• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Krzewie-Kłodawa przerwa w ruchu od godz.13:00. z powodu uszkodzenia sieci trakcyjnej w torze nr.1 poc.18107 wjechał w uszkodzoną sieć trakcyjną - uszkodzone 2 pantografy na lok.EP09-039.i wybite szyby czołowe.
Do tego zdjęcia - wszystko z grupy "Co i gdzie jedzie?" na facebook'u.

Autorzy zdjęć odpowiednio Bartosz Parafianowicz i Piotr Małyszka.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
" ... i wybite szyby czołowe."
Podobne zdarzenie miałem kiedyś prowadząc pociąg 2xEN57 z Pilawy do Warszawy, tuż przed p.o. Warszawa Anin.
Było to zimowego wieczora ok. godz. 23-ciej.
Padał obficie lepki śnieg i tylko przez mały fragmencik szyby oswobadzany wycieraczką dostrzegłem w świetle reflektorów obniżoną sieć trakcyjną. Przy V=80km/h, mimo nagłego hamowania, na zatrzymanie było za późno ...
Z ciemności wyłonił mi się nagle wiszący na sieci cały wysięgnik, który z potwornym hukiem uderzył w czoło mej kabiny.
Zdążyłem jedynie tak jak siedziałem schylić się za nastawnik. Szyba czołowa przede mną rozleciała się nie w kawałki, ale w pył jakby mąka. Kątem oka dostrzegłem rozżarzony pręt grzałki szyby, którą uderzenie wyrwało i na szczęście ta zatrzymała się przed moją twarzą na rączce nastawnika jazdy. Wysięgnik przeszorował następnie po dachu przedniej EZT łamiąc oba pantografy, a sieć trakcyjna położyła się na tym wszystkim. Ja miałem jedynie cały prawy polik nafaszerowany odłamkami szkła. Szybki skłon uratował mi niewątpliwie konieczność pomocy okulisty. Na EN57 od numeru 1900 oraz na modernizowanych (AKM, AL) szyby czołowe wykonane są jako klejone z trzech tafli szkła i wytrzymują uderzenie jednej tony. Takie samo zdarzenie kilka lat później miał w mej szopie inny maszynista już na EN57 AKM. Wówczas cała przednia szyba uległa spękaniu i deformacji do wnętrza kabiny pozostając jednak w ramach okna.
Widać to zresztą również w przypadku tej EP09.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Tu chociaż piszą o obniżonej sieci trakcyjnej. Choć jak widzę nie w całym artykule... W Esce Poznań mówili cały czas o "trakcji" :mad:

Na fecebookowym profilu IC też już widziałem hejty, że ludzie siedzą w wagonach i nic nie wiedzą co się dzieje... W każdym razie - nie pochwalam zachowania Panów ścinających drzewo. Jakim trzeba być imbecylem, żeby nie zdawać sobie sprawy z konsekwencji tego, co się robi? o_O
[DOUBLEPOST=1455404385,1455403966][/DOUBLEPOST]
Link do zdjęć z Wołomina jest w tym wątku:
http://750mm.pl/index.php?topic=4955.msg74729;boardseen#new
Zjechać prawie na sam dół. Widać więcej niż tv.

Pozdrawiam z MMz
Ostro pojechał. Tylko opisy zdjęć czasami nieco kłujące w oczy.
Jak głosi jeden z komentarzy:
Jazda na Sz-ta, przełożenie rozjazdu pod ostatnią jednostką. Łatwo odpowiedzieć sobie jaka była przyczyna
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 79 12
Z tym Sz'em to w sumie śliska sprawa... Jeśli ktoś kumaty w sprawie USR'ki wyjaśnił by to dokładniej był bym wdzięczny.
Jeśli DOBRZE rozumuje, kontrola rozjazdu do podania Sz'a jest potrzebna, ale nie utwierdza to przebiegu - możliwe jest przełożenie rozjazdu...??
 
P

Paweł Piotr

Gość
Jeśli DOBRZE rozumuje, kontrola rozjazdu do podania Sz'a jest potrzebna, ale nie utwierdza to przebiegu - możliwe jest przełożenie rozjazdu...??
Źle rozumujesz. Sygnał zastępczy jest niezależny od stanu urządzeń srk (w Starzynach użyto sygnału Sz bez kontroli położenia zwrotnic - przypominam..), bo taka jest jego istota (posiada nawet swoje własne, osobne zasilanie..). Dlatego każde użycie sygnału Sz musi zostać zarejestrowane przez urządzenia (zerwana plomba, zmieniony stan licznika) a także zarejestrowany przez pracownika odpowiednim wpisem w E1758 wraz z podaniem przyczyny jego użycia oraz powiadomieniem dyżurnego montera (automatyka) - na sygnał Sz można pociąg wysłać w kosmos, czyli wszędzie i zawsze...
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
I wpuszczając pociąg na Sz można przełożyć pod nim zwrotnicę. Z ISDR-a się nauczyłem, że żeby nie przełożyć przypadkowo zwrotnicy pod składem to utwierdzam drogę przebiegu z pomocą tarcz manewrowych ;) Zawsze to jakieś rozwiązanie.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.833 79 12
Piotr Paweł, dzięki - o to mi właśnie chodziło bo pewny nie bylem i dlatego postawiłem to jako pytanie.
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam:):):)

Dariuszz - faktycznie, obiła mi się o uszy taka informacja.

ps. CoCu - po prostu istota kolei dlatego pytam, bo chcę wiedzieć ( lub potrzebuję tłumaczenia z polskiego na nasze)
 
P

Paweł Piotr

Gość
Zawsze to jakieś rozwiązanie.
Stosuje się tzw. środki pomocnicze, o których traktuje paragraf 49 instrukcji Ir-1(R-1), w urządzeniach elektrycznych najpewniejszym środkiem pomocniczym jest odłączenie napięcia na tablicy kontrolnej do sterowania napędami zwrotnic na czas przejazdu pociągi na sygnał Sz..
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
No jak to w praktyce wygląda to się nie wypowiem, bo niestety jak na razie aż tak się nie wgłębiłem ani nie miałem okazji tego poznać ze strony typowo praktycznej. ISDR to jednak gra, która ma odzwierciedlać rzeczywistość, jednak zdaję sobie sprawę, że nie wszystko może tam się odbywać tak, jak w rzeczywistości.
 
P

Paweł Piotr

Gość
W załączniku fragment oryginalnego pulpitu sterowniczego Stacji Kraków Główny (OnKG) - podobnie jak na pulpitach symulatorów nastawni przekaźnikowych (On) , znajduje się na nich kontrolka odłączenia napięcia nastawczego zwrotnic, jako środka pomocniczego przy jazdach na sygnał Sz - nie zawsze jest możliwość utwierdzenia takiego przebiegu tarczami manewrowymi, natomiast odłączenie napięcia nastawczego jest najbardziej bezpiecznym środkiem pomocniczym..
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
Dwa razy w odstępie miesiąca wywalić pociąg w tym samym miejscu - trzeba być "artystą"... :LOL:...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki