• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej w Anglii

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.945 121 22
#26
No i po co to samo dawać w dwóch miejscach? Lepiej wkleić raz, ale w najbardziej odpowiednim. Inaczej śmietnik się robi.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#27
Angielska kolej zimą jest bardzo specyficzna, przynajmniej w okolicach w których ja mieszkam. Lekko popruszy śnieżek i albo wszystkie składy są odwołane albo jeżdżą z częstotliwością co dwie, trzy godziny np. do 16ej a poźniej stop:)
kolej zimą w Anglii.jpg
ostatni pociąg w tym tygodniu.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#28
Widze, że kolega Railways mieszka gdzieś na południe od Londynu. Zawsze mnie ciekawiło, jak oni sobie w razie śniegu radzą z tą trzecią szyną, w dodatku odkrytą.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#29
Widze, że kolega Railways mieszka gdzieś na południe od Londynu. Zawsze mnie ciekawiło, jak oni sobie w razie śniegu radzą z tą trzecią szyną, w dodatku odkrytą.
Jak zapewne wiesz, trzecia szyna w tym przypadku to prąd do skladów southwest train, które obsługują linie Reading- London Waterloo (spalinowe to juz inny przewoźnik i tego toru nie potrzebują). Tutaj to wygląda tak,że sieć jest wylączana i sciagają specjalny sprzęt do oczyszczania. Zapytam jutro jak ktoś tam będzie wogóle siedział o której by był to może uda się strzelić fotkę, no chyba,że śnieg nagle stopnieje;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#30
Wiem (750 V DC), dlatego mnie to zawsze interesowało: zwarcia i inne takie sprawy, prąd nie lubi wilgoci... A ten system zasilania to nie tylko linia Reading - Londyn, przez wiele lat po otwarciu tunelu pociągi Eurostar też jechały po torach z takim zasilaniem. Dopiero po zakończeniu budowy linii dużej prędkości do Londynu Eurostary już na całej trasie korzystają z zasilania z górnej sieci trakcyjnej 25 kV, 50 Hz.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#31
Wiem (750 V DC), dlatego mnie to zawsze interesowało: zwarcia i inne takie sprawy, prąd nie lubi wilgoci... A ten system zasilania to nie tylko linia Reading - Londyn, przez wiele lat po otwarciu tunelu pociągi Eurostar też jechały po torach z takim zasilaniem. Dopiero po zakończeniu budowy linii dużej prędkości do Londynu Eurostary już na całej trasie korzystają z zasilania z górnej sieci trakcyjnej 25 kV, 50 Hz.
prawda tzw HS1- High Speed 1
 

tomaszek81

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
Siema Daniel.
Jak bylem na United kupic bilety widzialem class 66 freightliner z kontenerami jak przyjechal do skladu za stadionem. Nie wiedzialem ze ona taka dluga jest. Naprawde piekna maszyna.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#35
Dzisiaj będąc z wizytą na stacji spotkało mnie niesamowite szczęście. Oto ku moim oczom ukazał się przepiękny "EDDIE KING" Amey Tamper DR73905 w trakcie robót kolesi z Network Rail:

Amey Tamper DR73905.jpg

DR73905.jpg
[DOUBLEPOST=1363901153,1363899395][/DOUBLEPOST]A tu jeszcze EMU (ETZ) 5738 co ciekawe w środku brak jest WC:
5738.jpg


W regionie, w którym obecnie mieszkam jest zakaz zamieszkiwania przy peronach, nie ma tak jak to dzieje się w Polsce. Jest to podyktowane głównie bezpieczeństwem. Ponieważ stacja kolejowa się rozrasta i wiadomo przybędzie nowych pracowników postanowiono wybudować w pobliżu stacji kolejowej nowe osiedle mieszkaniowe. Wygląda to mniej wiecej obecnie tak:

budowa.jpg

budowa 1.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#36
Czesc, widze ze lazisz tez po muzeach:) Jest tam ponoc nie wiem w ktorym prototyp naszej EU06, jesli dobrze pamietam Class 82/83. Czy widziales ta lokomotywe, pytam sie bo widzialem na jakiejs wystawie model Class83 i az mnie korcilo zeby kupic chciaz model byl zdezelowany. Mamy na tym forum pelno takich ktorzy chca EU06/07 w swojej kolekcji z reszta ja tez. Wiem tez ze sa male roznice pomiedzy HO i OO, czy masz jakies namiary jesli chodzi o roznice? Moze Pan Andrzej by sie wypowiedzial troche w tej sprawie, wiem ze inni modelarze tez by sie podjeli takiej konwersji.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.945 121 22
#37
Nierealne.
Po pierwsze maszyna Class 83 nie jest prototypem naszej EU06, a co najwyżej przy projektowaniu EU06 wzorowano się na Class 83.
Po drugie, różnic jest ogrom. Tak wiele i tak dużych, że przerabianie modelu Class 83 nie ma sensu zupełnie.

Kilka lat temu szukałem fotek Class 83, właśnie w celach porównawczych. Poniżej wstawiam te fotki.
Przepraszam, ale nie zapisywałem wtedy skąd je pobierałem i kto jest ich autorem.

19970503_03.jpg 19970503_05.jpg 20000729_02.jpg 20000729_03.jpg 20000730_10.jpg 20000806_01.jpg 20000806_02.jpg 20000806_04.jpg 20011103_04.jpg e3035_01.jpg e3035_an_1.jpg

Zdjęć maszyn EU06 wstawiać nie będę, bo poprzez wyszukiwarkę grafiki Googla znaleźć ich można pełno. Ale warto przeprowadzić sobie porównanie, by zobaczyć że prócz ogólnie bryły budy niewiele jest podobieństw.

Swego czasu jedną maszynę EP07 (EP07-1051, ex EU07-054) przemalowano, upodobniając właśnie do maszyn Class 83.

2010-05-01045Wolsztyn.jpg
fotka ze strony http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=7184&sessionid=9a0d2b22330956079c51690edf21b6d7
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.447 111 11
#38
No wlasnie o profil sciany czolowej chodzi bo jak widac bardzo podobne a to jest wlasnie trudne do uzyskania w modelu recznie robionym. Juz kilka modeli "skladalem" do kupy to nie jest mi obce. A czy sa roznice w rozstawie osi w wozkach?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.945 121 22
#39
Ale właśnie w zasadzie tylko ta ściana czołowa jest podobna. Reszta to niemal same różnice! Wszystkie okna są inne i inaczej rozmieszczone, inne drzwi do kabin, zupełnie inna zabudowa dachu. W podwozie już nawet nie wnikałem.
 
OP
OP
Railways

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#40
Czesc, widze ze lazisz tez po muzeach:) Jest tam ponoc nie wiem w ktorym prototyp naszej EU06, jesli dobrze pamietam Class 82/83. Czy widziales ta lokomotywe, pytam sie bo widzialem na jakiejs wystawie model Class83 i az mnie korcilo zeby kupic chciaz model byl zdezelowany. Mamy na tym forum pelno takich ktorzy chca EU06/07 w swojej kolekcji z reszta ja tez. Wiem tez ze sa male roznice pomiedzy HO i OO, czy masz jakies namiary jesli chodzi o roznice? Moze Pan Andrzej by sie wypowiedzial troche w tej sprawie, wiem ze inni modelarze tez by sie podjeli takiej konwersji.
Napisałem Ci juz co i jak ale jak mimo to chcesz nabyc sobie ten model to musialbys popatrzec w tych stronach:
ehattons.com; gaugemaster.com; hornby.co.uk; ontrack.co.uk; kernovmodelcentre.co.uk, moze ebay
 

Podobne wątki