• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Anglii

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#82
Kursujący w sezonie w Leeds pociąg muzealny na pozostałym krótkim odcinku Middleton Railway, która jest rzekomo “the world's oldest continuously working public railway”.
SUNP0175.JPG
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#84
Tak, na John Charles Approach. Na kolejnych fotkach: pociąg wracając z Middleton Park właśnie przejechał pod M621 i wjeżdża już prawie na teren skansenu, manewry na terenie skansenu oaz wyjazd z kolejnym kursem do Middleton Park.

SUNP0177.JPG
SUNP0178.JPG
SUNP0179.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#88
Tak, ale tam gdzie jeździ „normalna” kolej, to takich krzajów na ogół nie ma, ale co gorsza - nawet do niej bliżej nie podejdziesz, bo w całym kraju czynne linii otoczono płotem i drutami. Przeważnie jest to taki paskudny metalowy płot, którego sztachety są zakończone trzeba jakby szpicami. Wydaje mi się też, że większość chyba wiaduktów nad czynnymi liniami posiada tak wysokie balustrady, że konieczna jest drabina, aby zobaczyć, co jedzie na dole. Być może jest to związane z zapobieganiem aktom wandalizmu (bo chyba nie samobójstw). Jak przypadkowo wyczytałem właśnie wczoraj, w 1992 roku zrzucono gdzieś z wiaduktu w moim regionie bryłę betonu przed pociąg prowadzony spalinówką serii 47 przy prędkości 66 mil na godz. Bryła ta miała sterczące pręty metalowe, które przebiły przednią szybę i nieomal zabiły maszynistę. Cóż, idiotów których powinno się natychmiast powiesić, jest na tym świecie wszędzie pełno.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#89
Medyczny garnizon Keogh w Ash Valley, hrabstwo Hampshire. Ponieważ muzeum medyczne znajduje się na terenie garnizonu- raczej nie można robić fotek ale tego wagonu mogłem.
Żeby zwiedzić to muzeum jest potrzebne pozwolenie, paszport lub dowód osobisty + trzeba wypełnić papiery. Po tym strażnik da indyfikator z numerem, który trzeba sobie przyczepić w widocznym miejscu.
Wagon medyczny należący do Ministerstwa Obrony (MOD ), seria: 002-3. Był używany przez brytyjskie wojsko w latach 1970- 1980 na terenie Niemiec. Posiadał 33 miejsca:

20141010_140803.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#91
Ciekawe, po co go ściągnęli na Wyspę? Sam wagon specjalnie ciekawy nie jest, bardziej fakt, że znalazł sie tam.
No może od początku. Wagon ten został zaprojektowany i wybudowany w warsztatach DB przy Neuabing, Monachium (Niemcy) w 1957 roku na potrzeby brytyjskich wojsk medycznych stacjonujących w zachodnich Niemczech. Długość: 19.5m, waga: 32 tony. Ten tu był używany do grudnia 1978 roku. Następnie powstał pomysł zaprezentowania go w muzeum na terenie Wielkiej Brytanii- tyle, ze nie wiadomo było gdzie można go ustawić. Póki co niszczał do 1989 roku. Dopiero 28 sierpnia 1992 roku przetranspaortowano ten wagon do portu brytyjskiej marynarki wojennej w Marchwood. Tam nastapiła konserwacja i renowacja wagonu (również nie było decyzji gdzie go postawić). :po 13 m-cach postanowiono go przetransportować do garnizonu medycznego w Keogh, Ash Valley, Hempshire. Nastapiło to w 23 września 1993 roku , gdzie niszczeje do dziś. Nie można go zwiedzić w środku, pomimo, że są schodki. Jest bardzo zniszczony z zewnątrz, rozsypuje się, podobnie jak reszta eksponatów za nim ale o tym w innym wątku będzie. Co ciekawe jest to duży ośrodek szkoleniowy wojskowej medycyny. Jednakże panuje tam niesamowita cisza i nie ma nikogo. Tylko wrony słychać...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.671 520 30
#92
To jest standardowy tzw. "Umbauwagen", przebudowany z przedwojennego wagonu osobowego, jakich powstało na DB bardzo wiele w latach 1950-tych. Nie powiem z pamięci, jakie konkretnie typy starych wagonów były tak przebudowywane, ale była to powszechna praktyka w obu ówczesnych państwach niemieckich (w NRD nazywano je "Rekowagen"). Zachowany w Anglii jest najprawdopodobniej wagonem typu 4yg (były też tak przebudowane wagony 3-osiowe, 3yg). Można o nich poczytać np. tu:
http://de.wikipedia.org/wiki/Umbau-Wagen_(DB)#
We wspomnianych przez kolegę Railways warsztatach Neuabing dokonano najprawdopodobniej jedynie dostosowania wagonu do celów sanitarnych.

PS. Przy wklejaniu linku do forum, nie wiem dlaczego, ignorowany jest krzyżyk na końcu, co powoduje, że link nie działa prawidłowo. trzeba skopiować cały adres, razem z krzyżykiem i całość wkleić w okno przeglądarki.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#96
Przykro mi Andrzeju ale nie masz racji. Wagon został zbudowany od podstaw, a zamówienie złożyło wojsko brytyjskie w tamtym czasie. A zapomniałem dodać, że było ich dokładnie 13.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.671 520 30
#97
A na jakiej podstawie Kolega Railways tak twierdzi? Ja jestem na 100% pewien, że jest to przebudowa przedwojennego pojazdu, świadcza o tym choćby wózki. Pudło jest rzeczywiście nowe, tak było z wszystkimi "Umbauwagen", ale jest zabudowane na starym podwoziu (ostoja, wózki itp.). Proszę porównać ze zdjęciem z wikipedii, jest to moim zdaniem taki sam wagon, tyle, że adaptowany dla celów sanitarnych. Możliwe, że w ramach przebudowy tych wagonów (a było ich parę tysięcy) jakąś partię od razu wykonano w tej wersji, ale z pewnością nie jest to wagon zbudowany "od podstaw".

http://de.wikipedia.org/wiki/Umbau-Wagen_(DB)#mediaviewer/File:Umbauwagenderlelb4yg.JPG
 

Podobne wątki