Zasadniczo najważniejsze kwalifikowane pociągi dalekobieżne miały ówcześnie status RAPIDE - to na PKP pociągi expresowe i EXPRESOWE - to na PKP pospieszne. Oczywiście pomijamy TEE, TGV i tym podobne.
Klasyczne malowanie oliwkowe zostało wyparte mniej więcej w połowie lat 70-tych najpierw przez malowanie szaro-zielone a następnie szaro-niebieskie. "Po drodze" były jeszcze równolegle inne równoległe kolory - jak choćby wagony ze stali nierdzewnej Mistral 56, 69 czy DEV Inox. Część z tych wagonów z nierdzewki była niemalowana a część malowana całkowicie lub fragmentarycznie. Kolejne malowanie objęło też wagony typu "Corail", charakteryzujące się nieco nietypowo umieszczonymi drzwiami były brązowo-szare (betonowe) a później miały ponad dziesięć wariantów malowań. Równolegle były jeszcze (do początku lat 70-tych) wagony CIWL, potem wykupione m.in. przez SNCF, czy wprowadzane partiami od 1970 wagony "grand comfort" w barwach zbieżnych z TEE (czerwono-stalowe), w latach 90-tych weszły jeszcze pomarańczowe "Eurofirmy", więc we Francji malowanie wagonów można uznać za mocno różnorodne. To tylko taki ogólnikowy wtręt, szczegóły malowania, nie wspominam o paskach oznaczających klasy czy nie przedstawiam dokładnej chronologi itp. bo temu potrzeba by poświęcić co najmniej kilka stron tekstu a nie jest to zasadniczo temat na który odpowiadam.
Zatem przejdźmy do zestawienia składu. Po pierwsze - jaka lokomotywa ma ciągnąć skład. Proponuję CC 6500, CC 21000 lub BB 9300.
Najbardziej brakuje wagonu bagażowego
https://www.univers-train.com/voitu...-et-2-classe-vert-gris-logo-sncf-encadre.html lub innego typu bagażowego w malowaniu ciemnozielonym no i barowego. Przydałby się "grill express"
https://www.catawiki.com/pl/l/21381703-ls-models-h0-40150-wagon-osobowy-gril-express-sncf No, ale zawsze możesz uzupełnić sobie skład o te wagony, bagażowy nawet jest w linku do kupna.
Druga kwestia jest taka, że składy w pociągach kwalifikowanych w latach 1970-1980 zazwyczaj były dużo dłuższe, podobnie jak kiedyś na PKP. Oczywiście, dostosowując długość składu do makietowych realiów wypadałoby dać mu przynajmniej te 8 wagonów jaklo minimum. Bardzo dużo francuskich pociągów miało składy "mieszane", w których występowały np. także wagony sypialne TEN (TransEuroNuit), czy ex-ciwlowskie już bez logo CIWL. Fajne były tez składy międzynarodowe, w których kursowały wagony szwajcarskie, włoskie, austrackie, niemieckie, holenderskie czy belgijskie.
Twoje "oliwki" zmieniały kolor i zasadniczo skład trzeba by zestawić z oliwkowych i zielono-szarych lub zielono-szarych i niebiesko-szarych, chociaż w okresie "przejściowym" było mieszanie
EXP “Lombardie Express” Paryż-Wenecja
CC 21000 + Dd²s MC 76 (szaro-zielony bagaż SNCF) +ABz UIC-X (ciemny włoski) + Bz UIC-X (ciemny włoski) + B10c 10ux VU (szaro-niebieski SNCF) + WLABu MU (Trans Euro Nuit ciemnoniebieski SNCF) + WLABu MU (Trans Euro Nuit ciemnoniebieski SNCF) +A4c4B5cx UIC (kuszetka ciemnozielona SNCF) +ABz UIC-X (ciemny włoski) + Dd²s MC 76 (bagażSNCF szaro-zielony), okresowo jeszcze jeden bagaż.
W składzie masz trzy kolory - oliwkowe, szaro-zielone i szaro-niebieskie, ale są też wagony TEN (SNCF) i FS (włoskie)
Przykładowy skład Rapide "Cote d`Azur" z Paryża do Nicei po 1980 roku:
lokomotywa BB 22200 + A4c4B5c5x UIC + A4c4B5c5x UIC + B9c9x UIC + B9c9x UIC + B9c9x UIC + B9c9x UIC + B9c9x UIC + A9 UIC + B10 UIC + B10 UIC + B10 UIC. Malowanie wagonów szaro-niebieskie i szaro-zielone, bez bagażu i baru. Czyli np. Twój A4c4B5c5x UIC w malowaniu oliwkowym już tu nie pasuje.
To tak na szybko.