Czas by coś napisać o modelach.
Najstarszym modelem lokomotywy CC72000 był model firmy Jouef opracowany jeszcze w roku 1969-tym i reprezentował jakość wykonania z tamtych czasów raczej z tej niższej półki.
Nieco później pojawił się model firmy Lima, który reprezentował równie niski poziom wykonania
Pierwszym porządnym modelem lokomotywy tej serii był model firmy TAB Gerard który został opracowany wiele lat temu i przez długi czas nie było lepszego modelu pomimo napędu na jeden wózek, ale za to ze zmiennym przełożeniem przekładni. Niestety były to modele bardzo drogie a obecnie są cennymi obiektami kolekcjonerskimi.
Kolejnym już dobrym opracowaniem w sektorze modeli wielkoseryjnych był opracowany całkowicie na nowo model firmy Jouef produkowany od roku 1991-go. Tym razem reprezentował już jakość wykonania porównywalną z dobrymi firmami modelarskimi, jak Roco. W następnych latach ten projekt nieznacznie poprawiano uzupełniając o lepsze detale do samodzielnego montażu. Modele te są nadal z pewnymi drobnymi zmianami głównie w zakresie elektroniki i silników w ofercie koncernu Hornby i są sprzedawane pod marką Jouef (Hornby Jouef).
Ostatnim opracowaniem z roku 2013-go modeli lokomotyw serii CC72000 jest opracowanie firmy Roco reprezentujące jeszcze lepszy poziom od najnowszych wypustów Jouefa. Modele reprezentują na prawdę najwyższy poziom wykonania na poziomie który można już porównywać z firmami ACME, LS Models czy REE. Roco juz wypuściło na rynek kilka modeli w malowaniach z różnych lat eksploatacji. Modele już posiadają gniazda DCC standardu Plux 22 i oświetlenie LED. Do tego detale z blaszek foto trawionych jak choćby siatka nad wentylatorami i stopnie wokół kabiny. Bardzo dużo detali do samodzielnego montażu. Jedynie brak numeracji detali w instrukcji utrudnia wybór często podobnych części na odpowiednie miejsce montażu. Wersja z dźwiękami jest dodatkowo wyposażona w napędzane małym silnikiem wentylatory agregatu chłodzenia.
Mnie dzięki koledze z tego forum udało się kupić bardzo piękny model lokomotywy CC72017 depot Venissieux czyli pierwszej z całej serii dostosowanej do jazdy z maksymalna prędkością 160 km/h. Model reprezentuje wczesny okres eksploatacji jeszcze z bocznymi oknami w kabinie. Moja lokomotywa to model nr 72986 analogowy który został wprowadzony na rynek w roku 2017-tym. Dzięki standardowi Plux22 jest możliwy podział funkcji oświetlenia według przepisów SNCF.
Na koniec jeszcze zdjęcie lokomotywy w skali 1:1 z późnego okresu eksploatacji.
Najstarszym modelem lokomotywy CC72000 był model firmy Jouef opracowany jeszcze w roku 1969-tym i reprezentował jakość wykonania z tamtych czasów raczej z tej niższej półki.
Nieco później pojawił się model firmy Lima, który reprezentował równie niski poziom wykonania
Pierwszym porządnym modelem lokomotywy tej serii był model firmy TAB Gerard który został opracowany wiele lat temu i przez długi czas nie było lepszego modelu pomimo napędu na jeden wózek, ale za to ze zmiennym przełożeniem przekładni. Niestety były to modele bardzo drogie a obecnie są cennymi obiektami kolekcjonerskimi.
Kolejnym już dobrym opracowaniem w sektorze modeli wielkoseryjnych był opracowany całkowicie na nowo model firmy Jouef produkowany od roku 1991-go. Tym razem reprezentował już jakość wykonania porównywalną z dobrymi firmami modelarskimi, jak Roco. W następnych latach ten projekt nieznacznie poprawiano uzupełniając o lepsze detale do samodzielnego montażu. Modele te są nadal z pewnymi drobnymi zmianami głównie w zakresie elektroniki i silników w ofercie koncernu Hornby i są sprzedawane pod marką Jouef (Hornby Jouef).
Ostatnim opracowaniem z roku 2013-go modeli lokomotyw serii CC72000 jest opracowanie firmy Roco reprezentujące jeszcze lepszy poziom od najnowszych wypustów Jouefa. Modele reprezentują na prawdę najwyższy poziom wykonania na poziomie który można już porównywać z firmami ACME, LS Models czy REE. Roco juz wypuściło na rynek kilka modeli w malowaniach z różnych lat eksploatacji. Modele już posiadają gniazda DCC standardu Plux 22 i oświetlenie LED. Do tego detale z blaszek foto trawionych jak choćby siatka nad wentylatorami i stopnie wokół kabiny. Bardzo dużo detali do samodzielnego montażu. Jedynie brak numeracji detali w instrukcji utrudnia wybór często podobnych części na odpowiednie miejsce montażu. Wersja z dźwiękami jest dodatkowo wyposażona w napędzane małym silnikiem wentylatory agregatu chłodzenia.
Mnie dzięki koledze z tego forum udało się kupić bardzo piękny model lokomotywy CC72017 depot Venissieux czyli pierwszej z całej serii dostosowanej do jazdy z maksymalna prędkością 160 km/h. Model reprezentuje wczesny okres eksploatacji jeszcze z bocznymi oknami w kabinie. Moja lokomotywa to model nr 72986 analogowy który został wprowadzony na rynek w roku 2017-tym. Dzięki standardowi Plux22 jest możliwy podział funkcji oświetlenia według przepisów SNCF.
Na koniec jeszcze zdjęcie lokomotywy w skali 1:1 z późnego okresu eksploatacji.
Ostatnio edytowane:
-
3
-
3
- Pokaż wszystkie