W kwestii modernizacji lokomotyw CC-7100...wczoraj i dzisiaj poświęciłem sporo czasu na poszukiwanie zdjęć i informacji na ten temat.
Co udało mi się ustalić? Oczywiście żadnych granicznych dat nie, ale zdjęcia wskazują, że oryginalny wygląd lokomotywy posiadały (raczej na pewno) do końca lat 50-tych.
Najprawdopodobniej już w latach 60-tych (połowa, końcówka?) na lokomotywach można było zauważyć pierwsze symptomy zmian. Choć na jakiejś francuskiej stronie przeczytałem, że wszelkie modernizacje nastąpiły w latach 70-tych. Myślę, że może w tych latach masowo zaczęły się te zmiany i być może zakończyły się ostatecznie.
Na zdjęciu z roku 1967 już można było zauważyć że lokomotywa ma zakryte/zaślepione światła frontowe (w górnych narożnikach). Natomiast już na zdjęciu z 1971 roku (o ile datowanie jest poprawne) widać całkowity brak tych świateł, brak bocznych fartuchów i rynnę przedłużoną na boki oraz nowe okna !!! A zatem stan praktycznie po całkowitej modernizacji !!!.
Niestety znalazłem tylko 2 zdjęcia z lat 60-tych (mniej niż z 50-tych). Na tej podstawie trudno coś wyrokować co do tego okresu. Lecz na pewno można uznać, że w drugiej połowie lat 60-tych mogła się zacząć już ich wstępna modernizacja (na razie zakrywanie górnych świateł?).
Natomiast lata 70-te (sporo zdjęć) widać już głęboko zaawansowane modernizację na różnych etapach. Nie znalazłem żadnego zdjęcia lokomotywy w stanie fabrycznym. Koniec lat 70-tych to już lokomotywy o wyglądzie docelowym tj. z rynną, bez fartuchów, nowe okna, brak świateł górnych i nowe światła umiejscowione obok głównych reflektorów na czole.
Może któryś z kolegów ma jakieś jeszcze informacje ?
Mnie cały czas interesuje (jako że na taki model się nastawiam) wygląd lokomotywy w stanie fabrycznym jeśli chodzi o kolor poziomego paska wzdłuż boku pudła. Wszystkie kolorowe zdjęcia, aż do 1971 roku pokazują kolor zielony. Ale nie wiem czy to był kolor fabryczny i obowiązujący dla wszystkich egzemplarzy? Kiedy ewentualnie pojawił się kolor jasno niebieski i ciemno niebieski?
Co udało mi się ustalić? Oczywiście żadnych granicznych dat nie, ale zdjęcia wskazują, że oryginalny wygląd lokomotywy posiadały (raczej na pewno) do końca lat 50-tych.
Najprawdopodobniej już w latach 60-tych (połowa, końcówka?) na lokomotywach można było zauważyć pierwsze symptomy zmian. Choć na jakiejś francuskiej stronie przeczytałem, że wszelkie modernizacje nastąpiły w latach 70-tych. Myślę, że może w tych latach masowo zaczęły się te zmiany i być może zakończyły się ostatecznie.
Na zdjęciu z roku 1967 już można było zauważyć że lokomotywa ma zakryte/zaślepione światła frontowe (w górnych narożnikach). Natomiast już na zdjęciu z 1971 roku (o ile datowanie jest poprawne) widać całkowity brak tych świateł, brak bocznych fartuchów i rynnę przedłużoną na boki oraz nowe okna !!! A zatem stan praktycznie po całkowitej modernizacji !!!.
Niestety znalazłem tylko 2 zdjęcia z lat 60-tych (mniej niż z 50-tych). Na tej podstawie trudno coś wyrokować co do tego okresu. Lecz na pewno można uznać, że w drugiej połowie lat 60-tych mogła się zacząć już ich wstępna modernizacja (na razie zakrywanie górnych świateł?).
Natomiast lata 70-te (sporo zdjęć) widać już głęboko zaawansowane modernizację na różnych etapach. Nie znalazłem żadnego zdjęcia lokomotywy w stanie fabrycznym. Koniec lat 70-tych to już lokomotywy o wyglądzie docelowym tj. z rynną, bez fartuchów, nowe okna, brak świateł górnych i nowe światła umiejscowione obok głównych reflektorów na czole.
Może któryś z kolegów ma jakieś jeszcze informacje ?
Mnie cały czas interesuje (jako że na taki model się nastawiam) wygląd lokomotywy w stanie fabrycznym jeśli chodzi o kolor poziomego paska wzdłuż boku pudła. Wszystkie kolorowe zdjęcia, aż do 1971 roku pokazują kolor zielony. Ale nie wiem czy to był kolor fabryczny i obowiązujący dla wszystkich egzemplarzy? Kiedy ewentualnie pojawił się kolor jasno niebieski i ciemno niebieski?