Nieporozumienie wynika stąd, że były dwa prowizoryczne dworce W-wa Śródmieście. Pierwszy, zaraz po wojnie, był w miejscu mniej więcej obecnego Śródmieścia (czyli w miejscu przedwojennego Głównego). Właśnie ten pierwszy dworzec widać na zdjęciu z parowozem (także w powyższym poście kolegi Jarząbka), zrobionym przez Edwarda Dziewońskiego z kamienicy w Al. Jerozolimskich na wprost obecnego Pałacu Kultury i Nauki (w 1949 roku jeszcze go nie było) - do obejrzenia tu: http://www.1944.pl/fototeka/kolekcja/edward-dziewonski,103.html#5352. Zwracam uwagę na sąsiednie zdjęcie, zrobione z tego samego okna wzdłuż Al. Jerozolimskich w kierunku Wisły. Drugi, późniejszy prowizoryczny Dworzec Śródmieście, później służący jako Dworzec Centralny, był między Emilli Platter a Marchlewskiego (dzisiaj Jana Pawła II) i był odsunięty od Al. Jerozolimskich. Widać go doskonale na pierwszym zdjęciu wrzuconym przez kolegę map69.
Mim zdaniem nie jest uwięziony i tor pod górkę cały czas jest, choc na fotce nie bardzo widoczny. Nie wyobrażam sobie pozostawienia tam parowozu, a innego dojazdu chyba nie było.
Kolejne zdjęcie sugeruje że parowóz i platforma są "uwięzione", na poziomie Chmielnej, bo nie ma już torów "pod górkę".