Co do pierwszego cytatu to rozumiem, że wątpliwość dotyczy wagonu 1kl/bagaż, bo w drugim cytacie dość kategorycznie stwierdza Pan, że wagony takie (UIC-Y), ale w wersji 2kl/bagaż u nas się pojawiały.
Te tezy są aktualne, prawda?

A czy pamięta Pan czy to była standardowa para wagonów 1/2 kl. i 2kl.+bagaż czy np. wymiennie, albo taki, albo taki?
Tak, moje tezy są aktualne, ale to są tylko
tezy, wysnute na podstawie analizy dostępnych źródeł (tych, do których dotarłem, z pewnością nie wszystkich) oraz wspomnień moich i moich znajomych. Nie mam 100% potwierdzenia tych tez i nie mogę gwarantować ich słuszności. Jeśli chodzi o wagon 1 kl./bagaż, to mam 90% pewności, że do Polski
nie przyjeżdżał (wyjątek zawsze mógł się zdarzyć). Co do "standardowej pary", to nie mam takiej wiedzy, nie mam pewności, jak było, ani nawet czy w ogóle te dwa wagony jeździły razem (w przeciwieństwie np. do pociągu W-wa - Frankfurt/M, o którym wiem, także z autopsji, że taka para wagonów DB była standardem - ale to już wykracza poza temat tego wątku).
I jeszcze uwaga co do sugestii na tych obrazkach, dotyczących modeli wagonów PKP: w tych składach raczej nie jeździły wagony PKP budowy NRD (modele Sachsenmodelle/Tillig, ew. Roco), a już na pewno nie kuszetki (Bc), bo takich kuszetek po prostu nigdy na PKP nie było. Jeżeli już coś, to jako zwykła dwójka lepszy byłby model Herisa lub nawet Piko (oliwkowe), choć wersja, przydział czy daty rewizji raczej nie będą zgodne (na kuszetki Herisa czy Piko wciąż czekamy). A wagon PKP 1/2 klasy w oliwkowych barwach wypuścił ostatnio w niewielkiej serii kolega Robo (chociaż też nie w 100% odpowiadający temu, co trzeba).
No i jeszcze jedna sprawa: do składu z początku lat 1980-tych
ako że uparłem się na obecność w moim składzie Ost-West z początku lat 80-tych,
nie bardzo pasują te wagony SNCF z nowszymi oznaczeniami klasy i całymi szarymi drzwiami, to już raczej koniec lat 1980. i początek 1990. (wg REE są to wagony z epoki IV/V).