• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
czy typowo polskie zamiecenie pod dywan (jak wiele innych katastrof, gdzie zginęło dużo ludzi) ?
Proszę o przykłady "wielu innych katastrof, gdzie zginęło dużo ludzi", a winni nie zostali ukarani. A "typowo polskie" to jest wieczne narzekanie i niezadowolenie ze wszystkiego, co dookoła.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.800 175 0
Na wstępie - ponieważ dyskusja jest obok tematu wątku - to proszę o przeniesienie we właściwe miejsce. :)

Dzięki za link, ale nie mam czasu na czytanie 100 stron tego raportu. Mnie nie interesują ustalenia, bo zapewne w większości przypadków specjalne komisje ustaliły wszystkie bezpośrednie i pośrednie przyczyny zaistniałych zdarzeń. Chodzi mi tylko o to, czy ktoś fizycznie poszedł siedzieć za kraty i/lub poniósł inną odpowiedzialność (np. finansową - odszkodowanie, zadośćuczynienie, renty, etc.).

A więc weźmy tylko kilka różnych dużych katastrof komunikacyjnych w Polsce:
1) Katastrofa tramwajowa Szczecin 1967 rok
2) Katastrofa IŁ-62 Okęcie 1980 rok
3) Katastrofa IŁ-62M Las Kabacki 1987 rok
4) Katastrofa tramwajowa Warszawa 1987 rok
5) Katastrofa kolejowa Ursus 1990 rok
6) Katastrofa promu Jan Heweliusz 1993 rok
 

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
654 5 1
W pociągu na trasie Opole-Wrocław maszynista miał zawał serca. Trzeba było doprowadzić do awaryjnego zatrzymania składu. Mimo podjętej reanimacji, mężczyzny nie udało się uratować. Pociąg zatrzymano w pobliżu wsi Nowa Jamka. W wagonach podróżowało ponad 130 osób.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30
A więc weźmy tylko kilka różnych dużych katastrof komunikacyjnych w Polsce:
To proszę jeszcze wykazać, że te sprawy zostały "zamiecione pod dywan", a winni nie zostali ukarani. I wyłączyłbym z tej listy katastrofy obu IŁ-62, bo tam powodem były wady konstrukcyjne samolotów (przede wszystkim silników), więc o ukaraniu winnych w Polsce trudno mówić.

PS. Popieram ew. wydzielenie tej dyskusji, gdyby miała się bardziej rozwinąć.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.335 94 9
Na wstępie - ponieważ dyskusja jest obok tematu wątku - to proszę o przeniesienie we właściwe miejsce. :)

Dzięki za link, ale nie mam czasu na czytanie 100 stron tego raportu. Mnie nie interesują ustalenia, bo zapewne w większości przypadków specjalne komisje ustaliły wszystkie bezpośrednie i pośrednie przyczyny zaistniałych zdarzeń. Chodzi mi tylko o to, czy ktoś fizycznie poszedł siedzieć za kraty i/lub poniósł inną odpowiedzialność (np. finansową - odszkodowanie, zadośćuczynienie, renty, etc.).

A więc weźmy tylko kilka różnych dużych katastrof komunikacyjnych w Polsce:
1) Katastrofa tramwajowa Szczecin 1967 rok
2) Katastrofa IŁ-62 Okęcie 1980 rok
3) Katastrofa IŁ-62M Las Kabacki 1987 rok
4) Katastrofa tramwajowa Warszawa 1987 rok
5) Katastrofa kolejowa Ursus 1990 rok
6) Katastrofa promu Jan Heweliusz 1993 rok
Przecież dyżurni odpowiedzialni za katastrofę pod Szczekocinami poszli siedzieć...

Żal mi trochę Jolanty S. :cry:Zniszczony życiorys przez ...
Szkoda, wielka szkoda a książka warta uwagi
 

TomaszEL

Aktywny użytkownik
Reakcje
311 1 0
tzw. "dźwignia nieboszczyka"...
Od razu skojarzyło mi się z systemem Martwa Ręka.
Za Google:
Martwa ręka to system, który miał Związkowi Radzieckiemu zagwarantować nuklearny odwet w przypadku zaatakowania przez Stany Zjednoczone. Bo jeżeli ZSSR nie mogło wygrać, to miało potencjał zabrać ze sobą do grobu większość cywilizacji na Ziemi.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 1 0
Notbremse to po polsku hamulec bezpieczeństwa, taki napis jest przy zaplombowanym uchwycie w wagonach.
Być może maszynista zdążył wrzucić nagłe hamowanie. Ale normalną wajchą od zaworu hamulca. Bo nie przypuszczam żeby zrobił to pasażer używając Notbremse.
Chyba że maszynista wcisnął Radiostop, to chyba wymaga ciut mniejszego wysiłku.
Z prasy / TV tego się raczej nie dowiemy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.476 552 30

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.800 175 0
1. Jakiś link? Bo ja czytałem, że nie poszedł siedzieć:
Od czasu katastrofy nie ma z Andrzejem W. kontaktu, jest pogrążony w sobie. Przebywa w domu, pod opieką rodziny. Przez trzy miesiące przebywał w zakładzie psychiatrycznym. Obrońca wniósł o uniewinnienie Andrzeja W.
Czyli możesz sobie zabić ileś tam osób i będziesz siedział w domku.
No i dalej - co z odszkodowaniami dla rodzin zmarłych? etc.

2. Nic nie będziemy wyłączać. Ktoś był winny tej złej konstrukcji silników. I nie jest tu ważna polityka.
Czyli możesz sobie zrobić bubla przez który ginie ileś tam osób i będziesz siedział w domku i pił wódeczkę.
No i dalej - co z odszkodowaniami dla rodzin zmarłych? etc.

Czekam na komentarze pozostałych. :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki