W uzupełnieniu wczorajszego wpisu dodam pierwszy (początkowy) element infrastruktury kolejowej, który musiał powstać w ramach dzieła budowy pierwszej stacji w Warszawie na kolei Warszawsko-Petersburskiej.
Jest nim rysunek koziołka oporowego na peronie stacji pasażerskiej pochodzący z dokumentacji technicznej z epoki.
Mając początek torów musimy wiedzieć dokąd te tory są doprowadzone. Wstawiam fragment mapy kolei imperialnych z 1890 roku, ograniczonej przeze mnie do europejskiej części Rosji. Kolorowymi kreskami w legendzie mapy zaznaczono przebiegi poszczególnych linii kolejowych. Kolor odróżnia stan własnościowy. Niebieskim kolorem zaznaczone są linie należące do zarządcy (właściciela), którego własnością także była kolej Warszawsko-Petersburska. Źródłem jest rosyjski internet w tym portal z mapami.
Jest nim rysunek koziołka oporowego na peronie stacji pasażerskiej pochodzący z dokumentacji technicznej z epoki.
Mając początek torów musimy wiedzieć dokąd te tory są doprowadzone. Wstawiam fragment mapy kolei imperialnych z 1890 roku, ograniczonej przeze mnie do europejskiej części Rosji. Kolorowymi kreskami w legendzie mapy zaznaczono przebiegi poszczególnych linii kolejowych. Kolor odróżnia stan własnościowy. Niebieskim kolorem zaznaczone są linie należące do zarządcy (właściciela), którego własnością także była kolej Warszawsko-Petersburska. Źródłem jest rosyjski internet w tym portal z mapami.