Zachodu na początku XX wieku było powstrzymanie dynamicznego rozwoju tego państwa co się udało poprzez finansowanie z zewnątrz najbardziej anarchistycznej i wywrotowej grupy politycznej jaką była partia Bolszewików. Co z tego wyszło już wszyscy wiemy z lekcji historii. Owszem byli w tym kraju ludzie o światłych umysłach ale zawsze przegrywali z polityką która w bardzo brutalny sposób ich usuwała.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Kotly typu parowozowego. Tak wynika z opisu.
Zgadza się, ale te kotły nie były dostarczane bezpośrednio do ZSRR, a były montowane w tych pociągach-elektrowniach, budowanych w USA przez inne, wymienione w ulotce, firmy.
Znam angielski wystarczajaco dobrze.
W to nie wątpię.
Podejrzewam że to mogą być kotły do parowozów Decapod budowanych dla Rosji w 1917 roku.
Jacek, nie. To jest wyjaśnione w tej ulotce - patrz wyżej w tym samym wpisie.

A co do wątku politycznego, to to, co wiemy dzisiaj i jak na to dzisiaj patrzymy, to jedno, a jak to widziano w USA w trakcie wojny, to drugie. Wtedy, w 1944 roku, priorytetem było pokonanie Niemiec i zakończenie wojny. Prosiłbym jednak o niekontynuowanie wątku polityczno-historycznego, skupmy się na kolejach naszych wschodnich sąsiadów.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Choć mój pierwszy głód wagonów towarowych kolei 1520 pojawił się bardzo dawno temu, bo około 20 lat temu kiedy oczarował mnie tabor 1520 odwzorowany w skali środka, to faktycznie pierwszy głód taboru pojawił się wiosną 2014. Stało się to po zakupie lokomotywy CzME3 RŻD od PIKO. Co prawda liczyłem na pojawienie się modelu lokomotywy tej serii w oznaczeniach kolei BCz lub UZ, ponieważ w Obwodzie Kaliningradzkim nie eksploatuje się lokomotyw tej serii, to jednak przezornie kupiłem moskiewską.
Przez bardzo długi czas nie było co kupować, ponieważ wyroby łotewskiej firmy MODELA nie spełniały moich oczekiwań, z kolei modele firmy EUROTRAIN były za drogie.
Z czasem odkryłem wagony produkcji LS Models na wyłączne zlecenie firmy ROCOLAND i zaczęło się od węglarek. Najpierw 4, później 1, następnie 3...
Z czasem kooperujące firmy wypuściły wagony kryte, jednak ku mojemu ubolewaniu bez oznaczeń MC-I, więc musiałem obejść się smakiem.
W planie produkcyjnym były zapowiedziane cysterny. Znając jakość węglarek oraz nieodpowiednią jakość i/lub cenę cystern firm MODELA, EUROTRAIN, ONEGA uznałem, że trzeba poczekać na LS Models/R-LAND. Kiedy cysterny pojawiły się na rynku zrobił się duży problem z ich pozyskaniem. Determinacją do zakupu cystern okazał się wypust wagonów ochronnych PKP 401Wb.
Następnie nadszedł problem z doborem wagonów. Odrzuciłem wagony przewożące metylobenzen, toulen, spirytus oraz wagony po naprawach rewizyjnych z okresu późniejszego niż lata 2011-2012, dodatkowo odrzuciłem ładny wagon ze względu na stację macierzystą Ordżonikidzegrad. Postawiłem na wagony do przewozu benzyny, które przyjeżdżały po torze szerokim oraz sporadycznie, ale były przestawiane na tor normalny.

Po wielu latach mam to co chciałem, przeczekałem Onegę, Eurotrain, Modelę i jestem zachwycony jakością, która jest na bardzo wysokim poziomie. Warto było czekać!


r6jymyu.jpg
renyeum.jpg
yuggfbsy.jpg
rjumyusg.jpg
rtdg.jpg
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.721 125 86
Hmmm... ładne te wagony. Może coś więcej o nich: numery katalogowe, producent... gdzie je można "pozyskać"? (ebay?).
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
345 0 0
Też mam sporo tych wagonów, są naprawdę fajne! Dawno nie kupowałem ze względu na obecną sytuację, powiedz czy nie było problemu z wysyłką? Ostatnia paczka została odrzucona przez rosyjska pocztę i do mnie nie dotarła, zwrotu pieniędzy też się nie doczekałem. Jak robiłeś przelew, ostatnio też musiałem się nieźle z tym nagimnastykować?
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Też mam sporo tych wagonów, są naprawdę fajne! Dawno nie kupowałem ze względu na obecną sytuację, powiedz czy nie było problemu z wysyłką? Ostatnia paczka została odrzucona przez rosyjska pocztę i do mnie nie dotarła, zwrotu pieniędzy też się nie doczekałem. Jak robiłeś przelew, ostatnio też musiałem się nieźle z tym nagimnastykować?
Przesyłka do Polski nie przyjdzie. Musisz kombinować. Jeśli to nie jest tajemnicą dużą sumę utopiłeś?
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.205 56 1
Te wagony z rocoland.ru byłyby idealne. Ostatnio przypadkowo kupiłem takiego złomka:
IMG_20230623_161241.jpg

Wagon pochodzi z zestawu Brawa 2061:
571_1542248360.jpg

Niestety cysterny te wyglądają jakby były pomniejszone. Czy ktoś ma wiedzę na temat tych cystern. Czy to tak ma być?
Ciekawie wykonany jest wagon ochronny z tego zestawu. Z jednej strony jest standardowe gniazdo wymiennych sprzęgów, a z drugiej:
IMG_20230616_111938.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Niestety cysterny te wyglądają jakby były pomniejszone. Czy ktoś ma wiedzę na temat tych cystern. Czy to tak ma być?
Niestety, te cysterny to trochę fikcja, oparta o amerykański oryginał. Szczegółów nie znam, bo nie jestem fachowcem od kolei amerykańskiej, czy nawet radzieckiej/rosyjskiej. Ale o ile wiem, na SŻD były też takie mniejsze cysterny, trochę podobne do tych modeli Brawy, które w sumie z daleka prezentują się nawet nieźle. Szkoda tylko, że Brawa nie wydała dwóch takich zestawów, z różnymi numerami wagonów, bo takiej "połówki" (jeden wagon ochronny-sprzęgowy + dwa wagony 1520 mm) w zasadzie nie można włączyć do składu pociągu na torze normalnym. Dlatego też ja mam dwa takie zestawy, ale niestety, z powtórzonymi numerami - jak fikcja, to fikcja. ;)
 

Podobne wątki