• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Nie pierwszy przypadek. Sporo lat temu SM42 uciekła z Warszawy Wsch Rozrządowej, przez Antoninów i Gocławek. Została złapana w okolicach Celestynowa przez SM42, która pracowała na manewrach w Otwocku.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.445 58 3
http://www.28pp.fora.pl/28-pulk-str...14/katastrofa-kolejowa-w-lodzi-1929,2752.html
Cytat ze strony : "14 sierpnia 1929 o godz. 6.40 w katastrofie kolejowej na linii Łódź Kaliska-Łódź Fabryczna zginęło siedmiu żołnierzy 28 Pułku Strzelców Kaniowskich: Zygmunt Wiśniewski, Albin Urbaniak, Jakub Doński, Jakub Giersz, Bazyli Łapkiewicz, Jefim Korniuk i Józef Dolny, a kolejnych 23 zostało ciężko rannych (plut. Władysław Ozdoba i szeregowcy: Józef Strach, Stanisław Kowalski, Jakub Hamerfeld, Stanisław Słomkiewicz, Józef Bednarek, Ilko Petryk, Lucjan Hołówko, Lucjan Kędzierski, Leonard Tomczak, Marian Psiuch, Leon Szpinder, Władysław Czerwiński, Władysław Kiełba, Ilko Szewek, Paweł Wojtowicz, Włodzimierz Kieba, Antoni Szulc, Michał Jarzyński, Dymitr Kocur, Bolesław Stankiewicz, Władysław Gzimiński, Zygmunt Bąk). Ponadto żywcem spłonęło dwóch kolejarzy: nadkonduktor Ignacy Grzebielak i Antoni Gorzeń. Kolejnych siedmiu zostało rannych, w tym dwóch bardzo ciężko. W wyniku złego nastawienia zwrotnicy pociąg mieszany 3371, którym jechali żołnierze, najechał na odchodzący pociąg towarowy nr 33 376" Kurier Poznański Nr 376 z 16 sierpnia 1929 r, Kurier Poznański Nr 374 z 14 sierpnia 1929 r.

i drugi cytat; "Do katastrofy doszło na stacji Łódź Karolew,na skutek pomyłki zwrotniczego.Pociąg towarowy 3371 z Barycza do Sierzdza,zapewne żołnierze naszego łódzkiego 28 pp,wracali z ćwiczeń spod Końskich,starł się na rozjeździe z pociągiem towarowym 3376 prowadzonym parowozem serii TP2.Katastrofę powiększył pożar wagonów powstały z rozerwanego popielnika maszyny TP2,co za tym idzie śmierć tylu żołnierzy i konduktorów.

Wśród ofiar znajdował się także pomocnik maszynisty z pociągu 3371,prowadzonego parowozem serii TR20 z parowozowni Łódź Kaliska.Maszynista zdążył wyskoczyć w biegu,pomocnik pozostał na parowozie próbując zakręcic hamulec ręczny na tendrze.Pełniąc służbę do końca zginął przyciśnięty tendrem do kotła.Kolej II RP-duma z noszenia orzełka w koronie na rogatywkach podobnie jak w Wojsku Polskim.

W książce SZLAKIEM ŁÓDZKIEJ KOLEI znajduje się zdjęcie z akcji usuwania skutków katastrofy.Na pierwszym planie widać z wykolejonym tendrem parowóz TR20 od pociągu 3371,na drugim planie za tendrem TR20 widać parowóz TP2 od pociągu 3376,i spiętrzone wagony pociągu

Dokumenty_243682_Fotopolska-Eu.jpg
Dokumenty_243740_Fotopolska-Eu.jpg
Dokumenty_243742_Fotopolska-Eu.jpg
Dokumenty_243743_Fotopolska-Eu.jpg
Katastrofa Łudż Karoew 1929.jpg


Czy to nie są dwa parowozy Tr20?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki