• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Anglii

OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Dobry;). Dziś będzie relacja z muzeum w Didcot Railway Centre, Oxfordshire. Mam Tych fotek około 171 plus kilka filmów- skróce to do 75 fotek.
Stacja. Ponieważ z winda był problem to mialem obstawe z BTP (British Transport Police). Są bardzo mili i nie robią min i problemów jak to sie ma w kraju. Znieśli mi wózek z moja córką, Jeszcze zostawili nr telefotu jak bym miał problemy z powrotem.

Stacja:

20150509_110426.jpg

BTP wskazali mi drogę:

20150509_111208.jpg


20150509_111233.jpg

Płacę 9GBP i ... tu mapka:

20150509_111639.jpg
Podjeżdza spalinówka:

20150509_111909.jpg


20150509_111940.jpg

W środku wagonu:

20150509_112248.jpg

Mijamy takie wagoniki:


20150509_112318.jpg

Odjazd i zaczynamy:

20150509_112943.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Muzeum można zwiedzić na dwa sposoby: pieszo albo dojeżdżać sobie kolejkami. Co ciekawe wszystkie lokomotywy zarówno spalinowe jak i parowe są na chodzie i uczestniczą różnych pokazach. Jak byłem wczoraj w koło muzeum jeździło ich 8. Tutaj nazwa stacji od której zaczeliśmy zwiedzanie:

20150509_113012.jpg

W oczekiwaniu na drugą kolejkę, porobiłem kilka fotek:

20150509_113200.jpg


20150509_113219.jpg


20150509_113243.jpg


20150509_113312.jpg


20150509_113347.jpg

Widok peronu:

20150509_113354.jpg

Przyjazd kolejnej kolejki:

20150509_113531.jpg

Widok z wagonu motorowego GWR:

20150509_113423.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Na terenie muzeum obowiązuje zakaz wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych. Jest to dla bezpieczeństwa, ponieważ lokomotywy są w ruchu, poza tym po jednej i drugiej stronie są aktywne linie kolejowe. Po lewej Jest stacja kolejowa Didcot połączona tunelem z muzeum, po prawej towarowa linia kolejowa oraz linia muzeum, w której mieszcząsię cztery przystanki osobowe. W cenie biletu można jeździć do woli. Dzieci do lat 6 wchodzą za darmo, jednakże są takie miejsca gdzie dzieci poniżej 5 roku muszą być w wózkach.
Kasa biletowa:

20150509_114211.jpg

Tutaj taki widoczek:

20150509_114252.jpg


20150509_114437.jpg

Tu wagon osobowy 2202 "Hawksworth Brake Third" zbudowany w 1950 roku przez firmę Metropolitan Cammel:

20150509_114255.jpg


20150509_114259.jpg


20150509_114552.jpg


20150509_114650.jpg


20150509_114631.jpg

Następny to 7313 "Collett Composite" wagon klasy pierwszej:

20150509_114309.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Zapomniałem opisać wagon motorowy GWR. Posiada on numer 22 i jest napędzany dwoma silnikami spalinowymi firmy AEC. Wagonów motorowych w Anglii wyprodukowano 38 sztuk pomiędzy 1933, a 1943 rokiem. Ten powyżej został wyprodukowany w 1940 roku i posiada 38 miejsc siedzących. Wagony te cieszyły sie ogromną popularnością wśród pasażerów w transporcie kolei lokalnej. Obecnie na chodzie jest ich trzy. Jeden stoi w Swindon- muzeum kolei parowej; jeden tu w Didcot (ten powyżej) oraz jeden w Yorku- narodowe muzeum kolejowe. Tu kilka takich fotek:
Pięcio tonowy dźwig manewrowy 18820 zbudowany w 1954 roku przez firmę Thomas Smith Sons Ltd. z Leeds:

20150509_115849.jpg


20150509_114909.jpg


20150509_114924.jpg


20150509_114831.jpg


20150509_114819.jpg

A tu takie wagony osobowe, które są w trakcie remontu:

20150509_115124.jpg


20150509_115206.jpg

Peron:

20150509_115237.jpg

Kilka wagonów towarowych, które czekają na remont:

20150509_115253.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Dobry;). Dziś dalsza relacja z Didcot. Poniżej kilka fotek:
Pompa uzupełniania wody do parowozów:

20150509_115524.jpg

Tak dawniej wyglądały rampy kolejowe w Anglii. Po przejeżdzie pociągu dróżnik otwierał je ręcznie w formie furtki blokując tym samym tor umorzliwiając przejście. Problem w tym, że gdy dróżnik otwierał przejscie nikogo nie było w nastawni. Tak więc często zdażały się wypadki:

20150509_115606.jpg

Nastawnia:

20150509_115614.jpg

Lokomotywa spalinowa 08 604:

20150509_120030.jpg

Bokiem:

20150509_120050.jpg

Przodem:

20150509_120108.jpg

0-6-0DM DL 26 "The Rat". Lokomotywa spalinowa wykorzystywana do celów manewrowych. rok produkcji 1957, Leeds:

20150509_120124.jpg

Ręczna wajcha zmiany zwrotnic. Wyglądało to tak, że pomocnik w lokomotywie wyskakiwał z pojazdu, zmieniał wajchę i spowrotem wskakiwał do lokomotywy:

20150509_120145.jpg

Odrestaurowane wagony towarowe:

20150509_120131.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Do 20 ton wagon hamulcowy "Teod" GW 950592:

20150509_120131.jpg

Wagon 117993 do transportu matriałów mniejszych. Wagon został całkowicie odrestaurowany i oddany do użytku w 2011 roku.:

20150509_120203.jpg

wagon towarowy 101720:

20150509_120214.jpg

I parę następnych:

20150509_120227.jpg


20150509_120239.jpg


20150509_120249.jpg

Na końcu taki wagon 39:

20150509_120301.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Wszystkie wagoniki towarowe:

20150509_120319.jpg

Wagon motorowy W 231, kursujący wewnatrz muzeum:

20150509_112824.jpg

Przedział operatora:

20150509_112840.jpg

Obiekt załadunku węgla:

20150509_120438.jpg

W 231 złapany w ruchu:

20150509_120409.jpg

Prototyp lokomotywy gazowej 1800 "A1A- A1A Gas Turbine Locomotive". Został zamówiony w 1946 roku przez towarzystwo kolejowe Great Western Railway w Szwajcarii ale dostarczono go dopiero w 1949 roku. Do końca 1960 roku ciągnął sklady pasażerskie przez Londyn Paddington. Obecnie stoi w muzeum i nie nadaje się do jazdy, ponieważ w 1975 roku usunięto z niego turbinę gazową. Powrócił do Anglii w 1990 roku gdzie zabezpieczono go do konserwacji:

20150509_123417.jpg


20150509_123401.jpg


20150509_120714.jpg


20150509_120511.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Tyłem:

20150509_123204.jpg

Logo na lokomotywie:

20150509_123304.jpg

Parowóz 3650 - 0-6-0PT w trakcie manewru:

20150509_120535.jpg


20150509_120528.jpg

Tutaj już w trakcie dojazdu do stacji w muzeum:

20150509_123340.jpg

Na peronie:

20150509_124700.jpg

Tutaj kilka parowozów:

20150509_120559.jpg


20150509_121749.jpg


20150509_121934.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Hand Crane & Match Truck 205: żuraw do 12 ton, wyprodukowany w Swindon. Wszedł do służby w 1884 roku:


20150509_120803.jpg

Taki parowóz i w środku:

20150509_122000.jpg


20150509_122251.jpg

Parowóz 1340 "Trojan" z 1897 roku, wyprodukowany w Bristolu:

20150509_122328.jpg

Nazwa:

20150509_122357.jpg

W środku:

20150509_122348.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Dziękuję Wam serdecznie za pozytywne oceny:).

Parowóz 6998 4-6-0- "Burton Agnes Hall". :

20150509_122911.jpg


20150509_123010.jpg

5051 4-6-0- "Drysllewyn Castle":

20150509_122935.jpg

Mają jeszcze "King Edward II", jednakże ze względu prowadzonych prac naprawczych nie można było pdejśc a tym bardziej z wóżkiem i dzieckiem. No może innym razem.
Pompa wodna:

20150509_115958.jpg

Pojazd do nastawiania wagonów:

20150509_115101.jpg

I taki widok:*
+
20150509_115312.jpg

Żuraw kolejowy ściągnięty z Swindon (Muzeum Kolei Parowej):

20150509_122850.jpg

Dawna stacja kolejowa w Didcot:

20150509_125433.jpg

A tu takie coś na koniec "Przyszłość z przeszłością":

20150509_125801.jpg

Poza tym mają tam jeszcze muzeum pamiątek i wagony edukacyjne dla dzieci, które niestety były zamknięte z powodu zmiany wnętrza. Szkoda wsumie. Wszystkich parowozów w muzeum mają 28, wszystkie na chodzie. Spalinówek 3 i jedną na gas obecnie nie na chodzie, 3 dźwigi, dwa wagony motorowe, jeden wagon o napędzie parowym. Wagonów osobowych podjegających pod Didcot jest 41, z czego 22 w samym Didcot. 36 wagonów towarowych o różnym przeznaczeniu, 4 wagony hamulcowe- obecnie jeden na chodzie odrestaurowany (był już przeze mnie pokazany) oraz 9 wagonów pomocniczych będących w Swindon Muzeum- siągają je na większe imprezy- jak np. ta, która odbędzie się 9 czerwca 2015 roku- Dzień Transportu.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Dobry;). Dziś będzie kilka Class 66 "English Welsh & Scottish Railway":

20150509_140901.jpg

Tu taki widoczek:

20150509_141048.jpg

I na koniec taki:

20150509_140536.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
O widzę, że moje fotki podobają się:D. Dziś przejazd sprzętu do napraw uszkodzeń elektrycznych na torach:

20150509_110720.jpg

Z racji specyfiki mojej pracy pokażę Wam następnym razem najbardziej feralną stację w południowo-wschodniej Anglii. Jest tam najwięcej wypadków z udziałem pasażerów.
Chciałbym Wam też pokazać Longmoor, pozostałości po batalionie kolejowym ale wojsko nie chce mnie tam wpuścić. Póki co ciężko idzie. Mają tam obecnie takie miasteczko jak w Polsce popadające w ruinę Kłomino. Zbudowali sobie miasteczko na potrzebę szkolenia żołnierzy w warunkach urbanistycznych.
[DOUBLEPOST=1431888182,1431887340][/DOUBLEPOST]Class 66133 przed ulewą:

20150509_110539.jpg
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Przejazd przez stację Basingstoke składu "Network Rail" prowadzonego przez lokomotywę spalinową Class 73128:

20150515_125739.jpg

Widok bliższy:

20150515_125741.jpg

Pierwszy wagon za Class 73 pełni rolę wagonu pomocniczego:

20150515_125745.jpg

Za wagonem pomocniczym widać następne wagony. Drugi pełni funkcję nadzoru łączności pomiędzy liniami kolejowymi a stacjami. Trzeci nadzoruje monitoring:

20150515_125750.jpg

Czwarty wagon pełni funkcję generatora prądu, który dostarcza zasilanie pozostałym wagonom:

20150515_125751.jpg

Końcowa lokomotywa spalinowa to Class 73136 GB Railfrieght:

20150515_125753.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.665 519 30
lokomotywę spalinową Class 73128
lokomotywa spalinowa to Class 73136
Wszystko się zgadza, tylko to są lokomotywy hybrydowe, spalinowo-elektryczne. Mogą pracować zarówno z silnikem Diesla (choć mają wtedy znacznie mniejszą moc), jak i być zasilane energią elektryczną z zewnątrz. Brak pantografu jeszcze nie świadczy o tym, że nie są elektryczne. Te maszyny są zasilane napięciem stałym 750 V z trzeciej szyny, którą wyraźnie widać w torze. A jak przyjrzeć się lepiej, to można dostrzec odbieraki prądu ślizgające sie po górnej powierzchni tej szyny. Poza tym Class (czyli seria) to 73. Numery 128 i 136 to numery ewidencyjne, więc albo mówimy o lokomotywie Class 73 (o numerze np. 128), albo o konkretnej lokomotywie 73128. To tak, jakby powiedzieć o parowozie serii Pm36-2 - jest albo lokomotywa serii Pm36, albo lokomotywa Pm36-2.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Wszystko się zgadza, tylko to są lokomotywy hybrydowe, spalinowo-elektryczne. Mogą pracować zarówno z silnikem Diesla (choć mają wtedy znacznie mniejszą moc), jak i być zasilane energią elektryczną z zewnątrz. Brak pantografu jeszcze nie świadczy o tym, że nie są elektryczne. Te maszyny są zasilane napięciem stałym 750 V z trzeciej szyny, którą wyraźnie widać w torze. A jak przyjrzeć się lepiej, to można dostrzec odbieraki prądu ślizgające sie po górnej powierzchni tej szyny. Poza tym Class (czyli seria) to 73. Numery 128 i 136 to numery ewidencyjne, więc albo mówimy o lokomotywie Class 73 (o numerze np. 128), albo o konkretnej lokomotywie 73128. To tak, jakby powiedzieć o parowozie serii Pm36-2 - jest albo lokomotywa serii Pm36, albo lokomotywa Pm36-2.
Ciekawe informacje pan tu zamieścił. Racja ściąga prąd z trzeciej szyny. W regionie, którym mieszkam prąd idzie za pośrędnictwem trzeciej szyny, chociaż w Reading gdzie rozbudowuje się terminal kolejowy, w przyszłości są plany pociągnięcia nitki do portu lotniczego London Stansted, więc zasilanie będzie szło górą (dla ciekawostki napiszę, że z Reading można bezpośrednio dojechać kolejką do portu lotniczego London Gatwick składem spalinowym bez potrzeby ciągnięcia prądu z trzeciej szyny) . Już stawiają instalację. Tyle, że trochę to potrwa bo mają przejściowe kłopoty finansowe. Zaplanowali wszystko na raz a nie etapami jak ma to miejsce w innych regionach Anglii i teraz jest problem. Przykładem partactwa angielskiego jest złe rozwiazanie dojazdu do stacji kolejowej w Wokingham.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 16 0
Dziś angielski odpowiednik polskiego kibla;). Zdarza się, że mam przyjemność jeżdżenia nim w piątki na trasie Reading-Basingstoke (w Basingstoke jakiś czas temu był doświadczalny poligon nuklearny to też dawne budownictwo mieszkalne wykonane jest z drewna): Tu angielski kibel na peronie początkowo/końcowym w Reading:

20150731_172839.jpg

Przedział kibla:

20150515_100112.jpg

W godzinach szczytu czyli o 12 w południe i po 17ej panuje w nim niesamowity fetor oraz brud. Pomimo otwartych okien cuchnie niesamowicie:

20150515_100117.jpg

Toaleta w tym skladzie jest tylko jedna i zostawię ją bez komentarza. Podczas jazdy składu hałas jest niesamowity, a już przy otwartych lufcikach wsumie bo oknami tego nie można nazwać to jest niezły "hard core". Tutaj przyciski otwarcia i zamknięcia drzwi. Angielskie lenie są narodem nadzwyczaj głupim więc nie potrafia rozczytać co znaczy "close" i "open", więc trzeba było im to rozrysować na przyciskach;):

20150515_100130.jpg
 

Podobne wątki