• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.017 63 25
Jak by kogoś interesowało takie "skromne" wydarzenie.

"Godz. 15:29. Laskowice Pom. - Terespol Pom., tor nr 2, km 413,7 na pociąg prowadzony lok EP09 - 006 spadła zerwana sieć trakcyjna. Na lok uszkodzony 1 pantograf. Uszkodzenia sieci - zerwany drut jezdny, uszkodzone wieszaki i zaciski odległościowe od lokaty 415.16 do lokaty 415.22, w lokacie 415.20 zerwany wysięg pomocniczy i linka podwieszenia elastycznego. Tor zamknięty od godz. 15.30 do godz. xx:xx. O godz. 15:58 przesadzono wszystkich (około 120) podróżnych do poc PR 50566 rel. Laskowice Pom. - Bydgoszcz Gł. Z Bydgoszczy Gł. pojadą poc 5608 o godz. 17:53. Uszkodzony pantograf zabezpieczono o godz. 17:05. Po zabezpieczeniu pantografu poc 57102 ściągnięto do stacji Terespol Pomorski lok SM42 - 1273 zamówioną przez PLK o godz. 17:45. Przyczynę zerwania sieci ustali komisja."

Od siebie dodam że lokomotywa jechała dalej z zabezpieczonym tylnym pantografem ;)

Pozwolę sobie też uzupełnić info nt. Wykolejenia w Szczecinie:

"Godz. 15:23. Szczecin Dąbie wypadek pociągowy. Podczas wjazdu po 832000/1 PKP CARGO S.A. relacji Police Chemia - Mościce Azoty nastąpiło wykolejenie. O godz. 15:40 straż pożarna wstrzymała ruch pociągów w celu sprawdzenia czy nie ma wycieków z wykolejonych wagonów. Powiadomiono BZGBPU. O godz. 16:30 przywrócono ruch pociągów po torze nr 1. Opóźniono poc IC:
8100 +54 min,
8120 +46 min,
85104 +38 min,
86102 +71 min,
18107 +88 min,
4801 +54 min,
18105 +86 min,
83200 +23 min,
1805 +20 min,
83260 +8 min,
1803 +8 min"

To chyba na tyle ;)
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.017 63 25
No to coś dla odmiany.

"Szlak Powroźnik – Krynica wypadek z pojazdem drogowym. Na przejeździe kat. D pod przejeżdżający pociągu 33201 relacji Kraków Gł. - Krynica prowadzony lok. EU07-055 BZK wjechał samochód osobowy Volkswagen o nr rejestracyjnym... Przerwa w ruchu od godz. 07:43 do godz. 10:37. Dwie osoby poszkodowane z samochodu (kierujący zabrany karetką do szpitala, pasażer - dziecko helikopterem). Samochód uszkodzony/rozbity. Uszkodzenia na lokomotywie: urwany zgarniacz oraz kurek czołownicy. Pociąg odwołany na dalszej drodze przebiegu. Dla podróżnych 36 osób zamówiono 1 autokar odjazd o godz. 08:30. Po zakończeniu czynności operacyjnych przez policję pociąg wjechał do st. Powroźnik o godz: 10:30. Wg ustaleń komisji powypadkowej przejazd prawidłowo oznakowany."
 
Reakcje
1.781 13 0
Wczoraj na trasie Warszawa - Skierniewice w godzinach rannych, doszło do śmiertelnego wypadku. Człowiek rzucił sie pod pociąg tuż przed stacją Radziwiłów Mazowiecki. Akutat jechałem pociągiem "Orzeszkowa" po torze niewłaściwym na odcinku Zyrardów-Skierniewice i o godz 9.12, widziałem z okna , tę makabryczną scenę. Pociąg "Śnieżka" był tym, pod który ten człwiek się dostał.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
474 1 0
Przyczyną katastrofy kolejowej w Bad Albing było dwukrotne podanie sygnału zastępczego na drogę przebiegu ułożoną dla pociągu z przeciwnego kierunku, pierwszy raz na tor stacyjny i potem na szlakowy. Zrobił to dyżurny tuż po objęciu służby, nie zapoznawszy się z sytuacją.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Na podkładach widziałem tylko przepołowioną część tłowia !! - więc teraz wiadomo kto to był. W każdym razie, widok straszny!!
Dziwne, że puszczono obok pociąg bez wcześniejszego przykrycia szczątków... Lata temu w Niemczech w podobnej sytuacji usłyszałem komunikat z ostrzeżeniem aby we własnym interesie nie patrzeć przez okno po lewej stronie pociągu. Przynajmniej rodzic miał szansę odciągnąć od szyby dziecko.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.017 63 25
Wczoraj na trasie Warszawa - Skierniewice w godzinach rannych, doszło do śmiertelnego wypadku. Człowiek rzucił sie pod pociąg tuż przed stacją Radziwiłów Mazowiecki. Akutat jechałem pociągiem "Orzeszkowa" po torze niewłaściwym na odcinku Zyrardów-Skierniewice i o godz 9.12, widziałem z okna , tę makabryczną scenę. Pociąg "Śnieżka" był tym, pod który ten człwiek się dostał.
Już nie chciałem o tym wczoraj pisać.
"Potrącenie osoby nieuprawnionej (poza przejściami i przejazdami) ze skutkiem śmiertelnym przez pociąg nr 1651(PKP INTERCITY) relacji W-wa Wsch. - Jelenia Góra prowadzony lok. EP09-026. Tor zamknięty od godz. 8:15 do godz. 11:30. Część podróżnych w kierunku Wrocławia przesadzono do poc. 16102.
Opóźn. poc.:
61106 + 7 min.
16102 + 30 min.
91103 + 20 min.
13112 + 38 min.
91159 + 6 min.
41108 + 29 min.
62107 + 31 min
1650 + 194 min.
Razem 8 poc. na ogólną sumę 325 min."
 
P

Paweł Piotr

Gość
Przyczyną katastrofy kolejowej w Bad Albing było dwukrotne podanie sygnału zastępczego na drogę przebiegu ułożoną dla pociągu z przeciwnego kierunku, pierwszy raz na tor stacyjny i potem na szlakowy. Zrobił to dyżurny tuż po objęciu służby, nie zapoznawszy się z sytuacją.
Proszę o podanie źródła informacji.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 79 12
Też czytałem podobne wyjaśnienie przyczyny wypadku. Niestety niepamietam, czy na rynku czy innym piśmie codziennym.

Pozdrawiam z MMz
 
P

Paweł Piotr

Gość
Przyczyną katastrofy kolejowej w Bad Albing było dwukrotne podanie sygnału zastępczego na drogę przebiegu ułożoną dla pociągu z przeciwnego kierunku, pierwszy raz na tor stacyjny i potem na szlakowy. Zrobił to dyżurny tuż po objęciu służby, nie zapoznawszy się z sytuacją.
Zacytowana powyżej treść bardziej przypomina dziennikarski bełkot ( w kwestiach kolejowych to dziennikarska norma), poza tym: co to znaczy dla pociągu przeciwnego kierunku? Którego konkretnie? Na tor stacyjny - w której stacji? Na tor szlakowy - który i w którym kierunku? Bezmyślne powtarzanie takich "rewelacji" nie jest żadną informacją tylko typową dezinformacją. Dlatego pytam o źródło.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 79 12
Paweł Piotr... to niestety norma. Szczególnie patrz na "rynek kolejowy"- pismo branżowe- ostatnimi czasy poziom tego pisma szoruje d...ą po dnie, bo muł już dawno zaorany...

Nam przydał by się zwyczajnie raport ichniej PKBWK...
 
P

Paweł Piotr

Gość
W tym przypadku winę za zaistniałą sytuację ponosi dyżurny ruchu, który naruszył przepisy instrukcji Ir-1(R-1), paragraf 41, ust. 10:
"Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podać dopiero po zatrzymaniu się pociągu". :)...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki