• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.587 120 86
Jedno trzeba oddać. Jak na takie uderzenie z taką masą to kabina raczej dała schronienie maszyniście - no chyba, że się wycofał na korytarz...
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.971 121 1
Jeszcze raz na spokojnie obejrzałem filmik z wypadku i naszła mnie taka refleksja.
W jakim celu lub dlaczego przejazd został otwarty na niecałe 20 sekund:niepewny: I tak, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nikt nie mógł jechać. Po co to było zrobione:niepewny: Przecież otwarcie przejazdu na tak krótki czas, wprowadziło tylko niepotrzebne zamieszanie i niewątpliwie mogło wpłynąć na zachowanie kierowców.
 
Reakcje
148 1 0
Swoją drogą, ciekawa rzecz z perspektywy psychologicznej. Kierowca, który właśnie wyłamał plastikową, łamliwą z założenia rogatkę, chwilę później boi się wyłamać następną i zjechać z przejazdu.
Tak, też mnie to zastanowiło. Jak to głęboko w głowie musi siedzieć że szlaban jest nieprzekraczalny. Bariera fizyczna... Jak z koniem z obrazka mysle-ze-nie-ucieknie_2016-06-24_23-47-17.jpg

Przecież otwarcie przejazdu na tak krótki czas, wprowadziło tylko niepotrzebne zamieszanie i niewątpliwie mogło wpłynąć na zachowanie kierowców.
Ależ jakie zamieszanie? Czerwone światło nie przestało migać ani na chwilę.
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
314 6 0
A mnie naszła inna refleksja i mam do Kolegów pytanie.

Czy, zakładając że prędkość szlakowa na linii nr 3 wynosi 160km/h, a od wyłamania rogatki do zderzenia minęło 44-45 sekund, w takim razie tarcza przejazdowa nie nie powinna wygasnąć a mechanik wdrożyć hamowania? Dystans jaki pokonał pociąg przy tej prędkości i w tym czasie to niemal równo 2km.

I czy na to zdarzenie miał wpływ fakt, że pierwszy EZT jechał torem prawy, a drugi - lewym?
 
Ostatnio edytowane:

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
202 6 0
Jeszcze raz na spokojnie obejrzałem filmik z wypadku i naszła mnie taka refleksja.
W jakim celu lub dlaczego przejazd został otwarty na niecałe 20 sekund:niepewny: I tak, zgodnie z obowiązującymi przepisami, nikt nie mógł jechać. Po co to było zrobione:niepewny: Przecież otwarcie przejazdu na tak krótki czas, wprowadziło tylko niepotrzebne zamieszanie i niewątpliwie mogło wpłynąć na zachowanie kierowców.
Ponieważ tak działa automatyka. To jest przejazd automatyczny, a nie sterowany przez dróżnika. Widać na filmie, że jeden skład przejechał więc najechał na liczniki osi za przejazdem, automatyka zaczęła otwierać rogatki, w tym momencie drugi pociąg najechał na liczniki osi uruchamiające przejazd i rogatka zaczęła opadać na nowo. Dlatego NIE WOLNO wjeżdżać na przejazd dopóki działa sygnalizacja. Tutaj mamy książkowy przykład.
A mnie naszła inna refleksja i mam do Kolegów pytanie.

Czy, zakładając że prędkość szlakowa na linii nr 3 wynosi 160km/h, a od wyłamania rogatki do zderzenia minęło 44-45 sekund, w takim razie tarcza przejazdowa nie nie powinna wygasnąć a mechanik wdrożyć hamowania? Dystans jaki pokonał pociąg przy tej prędkości i w tym czasie to niemal równo 2km.
Zacznijmy od tego czy ten przejazd był w nie wyposażony, jeśli był to w momencie wyłamania pociąg był już za nią. Tarcza jest ustawiana w drodze hamowania obowiązującej na danej linii i pokazuje czy urządzenia są sprawne (czyli jeśli pociąg najedzie na liczniki osi uruchamiające przejazd to tarcza pokazuje sygnał że przejazd jest sprawny i nastąpiła procedura zamykania) a nie czy jakiś inteligentny inaczej kierowca wyłamuje rogatkę.
 
Ostatnio edytowane:

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
202 6 0
Jeśli została wyłamana wcześniej to tak, ale tutaj nie było nic takiego. Kierowca wyłamał ją już po rozpoczęciu opuszczania więc sygnał na tarczy (o ile one się tam znajdują) się zmienił po tym jak pociąg go minął.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki