• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.608 26 0
Podejrzewam, że raczej cały skład pójdzie do kasacji. Myślę, że ostoje wszystkich 3 członów nieźle oberwały biorąc pod uwagę: wagę i wymiary "przeszkody", z jaką się ten skład zderzył i siłę uderzenia jaka powstała podczas tego wypadku.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Przecież jednostka po spotkaniu z EU07+SM42 prowadzącymi skład towarowy do dzisiaj stoi w Lesznie. Tylko człon, który oberwał został skasowany. A cysterna jest raczej lżejsza i mniej wytrzymała, niż cały skład towarowy wjeżdżający w jednostkę?
No nie wiem, to jest gdybanie w tej chwili, zobaczymy z czasem co się stanie z tym EZT.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Podejrzewam, że raczej cały skład pójdzie do kasacji. Myślę, że ostoje wszystkich 3 członów nieźle oberwały biorąc pod uwagę: wagę i wymiary "przeszkody", z jaką się ten skład zderzył i siłę uderzenia jaka powstała podczas tego wypadku.
Gerson, myślę, że zarówno wagon rozrządczy (ten ciągnięty), jak i wagon silnikowy wyszły z tego dzwona bez szwanku, co zresztą widać.
Nie uległy ani wykolejeniu, a co za tym idzie i tym bardziej spiętrzeniu.
Na dobrą sprawę to i człon uszkodzony dało by się naprawić, wstawiając m.in. kabinę, ale ze względu na zakres prac i ich koszt, łatwiej o podmianę całego wagonu,
najszybsza i najprostsza metoda stosowana od lat, gdy jednostki były nawet o wiele lat młodsze. Dlatego, zapewne pójdzie do kasacji.
Kwestia podmiany uszkodzonego wagonu rozrządczego (tego "pchanego"), odpowiedniego jego pomalowania i spokojnie jednostka wróci do ruchu.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
A propos dwóch członów po najechaniu przez towara w Ostrowie. Na miejscu wyglądało to tak:

http://rail.phototrans.eu/14,67214,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1125.html
http://rail.phototrans.eu/14,67230,0,PaFaWag_5Bk_6Bk_EN57_1125.html

A w Lesznie zostały dwa pozostałe człony:

02.06.2013, Leszno, EN57-1125, a raczej dwa jego człony - ra i s - oczekują na lepsze czasy koło hali Przewozów Regionalnych w Lesznie. Brakujący człon rb został zmiażdżony 27 maja 2012 roku na stacji w Ostrowie Wielkopolskim po najechaniu na niego składu próżnych węglarek prowadzonych EU07E-166 oraz SM42-2543.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
W codziennym zabieganiu pewnie mało kto pamięta.

Dzisiaj mijają 4 lata od katastrofy pod Szczekocinami. Zginęło wówczas 16 osób i 57 zostało rannych :(

Poniżej zdjęcie lokomotywy, która uczestniczyła w wypadku, a której na żelaznych szlakach już nie ujrzymy.
ET22-1105.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 79 12
Kurde, ten czas gna... Cóż Panie i Panowie (chyba na forum są jakieś białogłowy), takie sytuacje powinny Nam dawać do myślenia na co dzień...
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Nikt nie został ranny.
A znane są niestety przypadki, że nawet maszyniści giną i to przez głupotę kierowców. Jakiś czas temu było zderzenie (bodajże) SA101 z jakimś pojazdem drogowym i niestety maszynista zginął, o wypadku czeskiego Pendolino z polską ciężarówką nie wspominając.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki