Już można dodawać zdjęcia więc uzupełniam poprzedni wpis.
Lokomotywa CC21001
Lokomotywa CC21002 w roku 1983-cim z pociągiem z Genewy do Paryża. fot JM Frybourg.
Lokomotywa CC21003 na stacji St.Lazare.
Lokomotywa CC21004 z pociągiem TEE Cisalpin, Vallorbe.
Ostatnia i jedyna zachowana Lokomotywa z tej serii czyli dawna CC21001 przebudowana na CC6575.
Teraz trochę o modelach. Pierwsze modele lokomotyw serii CC21000 w produkcji masowej pojawiły się w latach siedemdziesiątych. Najpierw w roku 1973 model firmy Lima CC21001 a w roku 1977-mym Jouef CC21004.
Modele te nawet na początku lat produkcji reprezentowały raczej dolną półkę jakości wykonania i nie do końca zadowalały pasjonatów kolei w miniaturze. Dlatego w latach osiemdziesiątych firma TAB Gerard zaczęła produkować modele tych lokomotyw na bardzo wysokim poziomie wykonania porównywalnym nawet do dzisiejszej jakości detali, jednak zastosowane rozwiązania napędu na jeden wózek o zmiennym przełożeniu raczej można uznać za ślepą uliczkę techniki modelarskiej.
Mimo to modele te są wysoko cenionymi obiektami kolekcjonerskimi.
Na początku lat dziewięćdziesiątych firma Jouef wprowadziła do produkcji modele lokomotyw całkiem nowej generacji na na prawdę bardzo wysokim poziomie produkcji wielkoseryjnej, porównywalnym z najlepszymi wykonaniami innych producentów wielkoseryjnych. W roku 1991 pojawił się model CC21002 a kilka lat później CC21001.
Na nowe modele lokomotyw nr 3 i 4 trzeba było czekać do przejęcia firmy przez koncern Hornby. I ok roku 2010-go pojawiły się w ofercie modele CC21003 w kolorze czerwono srebrnym i CC21004 w kolorze czerwono szarym. Ten ostatni model pokazał Andrzej w linkowanym przezemnie wątku o pociągach TEE (patrz mój poprzedni wpis), więc nie ma potrzeby powtarzać zdjęć tego modelu.
Natomiast firma LS Models w roku 2021 zapowiedziała swoje modele lokomotyw CC21001 i CC21002 ale chyba jeszcze projekt nie został zrealizowany. Przynajmniej nie znalazłem zdjęć modeli tych lokomotyw.